Dohodu Kinezi
Najvažniji gospodarski događaj, stigao je prije par dana u Luku Ploče iz Kine zajedno s prvim pilotima budućeg mosta Pelješac. Prema projektu izvođač, kineska kompanija CRBC, dužan je obaviti testno zabijanje pilota kako bi se i na terenu utvrdila njihova tehnologija bušenja morskog dna. Ukupno će za cijeli most biti zabijeno 130 pilota raznih dužina. Svemu je prethodio 'papirnati' dio posla odrađen u travnju 2018. kada je potpisan je ugovor za izgradnju mosta kopno-Pelješac s pristupnim cestama, vrijedan 2,08 milijardi kuna (bez PDV-a) između Hrvatskih cesta i kineskog konzorcija China Road and Bridge Corporation, a za čiju se gradnju 85 posto prihvatljivih troškova financira iz EU sredstava.Riječ je o dosad najvrednijem projektu za koji je Hrvatska povukla novac iz EU fondova, a također ovo je i prvi projekt u EU koji će graditi jedna kineska kompanija. Gradnja Pelješkog mosta utjecat će na rast dubrovačkog i hrvatskog gospodarstva tek idućih godina. Sredstvima iz EU Fondova podsjetimo i prošle godine je nastavljena gradnja i proširenje dubrovačke Zračne luke. Prošla je godina za ovu tvrtku bila rekordna: ukupno prevezenih 2,534.173 putnika što je 9,47 posto putnik više u odnosu na 2017. godinu. U poslovanju je ostvaren prihod od 415,3 milijuna kuna, što je porast od 16,3 posto a ostvarena je i čista dobit od 72 milijuna kuna.
Marina na čekanju
Da nema tih novosti, i kupovine Atlantske plovidbe 7,6 posto državnih dionica Luke Dubrovnik, gospodarski jedva da bi bilo promjena u gospodarstvu u odnosu na godinu ranije. Nije proradila Marina Gruž Franja Pašalića, nema pomaka na Srđu, u Kuparima, samo raste broj apartmana i restorana i sukladno tome cijene nekretnina.Omjer noćenja u srpnju i kolovozu u Županiji dubrovačko-neretvanskoj u odnosu na ostatak godine prvi put je prevagnuo u korist izvansezonskog razdoblja. To je u Dubrovniku turistička vijest godine. Turistička sezona bila je uspješna kao i ona godinu ranije, no bez novih hotelskih postelja. Bujao je zato i u 2018. godini privatni smještaj i to do te mjere da s tolikim brojem apartmana čak niti kolovoz nije bio rasprodan. Ekonomisti bi stručno rekli da je zbog rasta u konkurentskim zemljama definitivno smanjen prostor za rast turizma kakav je bio prethodnih godina. Kako će naš turizam izgledati ove 2019. godine, kada gradska uprava ima namjeru značajno udariti po džepu privatih iznajmljivača kroz više nameta, vidjet ćemo.
Prošla je godina krenula promjenom vlasnika HUP-a Zagreb, odnosno kupovinom Adris grupe 77,7 posto udjela u Expertusu, većinskom dioničaru HUP-a Zagreb, čime je Adris grupa postala i vlasnik hotela Sheraton i Mlini.
Zaustavimo 'overtourism'
Kompleks gradnje novih Kupara još nema vidljivih pomaka, Hoteli Plat još su na čekanju podjele imovine i konačnog raspleta krize u koncernu Agrokor čiji je sanacija potpuno zaokupirala gospodarstvo i političku razinu cijele zemlje u prošloj godini. U 2018. nakon višegodišnjih uzaludnih natječaja prvi put se pojavio kupac za državno hotelsko poduzeće Hoteli Maestral, međutim država još nije potpisala kupoprodajni ugovor s kraljem kladionica Dankom Čorićem i njegovom tvrtkom PND Strategija koji su CERP-u ponudili 153,5 milijuna kuna, za kupnju 68,94 posto dionica Hotela Maestral.
Što se tiče dubrovačkog gospodarstva u 2018. godini, makar i na formalnoj razini,važan događaj također se dogodio pred kraj godine jer od 2. siječnja ponovno s radom kreće Trgovački sud u Dubrovniku.
Unatoč planu gradske uprave "Respect the City" i naporima da se zaustavi 'overturism' ni u 2018. nije se postiglo da na lokalnoj televiziji ljeti ne moramo gledati može li se ući kroz vrata od Pila i brojiti koliko je kruzera u Gradu. Za nadati se da će se ove 2019. uspjeti poraditi u onome što Dubrovčanima treba - bolji menadžment i kontrola turističkog rasta, kojom bi se zaštitili građani i njihov javni i zeleni prostor od stranih ulagača, pohlepnih biznismena, neumjerenog zgrtanja novca koji odlazi drugdje a od kojeg Dubrovčani na kraju nemaju gotovo ništa.