StoryEditorOCM

Željko Raguž novi predsjednik Uprave Luke Dubrovnik

Piše PSD.
23. travnja 2018. - 16:16

Prvi čovjek Dubrovačke stranke, Željko Raguž, postao je novi predsjednik Uprave Luke Dubrovnik. Raguž je na novu funkciju izabran na današnjoj Skupštini i Nadzornom odboru, a na tom mjestu je zamijenio donedavnog predsjednika Božidara Memeda. Nedavno je Raguž za Dubrovački vjesnik dao intervju u kojem je otkrio svoje planove za Luku Dubrovnik:

S obzirom da je Vaš dolazak na to mjesto tek formalnost, već sad ću pitati - kakve promjene možemo očekivati u toj tvrtki ?

Kao i Zračna luka Dubrovnik, Luka Dubrovnik je stabilna tvrtka sa stabilnim prihodima. No, treba raditi na njihovu povećavanju, ali i na onom najvažnijem, međuljudskim odnosima. Imate ljudi koji u toj tvrtki rade više od 30 godina i s njima želim imati još bolji odnos. Nema potrebe da je bilo tko u Luci Dubrovnik nezadovoljan, a nepotrebnih zapošljavanja neće biti.

Mnogo je prijepora oko odredbi ugovora sadašnjeg direktora Boža Memeda, posebice oko visine njegove otpremnine, zbog čega su reagirali i sami radnici. Hoćete li to mijenjati?

Tako visoke otpremnine nisu primjerene, pa sam kao predsjednik Uprave zatražio da ne dobijem nikakvu otpremninu. Slijedom toga neće je imati ni niži kadrovi pa ni direktor, a to će kao član Uprave biti Božo Memed. Držim da je to veliki iskorak jer su u Luci Dubrovnik proteklih 20 godina, za razliku od drugih gradskih tvrtki, takve visoke otpremnine bile normalna stvar.

Govori se da će zbog Vas mijenjati Statut tvrtke, te da će sve sadašnje ovlasti direktora prijeći na Nadzorni odbor. Bez njega se neće moći nikoga zaposliti niti potpisati račun viši od 250 tisuća kuna. Smeta li Vam to?

Naravno da se ne ljutim zbog izmjena Statuta jer samo navedeno i predložio. Kako gradonačelnici imaju korektiv u vidu Gradskog vijeća, onda i svaki direktor treba imati isto u vidu Nadzornog odbora. Apsolutno to podržavam.
Luka Dubrovnik je specifična tvrtka, budući da Grad Dubrovnik nije njezin većinski vlasnik nego najveći pojedinačni dioničar.

Možemo li reći da se zapravo radi o privatnoj tvrtki?

Istina, Grad nije nadpolovični vlasnik, no s obzirom da ima 48 posto dionica, tako se upravlja tvrtkom. U Nadzornom odboru sjede tri predstavnika Grada Dubrovnik i dva predstavnika ostalih vlasnika.

Gradska vlast i dio oporbe, zagovaraju Luku Dubrovnik kao koncesionara za gradnju putničkog terminala u Gružu. Nije li to pogodavanje privatnom interesu, s obzirom da Grad nije većinski vlasnik?

Ne bi to tako nazvao, jer da je zaživjela priča s tursko-francuskim konzorcijem, Luka Dubrovnik mogla bi staviti ključ u bravu, a sigurni prihodi koje imamo prešli bi u tuđe ruke. Držim da Luka s Gradom ima dovoljno znanja i volje za realizaciju tog projekta, čiji je uspjeh neupitan. To vam je kao da dobijete kafić na Stradunu koji samo treba otvoriti, a gosti sami dolaze. Hvala Bogu da je Upravo vijeće Lučke uprave u zadnji trenutak raskinulo predugovor s konzorcijem, jer bi to inače bila gotova priča.

Znači li to da bi Luka izgubila koncesiju na lučke usluge?
Logično. Sa terminalom išlo bi sve u kompletu.

No, priča nije gotova jer slijede tužbe i sudski sporovi, a tursko-franncuski konzorcij želi graditi terminal u Zadru. Istina, želimo manje kruzera, ali može li nam se dogoditi da ostanemo bez ijednog jer oni upravljaju i terminalom u Veneciji?

Ako smo raskinuli predugovor, to ne znači da smo ikoga odbacili. Zašto ti Turci, budu li imali dobre namjere, u budućnosti ne bi bili partneri Gradu i Luci Dubrovnik? A ako i dođe do arbitraže, maksimalni iznos odštete je 8 milijuna kuna, što je jako malo u odnosu na ono što bismo izgubili da je netko drugi preuzeo taj posao.

No, što građani Dubrovnika imaju od prihoda Luke Dubrovnik gdje radi relativno malo ljudi a koja na računu, procjenjuje se, u ovom trenutku ima skoro 30 milijuna kuna?

Luka je jedan od glavnih nositelja razvoja Grada Dubrovnika. Kroz povijest je bila jedna od najznačajnih izvoznih luka za drvo. Kao trgovačka, teretna ili pretovarna luka uvijek je bila na ponos gradu. Kako je Zračna luka recepcija Konavala, tako je i naša luka recepcija Dubrovnika koja će ubuduće sigurno biti mjesto gdje će naši sugrađani uvijek imati sigurnog i pouzdanog partnera, a turisti prvi i posljednji dodir s gradom.

Posao s kruzerima je iznimno kompleksan. Držite li da Luka Dubrovnik ima dovoljno stručnog kadra da vodi takav biznis? Ima li takvog kadra uopće u Dubrovniku?

Istina je to što govorite. Najlakše je nešto dobiti. Držim da u Dubrovniku imamo kadar, no svakako će nam pomoć sa strane dobro doći.

Je li ovo poziv Turcima za strateško partnerstvo?

Ne bih ništa prejudicirao. Razmotrit ćemo sve mogućnosti i. ponavljam, svatko je dobrodošao.

Luka Dubrovnik ima koncesiju i na privezište na gruškoj rivi koja je ljeti puna jahti. Bojite li se za taj segment poslovanja, s obzirom da se preko puta otvara nova marina Frapa?

Iznenadit ćete se kad kažem da će ova godina biti prva u kojoj će prihod od prikupljanja otpada s kruzera premašiti sve ostale prihode. A to je nekada bila mala stavka u prihodima. No i budućnosti ćemo nastaviti rad sa svime što imamo u koncesiji, od parkinga, iznajmljivanja poslovnih prostora do privezišta u Gružu. Trenutačno imamo problem, jer sve ugovore moramo sklapati na šest mjeseci, budući da još ne znamo kako će se riješiti priča oko koncesije za putnički terminal.

Luka ima i poveći 'dug' jer je nakon dobivanja koncesije trebala na Batahovini graditi trajektnu luku. Što je s time, s obzirom da je Ministarstvo državne imovine htjelo opteretiti gradski proračun s mjenicama.

S nadležnim ministarstvima i Gradom dogovoreno je da se s tim pričeka dok se ne vidi kako će se riješiti situacija sa terminalom. No svakako će Luka Dubrovnik, koja je to lučko područje dobila u koncesiju na 30 godina, ispuniti obveze. Rok u kojem se taj projekt treba realizirati još nije istekao.

16. travanj 2024 05:24