StoryEditorOCM
KulturaOD KULTURNJAKA DO ROKERA

 DUBROVAČKA NOĆ MUZEJA Kiša smanjila broj posjetitelja, najmlađi jednako uživali

Piše Bruno LucićFoto: Božo Radić/Hanza media
2. veljače 2019. - 02:18

Muzeji i galerije u Dubrovniku otvorili su svoja vrata u sklopu 14. Noći muzeja. Tema ovogodišnje nacionalne manifestacije je „Inovacije i digitalna budućnost“ pa je u „digitalnom ruhu“ manifestacija započela i na krajnjem jugu.

U Kneževom dvoru tako je prikazana 3D animacija potresa u Dubrovniku 1667. Predstavljač animacije je Ervin Šilić iz tvrtke Novena. Sve to bilo je popraćeno stručnim vodstvima, a posjetitelji su pored stalnog postava mogli pogledati nedavno otvorenu izložbu „Komode kroz stoljeća: namještaj iz zbirke Kulturno-povijesnog muzeja u Dubrovniku“ autorice i ravnateljice Dubrovačkih muzeja Pavice Vilać.

Posjetitelji Pomorskog muzeja dobili su priliku vidjeti video animaciju Pulena s pramca pelješkog jedrenjaka Abraham iz druge polovine 19. stoljeća.


Program je obogaćen i brojnim predavanjima. Primjerice, Andrej Sabljić je u tvrđavi Revelin, u prostorijama Arheološkog muzeja, održao predavanje o tetovažama.

Državni arhiv u Dubrovniku organizirao je otvaranje izložbe „51.2 po mjeri Orlanda“ u sklopu obilježavanje Orlandove godine odnosno 600. obljetnice od postavljanja Orlandovog stupa. Autori izložbe su Nikša Selmani i Frano Čizmić. Ravnateljica DAD-a Nikolina Pozniak je pozdravivši okupljene kazala kako izložba ostaje otvorena za javnost kroz cijeli sljedeći tjedan.

Selmani je naglasio kako Orlando nije samo „dubrovački fenomen“ nego prikazuje odnos Dubrovnika pa i Hrvatske prema zapadnoeuropskom krugu odnosno onome što se danas naziva europskom zajednicom. Vremenom je lik Orlanda prošao četiri faze, četiri transformacije, a upravo njih tematizira ova izložba: najprije je tu lik viteza Orlanda koja datira iz 8. Stoljeća, druga je transformacija njegova uloga tijekom kršćanske rekonkviste, treća je uloga je pretvaranje dubrovačke komune u ono što je kasnije postalo Dubrovačka Republika, a ključnu ulogu je pri tome imao rimsko-njemački car i hrvatsko-ugarski kralj Žigmund Luksemburški. Četvrta faza je pad Orlanda, pad Dubrovačke Republike. Država je nestala 1808., a kameni vitez srušio je jak vjetar 1825. No, Dubrovčani su ga pedesetak godina kasnije ponovno postavili na svoje mjesto. Međutim, istaknuo je Selmani kako je Orlando prvoklasni politički spomenik.

Nakon otvaranja, javnosti su u čitaonici Arhiva predstavljeni originalni materijali koji su korišteni u oblikovanju samog postava što je cijelom projektu dalo dodatno značenje.

Program u Umjetničkoj galeriji Dubrovnik započeo je stručnim vodstvom povjesničara umjetnosti Antuna Karamana kroz izložbu Toma Gusića “Dva pogleda unatrag”. Dalibor Prančević održao je predavanje „Ivan Meštrović i kontekst njegova američkog iskustva“.

U Galeriji Dulčić Masle Pulitika organiziran je susret s umjetnikom Asimom Hebibom i njegovom retrospektivnom izložbom koja je otvorena prije nepunih sedam dana.

U ateljeu Pulitika bilo je posebno zanimljivo jer je pod vodstvom akademske slikarice Lene Kramarić održana radionica za osnovnoškolce „600 godina Orlanda/Orlandova godina“. Nakon toga, viša kustosica Rozana Vojvoda provela je posjetitelje kroz izbor djela Antuna Masle iz fundusa UGD uz 100. obljetnicu umjetnikova rođenja.

No, da ne ostane samo na kulturnjacima i najmlađima, Noć muzeja ponudila je nešto i za rokere. Tako je u Umjetničkoj galeriji po treći put održana „Dubrovačka rock parada“ i to u suradnji s Klubom Lazareti. Nastupili su tako bendovi poput Lapadskih tratinčica, Banditen Strasse, Embassy 516 i drugi.


Svakako, kiša je u velikoj mjeri smanjila broj ovogodišnjih posjetitelja, ali su zato u najvećoj mjeri zasigurno uživali najmlađi. bLu

20. travanj 2024 02:32