Vijesti Kultura

U FORMI PROSTORNE INSTALACIJE

U LAZARETIMA Otvorenje izložbe Kristine Kojan Goluža "Posljednja večera"

U FORMI PROSTORNE INSTALACIJE
U petak 7. prosinca 2018. u Art radionici Lazareti otvorit će se izložba Kristine Kojan Goluža «Posljednja večera». Izložba će biti postavljena u formi prostorne instalacije u prostoru Art radionice Lazareti, u 2. lađi u Lazaretima.
 
O instalaciji Kristine Kojan Goluža piše povjesničarka umjetnosti Ivana Mance:
“Slika je dovoljno snažna da govori sama za sebe: postavljen stol s praznim tanjurima, njih mnogo. Nalaze se ne samo na stolu, nego i oko njega. Svaki je različit, no svi odišu idejom doma – zato jer su evidentno rabljeni, zato jer su raspareni, odlutali dijelovi servisa koji su nekad okupljali obitelji, zato jer stilski pripadaju vrsti keramčike konfekcije iz kakve je većina nas u djetinjstvu dobivala obroke, zato jer su dirljivi u svojoj skromnoj gizdavosti. Tanjur, naravno, ima i svoju simboliku, koju nije odviše teško dokučiti. On je prvenstveno znak davanja – hrane, ali i svakoga drugog dobra koje se nudi bližnjemu ili pak strancu; kada je prazan, može predstavljati i siromaštvo, ali ova priča ne ide u tome smjeru. Ovdje je tanjur ne samo simbol nego i metafora; na svečano prostrtom stolu, prazni tanjuri preneseno označavaju ponajprije odsustvo, možda i čekanje ili čežnju. Okrenemo li ih u ruci, na poleđini nekih naći ćemo i ispisina imena; neka pripadaju osobama, neka njihovim ljubimcima; nerijetko su to čitave obitelji. Tanjuri se nalaze i na podu, sakupljeni – mnogo ih je, pa svi ne mogu stati na stol. Osim upravo opisane metaforičke, rad Kristine Kojan Goluža ima i performativnu dimenziju; posrijedi naime nije samo instalacija, već je instalaciji prethodila i akcija prikupljanja: tanjuri su na zahtjev dobiveni od porodica čiji su članovi posljednih godina otišli u inozemstvo. Ustupljeni predmet teško da može biti intimniji – tanjur je nešto što obitelj dijeli, za čim se okuplja, što služi najosnovnijem uvjetu života, ono na čemu se daje i prima, što se ponekad i razbija u bijesu. Neki od darivatelja stoga su imali potrebu na njih upisati imena. Radom se adresira, dakako, recentni odljev radne snage iz Hrvatske – bez suvišne patetike i velikih riječi, tanjuri u svojoj običnosti dramatična su metafora ispražnjenosti doma.
 
Nužno političan, ali bez moraliziranja, rad isključivo konstatira stanje – utvrđuje odsutnost, emotivno je interpretirajući iz perspektive onih koji ostaju, no bez ikakva angažmana.” Programe ARL podržavaju: Grad Dubrovnik, Ministarstvo kulture RH; Rad ARL podržavaju: Nacionalna zaklada za razvoj civilnog društva, Zaklada Kultura nova.
 
Naslovnica Kultura

Najčitanije

Najnovije

MJESEC IZ SNOVA Dubrovnik dobio i šestu

MJESEC IZ SNOVA Dubrovnik dobio i šestu
Nastavili su košarkaši Dubrovnika pobjednički niz. Pobjeda kod kuće protiv splitskog Universitasa u 10. kolu Prv...
MJESEC IZ SNOVA Dubrovnik dobio i šestu

VREMENU UNATOČ Detour rasplesao Stradun

VREMENU UNATOČ Detour rasplesao Stradun
Treći festivalski vikend na 5. Dubrovačkom zimskom festivalu na Stradun je doveo grupu Detour. Unatoč nepovoljni...
VREMENU UNATOČ Detour rasplesao Stradun