StoryEditorOCM
Kultura69. DUBROVAČKE LJETNE IGRE

VIOLONČELO I KLAVIR Yuya Okamoto i Robert Kulek otvorili koncertnu sezonu 69. Igara u Dvoru

Piše PSD.
20. srpnja 2018. - 02:10

Japanski violončelist Yuya Okamoto koji je lani osvojio Nagradu Eugène Ysaÿe na Međunarodnom natjecanju Queen Elisabeth i američki pijanist latvijskog podrijetla Robert Kulek recitalom su otvorili koncertnu sezonu 69. Dubrovačkih ljetnih igara u atriju Kneževa dvora. Okamoto je o svom uspjehu i predstojećem nastupu na 69. Igrama rekao:

- Bila mi je velika čast primiti drugu nagradu na Queen Elizabeth natjecanju, koje je prvi put bilo posvećeno violončelu. Vrlo sam sretan i zahvalan što su mi nakon tog natjecanja pružene prilike da sviram na raznim pozornicama, kao ovaj put na 69. Dubrovačkim ljetnim igrama. Moj cilj u sviranju ovog instrumenta nije se nikad promijenio, prije ili poslije natjecanja: uvijek želim uživati u glazbi, shvatiti poruke skladatelja i kroz svoju izvedbu prenijeti ih slušateljima. Ovo će biti moj prvi posjet Hrvatskoj, ali i moj prvi koncert koji ću izvoditi s divnim pijanistom Robertom Kulekom. Neizmjerno se veselim izvođenju programa s njime i nadam se da ćete uživati u koncertu!

Kulek zahvaljujući svojoj svestranosti klavirskog pratitelja, redovito nastupa s nekima od najistaknutijih instrumentalista današnjice poput Nikolaja Znaidera, Arabelle Steinbacher, Daniela Mueller-Schotta, Augustina Hadelicha i Simone Lamsme u prestižnim koncertnim dvoranama diljem svijeta.

Na koncertnom programu našli su se Sedam varijacija na temu Bei Männern, "Bei Männern, welche Liebe fühlen" Ludwiga van Beethovena koje stvaraju raznovrsna raspoloženja: od melankoličnih, preko zloslutnih do herojsko-odlučnih. Izvedena je i Sonata za violončelo u C-duru, jedno od najpoznatijih komornih djela koje je za gudačke instrumente skladao Sergej Prokofjev. Sonata ujedinjuje tri elementa: epsko putovanje, ironični humor i liričnost, a jedna je od najboljih primjera majstorstva njegovih kasnih djela.

Na programu su bili i Fantazijske skladbe Roberta Schumanna, trostavačno djelo nastalo u jednom od najproduktivnijih skladateljevih razdoblja. Festivalska publika imala je priliku čuti kako se skladatelj César Franck oslanjao na mistični, kontemplativni duh crkvenog nasljeđa, prisutan već od prvih taktova Sonate za violinu i klavir koja je bila na programu ovoga koncerta. Postoje mnoge transkripcije ovoga djela, a ona za violončelo u obradi američkog violončelista Leonarda Rosea  izvedena je na ovom koncertu. Dv

19. travanj 2024 04:34