Vijesti Turizam i gospodarstvo

PREZIMIT ĆE I OVO LJETO: VLASNIK MARINE GRUŽ FRANJO PAŠALIĆ OGORČENO

Ako me nastave ucjenjivati, marina neće ni ove sezone!

PREZIMIT ĆE I OVO LJETO: VLASNIK MARINE GRUŽ FRANJO PAŠALIĆ OGORČENO
Marina Gruž, čini se, ostati će zatvorena još jednu sezonu u nizu. Kazao je to Franjo Pašalić, vlasnik tvrtke Laguna trade koja je još 2012. godine odabrana za koncesionara 54.427 četvornih metara u Gruškom zaljevu, mora i dijela Lapadske obale, na razdoblje od 30 godina.
- Zadnjih pet mjeseci radimo na dobivanju uporabne dozvole. U cijelosti sam ispunio svoje obveze, uložena su ogromna sredstva. Sve što je trebalo s naše strane smo napravili za Bazen A i tranzitni Bazen B. Zapelo je na bazenu B (na predjelu Orsana). Od prvog dana kada se marina planirala, kroz privatno zemljište ostavljen je po GUP-u jedan pješački put od tri metra koji bi se spojio na buduću šetnicu koju je lokalna samouprava trebala raditi prema Solitudu. Kroz taj put se marina za Bazen B trebala priključiti na vodu i struju. Onemogućeni smo dovesti i vodu i struju pa na osnovu toga ne možemo dobiti uporabnu dozvolu ni za jedan ni za drugi gat jer ne mogu ići odvojeno. Došli smo pred zid – kaže Pašalić.
Ustupanje veza
Problem je kako s gata odnosno bazena B tri cijevi za vodu, električnu energiju i kanalizaciju sprovesti dijelom obale do Ulice Ivana Zajca gdje bi se spojili na postojeće infrastrukturne priključke. Prema Pašalićevim riječima, upućen je na rješavanje spomenutog problema s vlasnikom objekta (na prostoru između starog vojnog kupališta i Veslačkog kluba) u čijem je dvorištu navodno spomenuti pješački put upisan na bivše poduzeće Minčeta.
- Prije tjedan dana smo počeli pregovarati s novim vlasnikom kuće na toj parceli. Kad smo vidjeli što nam je dostavio za napraviti, vidjeli smo da je to čista ucjena. Neću nikoga prozivati, svatko ima pravo tražiti ali ovo je velika ucjena. Neka država riješi kako zna ovaj problem a ja neću dopustiti da me se ucjenjuje – poručuje Pašalić dok nam pokazuje prijedlog sporazuma od vlasnika parcele ukazujući na stavke koje se od marine, odnosno njega kao investitora, traže kako bi mu vlasnik dopustio polaganje cijevi dijelom parcele uz sami zid. Od devet pobrojanih traženja Pašalić ističe onaj o 'ustupanju veza za privez plovila bez naknade u trajno vlasništvo'.
- Izračunali smo, za 30 godina, a vez u marini Frapa je oko 10 tisuća eura godišnje, to bi bilo 300 tisuća eura. Još troškovi za zid i ostali radovi sveukupno 330 tisuća eura za 14 metara prokopa za tri PHD cijevi promjera 7 centimetara koje bi se ukopale u zemlju uz zid od Orsana, a na njihovoj parceli – ogorčen je Pašalić.
Priključci i uvjeti
Na pitanje jesu li se obraćali Gradu, Pašalić tvrdi kako su stalno u kontaktu s gradskom upravom i resornim ministarstvom te ukazuju na nastali problem ali 'jednostavno nisu ozbiljno shvaćeni'. Stav je investitora kako je Vlada kao druga potpisnica ugovora o koncesiji odnosno jedinica lokalne samouprave dužna po ugovoru osigurati pristup i infrastrukturne priključke marini. U Gradu pak misle drugačije.
- Grad Dubrovnik nije dužan osigurati investitoru pristup javnoj infrastrukturi. Kroz glavni projekt koji je izradio investitor i uputio na ishođenje građevinske dozvole, navedeno je trebalo biti riješeno jer se u protivnom sama dozvola nije mogla izdati. Stoga, s obzirom da je Ministarstvo izdalo građevinsku dozvolu za navedeni zahvat, investitor treba postupiti prema građevinskoj dozvoli – stav je Grada Dubrovnika. Građevinska dozvola za zahvat se izdaje prema važećem prostornom planu, stoga je u trenutku podnošenja zahtjeva za izdavanjem građevinske dozvole investitor trebao imati cjelokupni glavni projekt usklađen s važećim gradskim propisima.
- Priključci odvodnje, elektromreže i vode su glavni uvjeti za ishođenje građevinske dozvole, a za to treba prethodno riješiti i imovinsko pravne odnose. Stoga, ukoliko investitor postupi prema građevinskoj dozvoli, ne bi trebao imati problema za spajanje navedenog. Teško je za vjerovati da je resorno Ministarstvo graditeljstva koje je izdalo dozvolu istu izdalo bez da je sve prethodno navedeno riješeno – poručuju iz Grada naglašavajući kako im je 'nepoznato kako je izdana građevinska dozvola a da se svi preduvjeti nisu ispunili'. Investitoru marine Gruž, tvrde u Gradu, istekla je koncesija na parking ispred Kazbeka.
- Investitor je obaviješten kako je dužan ukloniti sve s navedene površine i istu vratiti u prvobitno stanje.



JEDNOM ĆU PROGOVORITI!
Tehnički pregled objekta marine je obavljen, tvrdi investitor Franjo Pašalić.
- Jedino je ostalo još hidrantsku mrežu spojiti a to nam je onemogućeno. Zbog toga protupožarni inspektor ne može dati pozitivno mišljenje a dobili smo 14 pozitivnih mišljenja ostalo je još samo to jedno. Inspekcije su bile nebrojeno mnogo puta, nikad nije bilo problema. Prije dvije godine sam trebao otvoriti marinu. Jednom ću javno progovoriti zbog čega nisam. Koliko je izgubio grad, koliko država, koliko ja – kaže Pašalić.


ZAHTJEV ŠEST
Vlasnik gruške marine Franjo Pašalić iz predloženog sporazuma posebno ističe šestu točku koja glasi:
- Ovim Sporazumom se ne uspostavlja niti se može uspostaviti bilo kakvo pravo služnosti u ime i na račun marine ili bilo kojeg drugog pravnog subjekta koji bi bio u bilo kakvoj svezi sa istom ili nekim drugim pravnim osobama te se marina odriče bilo kakvog tužbenog zahtjeva kojim bi se dosijedanjem ili bilo kakvim drugih pravnim postupkom moglo priskrbiti takvo pravo.
- Marina bi se time odrekla prava, odnosno svega što je upisano i u ugovoru o koncesiji i u GUP-u – kaže Pašalić.
loading...
Naslovnica Turizam i gospodarstvo

Najčitanije

Najnovije