StoryEditorOCM
Hrvatska i svijetNEMA VEZE S VOŽNJOM, NEGO S ADMINISTRACIJOM

DAJ 100 KN MJESEČNO PA NE MORAŠ NIKADA IZAĆI NA STRUČNI ISPIT Umjesto da vozači polažu ispit, plaćaju firmama da umjesto njih 'upravljaju prijevozom'. Jednu takvu otvorio je Dubrovčanin Đuro Lubura

Piše DV/JL
11. kolovoza 2018. - 19:14

Novi taksisti i uberovci koji su se do kraja kolovoza odlučili položiti osposobljenost za funkciju 'upravitelj' prijevoza', moraju odgovoriti na niz zbunjujućih pitanja, jednako kao što je zbunjujuća i titula koju dobivaju osposobljavanjem u Obrtničkoj komori, no nju nalaže novi Zakon, piše Jutarnji

Ta je funkcija, naime, neophodna u svakoj firmi ili obrtu koji se želi baviti taksi prijevozom pa su ovih dana, nakon što ih je novi Zakon o prijevozu u cestovnom prometu izjednačio s klasičnim taksistima, brojni uberovci, točnije vlasnici tvrtki koje voze za Uber, pohitali polagati ispit bez kojeg nakon 1. rujna više neće moći legalno obavljati svoj posao. Zakon, naime, nalaže da svaka kompanija koja obavlja taksi usluge mora imati jednu osobu stručno osposobljenu za “upravitelja prijevoza”. Funkcija je sama po sebi malo nejasna, ali zapravo je riječ o osposobljavanju za vođenje taksi posla – učenje o papirologiji i ostalim obvezama koje taksisti imaju - a koje u Hrvatskoj obrtničkoj komori stoji 1500 kuna.

Novi Zakon o prijevozu u cestovnom prometu tvrtkama koje obavljaju taksi djelatnost ostavlja dvije mogućnosti: jedna od opcija je da imaju zaposlenu osobu koja se stručno osposobila za upravitelja prijevoza, a druga, na kojoj su mnogi profitirali, omogućava im da unajme neku izvanjsku tvrtku koja će posao upravljanja prijevoza obavljati u njihovo ime. To se mnogim taksistima i vlasnicima obrta učinilo i jednostavnije i jeftinije, a prepredeno je domaće tržište reagiralo vrlo brzo pa se na njemu, najednom, pojavila cijela sila novih kompanija koja drugima pruža upravo usluge upravljanja prijevozom.

Jednu takvu pod nazivom “Upravitelj prijevoza” odmah je osnovao i poznati sudski vještak za telekomunikacije Đuro Lubura, Dubrovčanin koji se prije par godina bio aktivirao i na spašavanju Imunološkog zavoda, a tijekom 2016. godine bio je i kandidat za zastupnika u Saboru. Kad u tražilicu čovjek upiše pojam “upravljanje prijevoza”, među prvima izlazi upravo Luburina stranica koja je pritom u najmanju ruku “neobična”.

Na njoj je, naime, u rubrici “najčešće postavljana pitanja” moguće pronaći upute kako u tvrtku ne možete telefonirati niti dolaziti osobno jer ona nema sjedište u kojem bi mogla primati građane, a ako baš ne treba, nije nužna niti komunikacija mailom.
“Ne, ne možete doći do nas jer ne primamo stranke na adresi sjedišta - komunikacija je isključivo e-mailom, a uplate isključivo na naš transakcijski bankovni račun prema uputama za sklapanje ugovora”, stoji na njihovim stranicama.
Potencijalnim klijentima na webu su unaprijed pripremljeni svi potrebni dokumenti pa čak i unaprijed sastavljena očitovanja u slučajevima da uredi državne uprave taksistima prave kakve probleme prilikom ishođivanja licenci.

“Da, nismo predvidjeli mogućnost izravne komunikacije s našim klijentima, a sve iz razloga kako bismo im mogli ponuditi najbržu, najjednostavniju i najjeftiniju uslugu.
Gotovo 99 posto naših partnera uslugu upravitelja prijevoza plaća sto kuna mjesečno, a s jednim zaposlenim teško bismo im još mogli pružati i korisničku uslugu”, iskren je Lubura koji kaže da se u ovu nišu ubacio kad je shvatio da se na tržištu otvorio prostor za pružanje ovakve usluge.

Ipak, nas je najviše zanimalo što to točno korisnik dobiva za tih stotinjak kuna mjesečno, no Lubura nas je obavijestio kako o tome ne zna puno, jer je on samo osnivač, ali ne i operativno angažiran na poslovima.
“Gledajte, nema to veze sa sigurnošću u vožnji već je to praktično neka vrsta administrativne, konzultantske podrške tvrtkama koje se bave taksi prijevozom. Mi im, naprimjer, pomažemo održavati evidenciju vozila i slično”, kaže Lubura, ali ne otkriva za koliko kompanija njegova tvrtka radi.

Neki predstavnici udruženja taksista iz drugih hrvatskih gradova smatraju da je novi Zakon ismijao funkciju upravitelja prijevoza koja je zamišljena kao konkretno stručno osposobljavanje.

25. travanj 2024 16:14