StoryEditorOCM
Hrvatska i svijetU STONU OBAVLJENA PRIMOPREDAJA DOKUMENTACIJE

KONAČNO SMO I TO DOČEKALI Počeo teći rok od 36 mjeseci za gradnju Pelješkog mosta

Piše Stanislav Soldo
foto: Tonči Plazibat i Denis Jerković/Hanza Media
30. srpnja 2018. - 16:25

Radovi na Pelješkom mostu nisu započeli. Gradilišta u Komarnoj i Brijesti i dalje su pusta i prazna, premda je višekratno bilo najavljeno da će radovi krenuti 30 srpnja.

Zapravo u ponedjeljak se dogodio dugo najavljivani i iščekivani susret predstavnika Hrvatskih cesta, ministarstva prometa i kineskog izvođača radova China Road and Bridge Corporationa (CRBC). Zapravo riječ je o svojevrsnom upoznavanju investitora i izvodjača radova kojemu su predani gradjevinski dnevnici i druga popratna dokumentacija pa je tako počeo teći rok od 36 mjeseci za izvodjenje radova na mostu koji bi se trebali dovršiti do kraja 2022 godine.


Sastanak u stonskoj vijećnici održao se bez nazočnosti medija, što su navodno tražili Kinezi. A kako nisu davali nikakve izjave javnost je ostala uskraćena za detalje o radovima, radnicima i njihovom smještaju.


Osim toga ni sam sastanak nije dao nikakav konkretan odgovor na pitanje kada će započeti gradnja mosta. Iako su mediji na jugu danima brujali da će radovi na pelješkom mostu započeti u ponedjeljak 30. Srpnja osim čistog protokola ništa se nije dogodilo. Prva lopata nije zakopana u Brijesti i Komarnoj a ako je suditi po šturima izjavama, ni hrvatska strani ni Kinezi ne znaju kada će se nešto konkretno dogoditi u Neretvanskom kanalu.


Navodno bi radovi mogli krenuti u rujnu ili listopadu. Na to definitivno više ne može utjecati hrvatska strana. Za početak će Kinezi negdje koncem kolovoza sa dva broda ispitivati podmorje i sastav tla za nove temelje mosta budući će se postojeće stope morati srušiti je je po novom projektu veći razmak izmedju upornjaka mosta.


Direktor Hrvatskih cesta, Josip Škorić ne očekuje nikakve probleme kod gradnje mosta. Neki se detalji moraju prilagoditi jer je došlo do promjene projekta, rekao je Škorić. On kao ni ostali predstavnici ministarstva prometa i Eu fondova ne smatra da tužba BiH može zaustaviti radove.

Uvođenje u posao, smatrali smo zbog zahtjevnog administrativnog posla koji je pred nama u vođenju projekta pa su s nama i naši partneri Ministarstvo regionalnog razvoja i Ministarstvo prometa da upoznamo sve koji će voditi projekt i izvođače sa svim onim što očekujemo od njih, prije svega na samo vođenje radova, ali i na administriranje kako ne bi bili izloženi korekcijama koje bi imale vrlo negativan učinak na projekt – rekao je Josip Škorić, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta.

-Koncem kolovoza ili početkom rujna bi stigla oprema i brodovi s kojih će se raditi pripremni radovi. Ugovorom je predviđeno, s obzirom na promijenjen raster stupova u odnosu na stari projekt, obveza izvođača za tim radovima, pojasnio je Škorić.
Tomislav Petric, ravnatelj središnje agencije za financiranje EU projekata takodjer je bio na sastanku sa Kinezima.
-Uloga naše agencije je u projektu je partnerski provesti sve postupke javne nabave i pomoći da se što prije realizira te osigurati tijek novca, kazao je.


Radovi na pelješkom mostu će koštati oko četiri milijarde kuna, oko 2.7 milijardi financira se sredstvima EU a investitoru Hrvatskim cestama odnosno kineskom izvodjaču već je isplaćeno 312 milijuna kuna za prvu fazu radova.


Predstavnik China Road and Bridge Corporationa (CRBC), Lu Shengwei kazao je da su se upoznali sa predstavnicima investitora kojo su ih uveli u posao gradjenja mosta. Naglasio je da će poštivati ugovorne obveze do konačne realizacije projekta te da će se uključiti i lokalne tvrtke jer je to njihova praksa u medjunarodnim projektima.


-Uvedeni smo u posao, sjeli smo s klijentom i sve je u redu, odnosno sve teče u skaldu s ugovorima koje ćemo i dalje slijediti – rekao je Lu Shengwei i naglasio kako će projekt biti napravljen na vrijeme i kvalitetno.


 

20. travanj 2024 12:31