StoryEditorOCM
Hrvatska i svijetLUČKA UPRAVA NEĆE POTPISATI UGOVOR S TURSKO-FRANCUSKIM KONZORCIJEM

'Ne postoji ni teoretska mogućnost da platimo odštetu za terminal!'

Piše Dube Marjanović Ladašić
6. listopada 2017. - 17:05

Na sjednici Upravnog vijeća Lučke uprave Dubrovnik održanoj danas u Zagrebu u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture odbačena je mogućnost potpisivanja ugovora za gradnju lučkog terminala s potencijalnim koncesionarom, tursko-francuskim konzorcijem Dubrovnik International Cruise Port Investment (DICPI), potvrdio je ravnatelj dubrovačke Lučke uprave Blaž Pezo.
- Sukladno našim prijašnjim odlukama, pripremili smo dopis koji je odgovor potencijalnom koncesionaru, u kojem konačno definiramo da ne možemo – jer za to nemamo pravne preduvjete – s njima potpisati ugovor do ponedjeljka, 9. listopada, kada istječe krajnji rok za potpisivanje – istaknuo je Pezo nakon sastanka.
Budući koncesionar je, prema raspisanom natječaju, trebao dobiti prostor u Luci Gruž na 40 godina, s tim da ne bi samo gospodario tim prostorom, već bi ga najprije izgradio, a investicija je bila procijenjena na više od 93 milijuna eura.
Na obuhvatu od oko 25 tisuća metara četvornih trebao je biti smješten terminal za brodove na kružnim putovanjima, trgovački centar, prostor za parking za 700-tinjak vozila te novi autobusni kolodvor. Vrijednost koncesije procijenjena je na oko 750 milijuna eura.
No, sve se zakompliciralo još u ljeto 2016., kada je raskinut predugovor o koncesiji za izgradnju putničkog terminala u Luci Gruž. Javnim priopćenjem svojevremeno su se oglasili i arhitekti, koji su natječaj za arhitektonsko rješenje terminala smatrali namještenim. Komora arhitekata čak je zatražila njegovo poništenje.
Nakon odluke u petak u Zagrebu, Lučku upravu Dubrovnik čeka daljnja procedura i preuranjeno je reći da DICPI neće biti budući koncesionar terminala u Gružu.
- Ugovorom o koncesiji definiran je proces mirenja, koji su oni pokrenuli krajem prošlog tjedna, a traje do 9. studenog – nastavlja Pezo. - Ako se ne izmirimo i ne dođe do dogovora, oni će, po najavama, ići u arbitražu. Plaše nas po medijima s velikim iznosima, ali uvjereni smo da to 'ne drži vodu' jer je ugovorom o koncesiji i člancima u predugovoru definirano da, ako se u određenom roku ne dogovorimo, nema nikakvih konzekvenci ni za jednu ni za drugu stranu. Ako one i postoje, limitirane su na 8 milijuna kuna – zaključio je ravnatelj dubrovačke Lučke Uprave nakon sastanka u petak u Zagrebu.
Oglasio se i član Upravnog vijeća Lučke uprave Dubrovnik Marko Potrebica, naglasivši da 'ne postoji niti teoretska mogućnost da Hrvatska u arbitraži plati 920 milijuna kuna izgubljene dobiti koncesionaru, jer je svim dosadašnjim aktima bilo kakva odgovornost u slučaju krivog postupanja Lučke uprave ograničena na 8 milijuna kuna'.
- Ne postoji nikakva šansa da u bilo kakvom daljnjem postupku izgubimo i tih 8 milijuna kuna jer je naša odluka utemeljena na zakonu – istaknuo je Potrebica.
Ako se pokrene arbitražni postupak, mogao bi se oduljiti do godinu dana, procjena je Potrebice. Nakon toga se očekuje raspisivanje novog natječaja po novim uvjetima.
- Po mom dubokom uvjerenju, radilo se o natječaju koji je bio prilagođen potencijalnim koncesionarima, čemu u prilog ide kratkoća roka za javljanje na natječaj i objava na hrvatskom jeziku – zaključio je.

20. travanj 2024 05:19