StoryEditorOCM

‘Smokvina travel’ je najjači google street view partner i Google Maps urednik u republici Hrvatskoj

Piše Milena Budimir
12. ožujka 2020. - 10:21

Davno su prošla vremena kada smo u potrazi za informacijom trebali prelistati brojne enciklopedije, razgovarati sa starijima i iskusnijima, prikupljati podatke u vlastitoj arhivi, danas je sve što trebamo znati tek klikom udaljeno od nas. No, nije ni to lak zadatak, pogotovo ne za one koji stalno obnavljaju pohranjene informacije.

Google, najpoznatiji svjetski pretraživač, u tome je definitivno prvi. Među ljudima u Googleu, a njih je mali broj, u Splitu možete naći Denisa Orlića. Osnivač agencije “Smokvina Travel”, još od 2006. godine nudi svojim klijentima gotove usluge, po principu “ključ u ruke”, tako da im unaprjeđujemo internet virtualnu imovinu. Onima koji tehnologiju imaju u malome prstu, Denisov će posao biti u trenu potpuno jasan, onima poput autorice ovih redaka – dovoljno je samo predati mu lokaciju poslovnog prostora, ugostiteljskog obrta, čak i grada cijeloga ili prostora o kojem se skrbi Turistička zajednica. U tom trenutku počinje Denisova čarolija.

- Mi smo “Google trusted partner”, ali i “Google Trusted Verifier”, i partneri i urednici. Snimamo “Google Business View” virtualne šetnje poslovnim prostorima, ažuriramo “Street View”, ovlašteni smo za uređivanje “Google Mapsa”, nabraja nam Orlić, a mi sve sebi na papiru objašnjavamo - brojkama:

Primjerice, jedan od ugostiteljskih objekata koji je ‘Smokvina Travel’ pozicionirala na Google Mapsu u posljednjih mjesec dana imala je nevjerojatnih 37 tisuća pregleda. Taj internet promet se kanalizirao u izravne dolaske, pozive i Online rezervacije. Samo “klik”, ništa telefon! Svojim su klijentima uveli poslovnu funkciju online rezervacije, kanalizirajući promet sa Google Mapsa – pa time skratili i ubrzali put klijentima do informacija koje su im bitne. Taj sustav korisniku omogućava apsolutno upravljanje tijekom rezervacije, što nije bila stvar sa ostalim globalnim servisima. Oni su bili preskupi, uzimali su visoke naknade za rezervacije, bez obzira bi li se one ostvarile ili ne. Ovoga puta je vlasnik objekta autor poslovnog procesa, on potvrđuje rezervacije, određuje vršne termine u danu, mogućnost “overbookinga” je potpuno anulirana. Naš Sustav za Online rezervacije koristi više od 200 naših restorana, od Splita i Trogira, preko Brača, Hvara, Korčule do Dubrovnika.

- Plan nam je u 2019. godini doći do tisuću aktivnih restorana u koje bi uveli ovu platformu, stoga tražimo većeg partnera za rast i razvoj - veli Denis Orlić.

Do sada je iz njegova splitskog ureda u Matošića ulici u svijet otišla 831 tisuća fotografija, što običnih, što onih od 360 stupnjeva, ali i “uličnih” (street view), sve je to kroz 500 projekata ostvarilo vrtoglavih 69 milijuna (milijuna!) pregleda.

- Odavno smo uvidjeli i vrijednost i važnost Google karte, upravo za poslovanje naših klijenata. Stoga smo stvorili, preuzeli, uredili i unaprijedili svu silu tih poslova za više od tisuću i pol lokacija - nabraja nam Orlić.

Lokacije na mapama se unaprjeđuju tako da svaka stoji upravo tamo gdje uistinu jest. Samo klizeći kursorom po oznaci poslovnog objekta dobivate na uvid točne informacije - i radno vrijeme i kontakte, adrese, brojeve telefona, sve ažurirano i sve upravo takvo kakvo u stvarnom vremenu jest i sa svega jednim klikom napravite rezervaciju.

Do sada u Hrvatskoj Google ima između 50 i sto “trusted photographera”, od toga je tek njih desetak aktivno, a “Google Trusted Verifiera” je samo četvero. Kad to usporedite s cijelim Svijetom – “Smokvina Travel” je uistinu na samom vrhu.

- Google Maps kao i svaka druga tehnologija možda ljudima djeluje kao čarolija, svi se pitaju kako radi. A traži mnogo truda. Mi snimamo i pješke i vozilom, brodom, upravljamo prostorom. Svaka je of fotografija algoritamski “pročitana”, pa upravlja informacijama i to je ona klasična primjena u stvarnom životu, objašnjava nam Denis.

Realna primjena karti koje Google nudi moguća je i u policijskom poslu, primjerice, kada prije zadatka provjere teren. U današnje vrijeme, a pogotovo u Sjedinjenim Američkim Državama, koriste ga komunalne tvrtke i gradovi. Daju nam jasnu sliku “prije – poslije”, što je, primjerice, bilo prije izvođenja radova, a kako je sve završilo.

- Postoji ideja da naša mjesta i gradovi koji žive od turizma i koji su uložili mnogo u izgradnju infrastrukture – to jasno pokažu i svojim ljudima i svojim gostima. Naime, bez ažuriranja neke promjene jednostavno nisu vidljive. Veliki su benefiti i za turističke zajednice i za gradove i općine - jer svojem gostu jasno kazuju stvarno stanje. Optimistično i činjenično, veli naš sugovornik.

Sigurni smo kako svaka naša turistička zajednica, grad i općina žele prema svojim gostima ići s konkretnim i ispravnim podacima, to vrijedi i za same jedinice lokalne samouprave, do čijih točnih kontakt podataka često treba satima “orati” među rezultatima tražilice.

- Kada izgradimo digitalnu turističku destinaciju, ona se jednostavno može prebacivati i na platforme drugih, primjerice TripAdvisora. Danas je jednostavno jedino logično prebaciti poslovanje u digitalni svijet - kaže nam Denis.

Prezentirati i promovirati neku lokaciju, destinaciju, grad, na informativan i svima lako dostupan način trebalo bi biti cilj svima. “Smokvina Travel” prvo radi detaljnu analizu svih onih stvarnih lokacija koje treba točno prikazati i plan prostora koji treba snimiti automobilom, pješice ili brodom. Na kartu mogu staviti i događaje i manifestacije, nešto što traje samo u određenom razdoblju.
Ista situacija vrijedi i za izmjenu prometne regulacije. Zar nije jednostavnije odmah, na dlanu, dati gostu jasne upute kojim se ulicama u kojem razdoblju smije ići, umjesto da dobivamo razočarane osvrte i kritike?

- Posao se gubi zbog neadekvatno prikazanih poslovnih i servisnih informacija na Googleu i Google karti - naglašava Orlić.

- Ako ne znaš i ne možeš, uvijek ima onaj koji zna i može - dodaje.

A u prilog njegovim riječima idu referencije, za njim je stotine zadovoljnih vlasnika apartmana, soba, hotela, više od pet stotina restorana, turističke zajednice Splita, Bola, Supetra, Rogoznice, Marine, Kaštela, Solina, Brela, Stobreča, Tisna, gradovi i stotine ostalih tvrtki.

Nedavno je na Google Summitu u Londonu doživio posebnu čast, dok je sto pedeset Google urednika iz cijelog svijeta razgovaralo o budućnosti i dogovaralo daljnje poslove - iznad njihovih se glava vrtjela snimka našeg Bola - brodska virtualna plovidba oko Zlatnoga rata... 

20. travanj 2024 12:20