StoryEditor
StilEKSKLUZIVNO VOZILI SMO Nissan MURANO

Nissan Murano: Spoj luksuza i dinamike

Piše PSD.
25. ožujka 2008. - 10:20

Iz Los Angelesa Hrvoje Srpak

Novinar Auto priloga prvi iz Europe vozio novu generaciju popularnog japanskog crossovera

Cijena nepoznata
265 KS
210 km/h
7,6 s

Nissan je 2004. godine predstavivši Murano izazvao pravu revoluciju na tržištu luksuznih SUV-ova. Tim je modelom, naime, japanski proizvođač postavio nova mjerila u toj svakim danom sve popularnojoj i brojnijoj klasi. Osim iznimno odvažnim dizajnom, Japanci su najviše prašine podigli tvrdnjom kako je ovo crossover, a ne klasični SUV, jasno dajući do znanja da je Murano namijenjen isključivo cestovnoj vožnji i da nema nikakvih terenskih pretenzija.

Budući da većina kupaca ovakvih vozila ni ne pomišlja na silazak s asfalta, uspjeh takvog koncepta bio je zagarantiran. Posebno jer je Nissanov crossover ponudio dotad rijetko viđen spoj komfora, luksuza, dobrih performansi i zavidnih voznih svojstava.

Četiri godine kasnije stiglo je vrijeme za novi model, automobil pred kojim je iznimno težak zadatak, jer ne samo da mora nastaviti putem uspješnog prethodnika već se mora na tržištu sukobiti s iznimno brojnom i snažnom konkurencijom.

Potpuno novi model

Sudeći prema prvim dojmovima koje smo stekli za njegovim upravljačem, možemo samo zaključiti kako je novi Murano ponovo spreman za osvajanje titule najboljega u klasi. Iako na prvi pogled djeluje kako se ovdje radi tek o temeljitom redizajnu, ovo je u potpunosti nov automobil koji je poboljšan u svakom pogledu.

Sličnost s prethodnikom uočljiva je tek u osnovnoj liniji karoserije, no to i ne čudi budući da je upravo dizajn starog modela mnogim kupcima bio presudan razlog za njegov odabir. Novi Murano oblikovan je još osebujnije i hrabrije, posebno sprijeda, gdje agresivnim i neobičnim linijama osigurava trenutnu prepoznatljivost.

Izraženi blatobrani i znatno veća stražnja svjetla izvedena LED tehnologijom zaokružuju dinamičan dojam kojim se izdvaja od u pravilu konzervativnih konkurenata.

Interijer je u potpunosti nov i, osim znatno
kvalitetnijih materijala, donosi i osjetno
više prostora te još bogatiju serijsku
opremu
Više od izmijenjene vanjštine impresionira potpuno novi interijer, na kojeg je kod prethodnika bilo i najviše prigovora europskih kupaca.

Murano je, naime, djelovao jeftino i nedorađeno u odnosu na konkurente sa Staroga kontinenta. U novoj generaciji napredak je golem i sada će unutrašnost zadovoljiti i one najprobirljivije, kako svojom kvalitetom, tako i prostranošću te bogatijom serijskom opremom. Znatno je unaprijeđena i ergonomija, a vidljivo je kako je velika pažnja posvećena i najmanjim detaljima.

Tvrdoj plastici i neuglednim prekidačima više nema ni traga, a valja naglasiti
kako novi Murano, zahvaljujući povećanim vanjskim dimenzijama, nudi više mjesta za putnike na stražnjoj klupi te veći i funkcionalniji prtljažnik.

Promjenama ni tu nije kraj. Nissanov luksuzni crossover dobio je i potpuno novi ovjes te pogon koji korjene vuku iz u Americi iznimno popularne limuzine Altime. Upotrebom aluminija pri izradi ovjesa te brojnim konstrukcijski naprednim rješenjima, osim što je smanjena masa, Muranu je udahnut još dinamičniji i klasičnim limuzinama bliži karakter u vožnji. Iako smo vozili američku izvedbu, koja je nešto mekše podešena od one kakva će biti ponuđena europskim
kupcima, napredak u pogledu voznih osobina je golem.

Dinamične vozne osobine

Osim znatno veće udobnosti, prvo što smo zamijetili je osjetno kruća karoserija, koja uz precizniji upravljački mehanizam, napredniji ovjes te snažnije kočnice osiguravaju znatno dinamičnije ponašanje u vožnji. Naravno, za takav dojam zaslužan je i napredan pogon na sve kotače koji osigurava maksimalnu trakciju bez obzira na uvjete na prometnicama.

Iako je motor osnažen za tek 30-ak konja, u vožnji ostavlja znatno uvjerljiviji dojam, što se prvenstveno može zahvaliti temeljito dorađenom Xtronic CVT bezstupanjskom mjenjaču. Za razliku od onog u prethodniku, na koji su mnogi imali pritužbe zbog sporog odaziva, novi se mjenjač pokazao idealnim rjeπenjem za Murano budući da reagira na vozačeve naredbe i maksimalno iskorištava potencijal motora u svim uvjetima vožnje.

Novi Nissan Murano pokazao se kao više nego dostojan nasljednik uspješnog prethodnika. Kojega bi, sudeći po svemu viđenome, prodajom mogao i nadmašiti budući da pruža još bolje vozne osobine, atraktivniji dizajn te znatno kvalitetniju i dorađeniju unutraπnjost. 

Dorađen motor

Ispod prednjeg poklopca ugrađen je dorađeni 3.5-litreni V6 koji sada razvija snagu od čak 265 KS i okretni moment od 336 Nm. Sve to, uz dorađeni CVT bestupanjski mjenjač, osigurava osjetno bolje performanse te povoljniju potrošnju.

Zaštitna boja

Murano je prvi model na europskom tržištu koji će Nissan nuditi sa zaštitnim lakom koji karoseriju štiti od uobičajenih ogrebotina. Tragovi oštečenja nestaju zahvaljujući novoj visokoelastičnoj smoli koja sprečava da dođe do uništavanja temeljnog sloja boje.


Izdvojeno

11. srpanj 2020 21:58