StoryEditor
ŽivotPeglaj karticu: Istraživanje ‘MInd laboratories’ tvrdi da je kupovati na popustima zdravo

Šoping ljekovit za srce i mozak

Piše PSD.
12. ožujka 2008. - 16:15

Povoljna kupovina žene uzbuđuje više od poljupca
partnera ili promaknuća / Ivana Marinić Kragić / CROPIX

Približno 93 posto testiranih žena tvrdi da ih povoljna kupovina uzbuđuje više od poljupca, a kod njih 88 posto sniženje je uzbudljivije od promaknuća

Da biste bili zdravi, više se uopće ne trebate znojiti u teretani, ići na dijete ili se podvrgavati plastičnim operacijama, dovoljno je da odete u šoping i priuštite si neku novu krpicu.

Naime, studija “Mind laboratories” došla je do zaključka da sniženje cijena i uspješno šopingiranje kod prosječnog kupca dovodi do porasta pozitivnih emocija te se tako pozitivno odražava na rad mozga, srca i respiratornog sustava.

Kako bi se utvrdio stvarni efekt “kupovine po sniženjima”, istraživanje, koje je sponzorirao “Chevrolet”, temeljilo se na proučavanju neuroloških i fizioloških reakcija žena koje kupuju na sniženjenima, a koja su se potom uspoređivala s drugim životnim iskustvima.

 - Osim lučenja kemikalija u mozgu povezanih s amfetaminima koje stvaraju osjećaj euforije, uspješan šoping sa svojim popratnim simptomima ubrzana rada srca i većeg krvnog tlaka stvara fizičko stanje slično onom kod tjelovježbe. Organizam počinje funkcionirati učinkovitije i zdravije - tvrdi neuropsiholog i jedan od voditelja projekta David Levi koji je proučavao ispitanice.

 Prema rezultatima spomenutog istraživanja, više od 93 posto testiranih žena kazalo je da ih povoljna kupovina uzbuđuje više od poljupca partnera, 88 posto tvrdi da je uzbuđenje kupovanja na sniženjima veće od uzbuđenja zbog promaknuća, a 73 posto osjeća jače uzbuđenje kod kupnje nego kad jedu čokoladu.

Isto tako, 57 posto ispitanica izjavilo je da se nakon uspješne kupnje osjećaju fizički zdravije, dok ih je 44 posto uvjereno da za sat vremena šopinga potroše jednak broj kalorija kao i za sat vremena teretane.

Druga strana medalje

Kupovina, ipak, pruža tek kratkotrajno uzbuđenje / Andrija Lučić / CROPIX

Psihologinja Ljubica Marić smatra da je kupovina tek kratkotrajno uzbuđenje koje može rezultirati ne samo pozitivnim nego i negativnim osjećajima.

 - Kada ljudi kupe neki novi komad odjeće ili obuće koji im je potreban i još ga nađu po povoljnoj cijeni koja odgovara njihovoj financijskoj situaciji, logično je da budu zadovoljni. Ipak, ako si priušte nešto što im zapravo nije potrebno, pa se to još naknadno pokaže nekvalitetnim, šoping lako može dovesti do frustracije, pa čak i depresije - ustvrdila je psihologinja, dodavši kako velik broj žena pretjeranim šopingom oko sebe stvara čahuru dodatnih problema.

 Depresija se, nastavlja Marić, ne može izliječiti šopingom, iako uspješna kupovina zaista može biti relaksacija i jedan od ispušnih ventila.

 - Uspješno kupovanje omogućava zdraviji i efikasniji rad ljudskog tijela - zaključuju pak znanstvenici koji su ovim istraživanjem potvrdili ono što ljepši spol govori godinama.

U konačnici, ženama ne ostaje ništa nego se pokušati osobno uvjeriti u istinitost tvrdnji.

MARIJANA BATINIĆ: Kratkoročna pomoć  

-  Većina žena voli kupovati, ali ne vjerujem da šoping dugotrajno pozitivno djeluje na zdravlje. Kad sam loše volje, šoping me oraspoloži, no samo nakratko. Inače nemam običaj kupovati kada sam neraspoložena i trgovine obilazim samo kada moram nešto kupiti - veli voditeljica Marijana Batinić.

 

MAJA ŠUPUT: Za dobro raspoloženje

- Za moje dobro raspoloženja zaslužan je, između ostalog, i šoping. Kad nađem vremena, odem do trgovačkog centra i počastim se. Ne šopingiram jedino kad sam loše volje - kaže pjevačica Maja Šuput.

Marijana Batinić

Maja Šuput

 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

30. rujan 2020 01:28