StoryEditorOCM
ZabavaFILM TJEDNA

FILM TJEDNA Tully

6. srpnja 2018. - 17:39

Zaboravite jednoruku ćelavu akcijsku heorinu iz novog 'Pobješnjelog Maxa' i zavodljivu agenticu iz 'Atomske plavuše'. Charlize Theron u filmu 'Tully' preobrazila se u trostruku trudnicu Marlo koja, razumljivo, nema vremena ni za što drugo osim majčinstva.

Nakon rođenja trećeg djeteta, neplanirane kćerkice, vezuje se uz noćnu dadilju Tully (mlada nada MacKenzie Davis, upravo snima novog 'Terminatora') i s njom u stankama između dojenja razglaba o muško-ženskim odnosima, starenju, životnim promašajima...

Humorna drama 'Tully' plod je treće po redu suradnje redatelja Jasona Reitmana i scenaristice Diablo Cody, bivše striptizete koja je 2007. osvojila Oskara za 'Juno', film o maloljetničkoj trudnoći.

Desetak godina kasnije, Cody se kao majka troje djece vraća ženskim temama uz potporu Theron koja i ovdje s punom ozbiljnošću pristupa poslu. Ne odnosi se to samo na glumačku posvećenost, već i fizičku prilagodbu liku.

Nakon 'Čudovišta', gdje je pojačala kilažu za oskarovsku ulogu ženskog serijskog ubojice, plavokosa se Južnoafrikanka bez kompleksa udebljala i za 'Tully'. Cilj je bio jasan: što uvjerljivije predočiti postporođajni život i mijene žene koja se, priznaje Marlo, osjeća poput napuštenog spremnika za otpad i traži rame za plakanje koje nipošto nije suprugovo.


U ulozi 'žene, majke i domaćice', neizbježna je usporedba s likom Mavis iz 'Mlađe punoljetnice' (Young Adult), drugog dijela trilogije Retiman-Cody, gdje Theron utjelovljuje razvedenu spisateljicu knjiga za mlade koja se vraća u zavičaj u potrazi za izgubljenom mladošću.

I Marlo i Mavis razočarane su nekadašnje kraljice maturalnog plesa, gubitnice koje se hvataju ukoštac s dvojbama tipičnim za srednje godine.

Marlo je pritom u prednosti jer u mlađahnoj Tully nalazi zahvalnu sugovornicu. Na tom je planu dvojac Theron/Davis suvereno iznio film koji će neke sigurno zasmetati zbog naglog reza u posljednjoj trećini, gdje konačan rastanak dviju protagonistica iz sfere stvarnog nespretno seli u nadrealno.

Takav se zaokret komotno moglo izbjeći a da gledatelj svejedno shvati poruku kako je sazrijevanje ireverzibilan proces.
 

19. travanj 2024 05:11