StoryEditorOCM
ZabavaFILM TJEDNA

FILM TJEDNA Jurski park: Izgubljeno kraljevstvo

18. lipnja 2018. - 18:23

Cijediti nastavke iz hitova žanrovskih međaša nezahvalan je, najčešće uzaludan posao. Još i više ako pokušate reciklirati antologijsku priču o genetički stvorenim dinosaurima koju je prema romanu Michaela Crichtona daleke 1993. snimio slavni redatelj Steven Spielberg. Rezultiralo je to blockbusterom koji je u osvit digitalnog doba promijenio lice Hollywooda i trasirao budućnost kompjutorski generiranih dogodovština kojima danas svjedoči kinopublika.

Moćni producenti, dakako, nisu se htjeli odreći unosne franšize, pa su, potaknuti financijskih uspjehom 'revivala' iz 2015., na početku ovogodišnje ljetne sezone isporučili još jedan nastavak Jurskog parka.

Znakovito podnaslovljen 'Izgubljeno kraljevstvo', spoj je to oživjelih reptila iz mezozoika, promašenih ekoloških parola i nategnute priče o bjelosvjetskim razmetljivcima koji dinosaure kupuju na aukciji kao statusni simbol. Treba li gigante kao relikt prošlih vremena istrijebiti ili humano preseliti iz izoliranog staništa sprženog erupcijom vulkana? Vrijedi li za T-rexove i Velociraptore zakon o zaštiti životinja?

Ozbiljna etička pitanja u 'Izgubljenom kraljevstvu' se banaliziraju u korist slideshowa morskih, kopnenih i zračnih grdosija koje od grabežljivih ljudi nastoji zaštititi dvojac bezveznjaka bez imalo zaleđa u karakterizaciji.

Glumac Chris Pratt iz hvaljenih je 'Avengersa' kao padobranac upao među dinosaure s kojima se svo vrijeme bezglavo najuruje i nadvikuje. Bryce Dallas Howard u ulozi aktivistice za prava dinosaura kriješti i krevelji se kao Cameron Diaz u svojim najuspjelijim komedijama. Glavni negativac (Rafe Spall) groteskno je portretiran, a filmski znanstvenik Jeff Goldblum prekratko prisutan u kadru da bi činio razliku.

Motiv inteligentne i senzitivne dinosaurice Plave ostaje posve neiskorišten, a višak je i klonirana kći-unuka stručnjaka za kloniranje divova iz doba krede (James Cromwell). Režija svježeg izdanka Jurskog svijeta na nesreću je dopala neiskusnog Španjolca J.A. Bayone koji nije mogao (ili nije znao) manevrirati likovima i fabularnim odvojcima.

Naglasak je stavio na spektakl i kolosalno promašio jer su se gledatelji razjapljenih ralja čudovišta koja selektivno gutaju zlikovce i stampeda prethistorijskih bića kroz četvrt stoljeća siti nagledali. U slučaju najnovijeg Jurskog svijeta svakako važi pravilo da je svetogrđe dirati klasike. A Spielbergova izvorna oda dinosaurima to jest. I zato kritika sa zazorom čeka novi nastavak jurskog okapanja najavljen za 2021.



 

19. travanj 2024 19:15