StoryEditorOCM
NeretvaNAKON 55 GODINA|

Obnavlja se most preko kojeg ‘teče‘ Jadranska magistrala, evo što će se raditi i koliko će to koštati!

Piše Ante Šunjić
6. listopada 2021. - 18:01

Most Rogotin preko rijeke Neretve nedavno je „proslavio“ pet i pol desetljeća života i, premda je u konstrukcijskom smislu stabilan, uskoro na njemu kreću višemilijunski radovi sanacije. Kako su nas izvijestili iz Hrvatskih cesta, sanacija mosta Rogotin odvijat će se u sljedećem planskom periodu, a neslužbeno doznajemo da to ovisi o drugim projektima na magistrali kroz dolinu Neretve, koje će realizirati Hrvatske ceste.

image
Nakon 55 godina na mostu se mora napraviti ozbiljna sanacija
Ante Šunjić

Kompleksan projekt

Predviđena vrijednost radova je oko 2,5 milijuna kuna, a rok za izvođenje radova tri mjeseca. Radovi uključuju uklanjanje oštećenih slojeva kolničke konstrukcije na središnjem dijelu mosta i pješačkim stazama mosta, obnovu kolničkog zastora, te reprofilaciju kolnika. Predviđeni su i radovi na sanaciji prijelaznih naprava i dilatacijskih reški, hidrodinamičko čišćenje konstrukcije mosta uz sanaciju eventualno oštećene armature i reprofilaciju betona, obnova AKZ pješačke ograde, zamjena slivnika i sanacija odvodnje. U planu je i sanacija betona podgleda mosta, naglavnica i unutrašnjosti sanduka mosta. Značajniji radovi na sanaciji mosta odrađeni su tijekom 2008. godine, pri čemu su izvedeni radovi konstrukcijske sanacije i ojačanja glavnih nosača mosta uz izradu kolničke konstrukcije i sanaciju prijelaznih naprava.

image
Nakon 55 godina na mostu se mora napraviti ozbiljna sanacija
Ante Šunjić

Kako se gradio

Inače, most na Neretvi, „preko kojeg pobjedonosno teče Jadranska magistrala“, kako piše u pozivnici za svečano otvaranje, „predat je saobraćaju“, 27. srpnja 1966. godine, na tadašnji Dan ustanka naroda Hrvatske. Radnici beogradske Mostogradnje „u 750 napornih dana podigli su čvrsti gigant dug 414 metara u koji je ugrađeno 433 tone betonskog i 139 tona visokovrijednog čelika“. Izgradnja mosta na mekanom tlu zahtijevala je niz složenih tehničkih zahvata, pa se, tražeći čvrst oslonac za njegove temelj, na pojedinim mjestima bušilo ido 40 metara dubine, pri čemu je iskopano 4 300 metara kubičnih muljevitog nanosa. Most ima sedam otvora od kojih najveći srednji ima 110 metara širine. Kolnik je širok 7,5 metara, a pješačke staze s obje strane 1,5 metara. Primjenom tadašnjih najsuvremenijih sistema konzolnih kliznih oplata graditelji su omogućili nesmetan brodski promet za cijelo vrijeme izgradnje mosta.

image
Nakon 55 godina na mostu se mora napraviti ozbiljna sanacija
Ante Šunjić

Investicije u blizini mosta

U samoj blizini mosta koji je u sastavu državne ceste D-8, Hrvatske ceste uskoro planiraju još nekoliko važnih projekata. Riječ je obnovi magistrale kroz obližnji Opuzen, što je nastavak radova na obnovi te dionice iz pravca Metkovića. Planirana je i obnova i rekonstrukcija Jadranske magistrale iz pravca Komina prema mostu Rogotin, koja uključuje i sporno i rizično skretanje prema Kominskom ušću gdje su se događale prometne nesreće, a mještani Rogotina mogu očekivati aktivnosti na mostu preko Crne rijeke kako bi se poboljšala preglednost sudionika u prometu.

20. travanj 2024 00:22