StoryEditor
KorčulaBUTIGA O‘ DIZAJNA|

‘DOBRO DIZAJNIRAN OTOK‘ TONKE.LU U vječnoj čežnji za svojom Korčulom

Piše Piše: Dora Lozica Foto: Marko Sitar
19. ožujka 2021. - 12:43
Tonka Lujanac lice je koje stoji iza labela Jamnice, Dukatina, Podravkinih juha...Marko Sitar

-Moja veza s otokom je izrazito jaka i najdraži su mi radovi oni koji su vezani za otok“, otkrila nam je prije nekoliko mjeseci grafička dizajnerica Tonka Lujanac prilikom otvaranja svoje prve izložbe radova Dobro dizajniran otok. Njena veza s otokom nedavno je i „ozakonjena“ i to otvaranjem trenutno jedinog studija za grafički dizajn u Korčuli na adresi Kovački prolaz 3.
Tonka je provela djetinstvo u Lumbardi, a potom je put odveo u Zagreb gdje je diplomirala na Studiju za dizajn na Arhitektonskom fakultetu.

Čežnja za otokom

image
'Butiga' održivog domaćeg dizajna
Marko Sitar


Dugih je 15 godina radila u vodećim hrvatskim reklamnim agencijama, na poslovima dizajnerice, art direktorice i kreativne direktorice, osmišljavala je i vodila velike reklamne kampanje za domaće i strane naručitelje, a za svoje je radove dobila i brojne nagrade. Osjetivši zasićenje korporativnim svijetom, vraća se na otok gdje se i dalje bavi dizajnom, ali dizajnom po mjeri čovjeka, nakon čega su uslijedile suradnje s lokalnim poduzetnicima i institucijama. Tonka ne skriva da su joj najdraži radovi nastali u suradnji s otočanima, od vizualnog identiteta za Grad Korčulu, Turističku zajednicu Lumbarde, do brojnih etiketa za otočne vinare i plakata za lokalne manifestacije. Ipak, proslavila se kampanjama i reklamama koje je osmislila van otoka, mnogi se još uvijek začude kad doznaju da je upravo Tonka dala lica Jamnici, Jucyju, Dukatinu, Podravkinim juhama, ali i vizualnom rješenju za Hrvatski otočni proizvod ili za Krapinsko-zagorsku županiju koji je osmislila dok je radila za poznatu agenciju Bruketa&Žinić.
Povratak na otok dugo je priželjkivala, a onda i realizirala u vrlo izazovnim i neizvjesnim vremenima.Vrijeme svjetske pandemije izazovno je i za dizajnere, no vizualna komunikacija je važna u svakom aspektu života, od plasiranja proizvoda do karnevalske parade, a Tonkini sugrađani to sve češće prepoznaju.

Dobar label zlata vrijedi

image
Otvaranje Tonkinog studija bilo je prava atrakcija na otoku
Marko Sitar


„U doba korone je važnije kupiti kruh i masku nego imati dobru etiketu. Ipak, danas ljudi vode računa o vizualnom identitetu. Stranci će pogotovo prije kupiti lijep proizvod, a većina se proizvoda danas prodaje strancima. Posljednjih nekoliko godina sve se više vraćam na otok i radim za lokalne institucije, vinarije, restorane i OPG-ove pa su selidba na otok i otvaranje studija došli nekako prirodno. Reakcije su pozitivne i usprkos nesigurnosti, osjećam se dobrodošlo“, otkriva nam Tonka.
Tonka ističe kako posla ima i previše zbog čega joj je bilo teško naći vremena i za uređenje studija. Uz dobru volju i pomoć prijatelja uspjela je, kaže, otvoriti ugodni kutak za nju, klijente i goste. Korčulanima se sviđa jer je neobično, studio odiše kreativnošću i svježinom, dok nije bilo natpisa tonka.lu iznad vrata, virili su kroz prozor i nikako nisu shvaćali kakva se to butiga otvara, kroz smijeh nam priča Tonka. Butiga je ipak otvorila vrata uz skromno druženje Tonkinih najbližih prijatelja, a vi je možete posjetiti svakog radnog dana od 9 do 17 sati ili posjetite web stranicu www.tonka.lu

04. travanj 2021 13:49