StoryEditor
KonavleGOSPODARSKA ZONA|

NA DRŽAVNOM ZEMLJIŠTU U ČILIPIMA: U hangarima bivšeg ratnog jugozrakoplovstva Konavljani žele vidjeti IT stručnjake, obrtnike i meštre!

Piše Gabrijela Bijelić
10. veljače 2021. - 19:00
Hangari od 400 metara četvornih poslije rata služili su kao magazini zračne luke i građevinskih tvrtkiVlaho Car

Nakon dvadeset godina i niza administrativnih peripetija, Općina Konavle na korak je do uspostave gospodarske zone koja bi cijeli kraj trebala izbaviti od isključive ovisnosti o turizmu. Načelnik Božo Lasić očekuje kako će za mjesec do dva Vlada RH ustupanjem 21 hektara zemljišta u dosadašnjem vlasništvu Ministarstva obrane, otkloniti i posljednju prepreku za aktiviranje poslovne oaze koja zbog blizine zračne luke, državne granice s Crnom Gorom i trase buduće brze ceste ima veliki potencijal.

image
Općina Konavle na korak je do uspostave gospodarske zone koja bi cijeli kraj trebala izbaviti od isključive ovisnosti o turizmu
Vlaho Car

Radi se na ulazu


- Već ranije Općina je ušla u posjed buduće zone gdje planiramo niz servisnih djelatnosti, otvaranje obrta i IT industrije. Naravno, zbog dobre lokacije očekuje se i pojačano zanimanje trgovačkih centara, makar ne bismo nikako htjeli da bude naglasak na trgovini. Želimo poticati proizvodnost, privući mehaničare, stručnjake iz računarstva, lokalne obrtnike i mlade poduzetnike za koje bismo unutar zone otvorili poduzetnički inkubator – otkriva načelnik Lasić koji je na sastanku s ministrom prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine Darkom Horvatom dogovorio operacionalizaciju ideje koja Konavljanima otvara nove perspektive. Gospodarska bi se zona, dodaje, prostirala u Čilipima, na potezu između Jadranske magistrale i piste Zračne luke Dubrovnik.

image
Načelnik Božo Lasić
Bozo Radic/Cropix

- U prilog nam idu potpuno raščišćeni vlasnički odnosi u obuhvatu zone. Država je stopostotni vlasnik cijelog tog, godinama neiskorištenog, zemljišta koje će sad nama predati u vlasništvo, sukladno zaključku sa sjednice Vlade u Dubrovniku za Festu svetog Vlaha 2019. Trenutačno smo u fazi rješavanja ulaza u buduću zonu u suradnji sa Zračnom lukom i Hrvatskim cestama. A sve one koji možda brinu hoće li blizina aerodroma štetiti poslovanju, podsjetio bih da su slične zone smještene blizu zračnih luka od Frankfurta do Londona i tamo odlično funkcioniraju – napominje naš sugovornik i ukazuje na specifičnost 'konavoskog Dugopolja'.

image
Hangari od 400 metara četvornih poslije rata služili su kao magazini zračne luke i građevinskih tvrtki
Vlaho Car

- Tamo ima puno 'kaponira', podzemnih skladišta koje je bivša JNA gradila za svoje vojne zrakoplove koji tamo nikad nisu parkirali. No, ostala je gomila betona, debljina zidova je od metar i pol do dva. Ne bismo išli na rušenje, ako mogu ostati, 'kaponiri' bi se mogli iskoristiti za novu namjenu – ističe Božo Lasić i potvrđuje da i prije poziva za iskaz interesa, ima mnogo zainteresiranih za poslovanje u Čilipima.

MORH se zahvalio


Raspituju se i lokalni, konavoski gospodarstvenici, bilo je upita čak i iz zdravstvenih ustanova...- Već mjesecima vlada veliko zanimanje gospodarstvenika, ne samo s našeg područja, nego iz cijele Hrvatske za mogućnost rada u budućoj poslovnoj zoni, no o imenima nećemo kalkulirati zbog uvažavanja prema svim potencijalnim investitorima. Idemo korak po korak, sigurno je da nam je ova korona kriza pokazala da se ne smijemo oslanjati isključivo na turizamo turizmu i trgovini. Interes je veliki, a sretan sam što su zanimanje pokazali i naši domaći, konavoski gospodarstvenici, pa čak i jedna zdravstvena institucija, kaže Lasić i naglašava kako nema govora o (ras)prodaji prostora.

image
U hangare bivšeg ratnog zrakoplovstva JNA uselit će poduzetnici
Vlaho Car

O 'smještaju' djelatnosti odlučivat će planeri, a potom će se zona podijeliti u cjeline za koncesioniranje. Kako bi se projekt poslovne zone Čilipi uopće pokrenuo, Ministarstvo obrane RH se prvo moralo odreći, odnosno proglasiti beskorisnim za svoje potrebe područje nove gospodarske zone. Konavoski načelnik napominje kako je usporedo pokrenuta izmjena Županijskog prostornog plana, da bi krajem svibnja prošle godine Općina dobila na upravljanje cijeli obuhvat zone. Sve spomenuto prati i izmjena prostorne dokumentacije, a upravo traje izmjena i dopuna UPU-a Zračne luke Dubrovnik. Rezultat bi bila poslovna zona Konavle, uz Baniće, Komolac i Čibaču četvrta i najveća na širem dubrovačkom području.

Kaponiri su još iskoristivi

Tadašnja JNA je 1970-tih izvlastila vlasnike zemlje u obuhvatu buduće poslovne zone u Čilipima uz simboličnu naknadu. Područje je ubrzo potom ograđeno žicom te je počela gradnja osam betonskih, dobro utvrđenih vojnih objekata za MIG-ove, Orlove i Galebove, sve povezane cestom s izlazima na pistu zračne luke i magistralu.
Kaponiri, pojedinačne kvadrature oko 400 metara četvornih, kroz godine su poslužili kao magazini zračne luke i građevinskih tvrtki. Danas su još uvijek građevinski iskoristivi za skladišne, proizvodne pa čak i sportsko-rekreativne potrebe.

Izdvojeno

27. veljača 2021 05:05