
Još jedna turistička sezona nam kuca na vrata, a s njom i kilometarske gužve koje svakog ljeta paraliziraju promet kroz Konavle. Unatoč brojnim apelima s krajnjeg juga u godinu dana ništa se nije pomaknulo: cestovna infrastruktura ista je kakva je i bila, a kako će ‘progutati‘ novu navalu putničkih i teretnih vozila, nitko se ne usuđuje prognozirati. Mnogi, međutim, upozoravaju na postojanje zapostavljenog cestovnog pravca koji bi barem malo rasteretili glavnu trasu prema Crnoj Gori. Fotografija derutne državne ceste cesta Karasovići -Vitaljina koja vodi do graničnog prelaza Konfin, ‘mlađeg brata‘ Karasovića, objavljena je ovih dana u Facebook grupi ‘Zavazda Konavle‘ kao podsjetnik na neodrživo stanje asfalta.
- Cesta je ovo o čijoj se rekonstrukciji govori još od vremena odmah iza rata. Znači, više od 30 godina i ništa. U periodu ljeta i proljeća jako je opterećena prometom a i jako opasna. Je li vrijeme da se pokrene njena rekonstrukcija ? – stoji u objavi popraćenoj prigodnom fotografijom zapuštene prometnice pod ingerencijom Hrvatskih cesta.
Da je stanje neodrživo, suglasan je i konavoski načlenik Božo Lasić:
- Cesta Karasovići - Vitaljina je u uistinu užasnom stanju. Ovo je alternativni prometni pravac onom na Debelom brijegu i treba hitno ići u sanaciju. Stanje je nedopustivo loše, a radi se o alternativi za promet prema graničnom prijelazu prema Crnoj Gori. A osim što nije održavana, na toj cesti su hrpe smeća, naša Čistoća maksimalno se trudi što više pokupiti, ali to nije naš posao, ne bismo ni smjeli to raditi jer nije naša nadležnost – negoduje načelnik Lasić i dodaje kako općinari već godinama traže rekonstrukciju te državne prometnice.
- Upozoravali smo više puta Hrvatske ceste na taj problem, obećavali su nam da se radi projekt zadnjih 5 ili 6 godina, da se cesta knjiži, ne znam više ni sam što. Do dana današnjeg tamo se ništa nije napravilo. A o prebacivanju iz statusa državne u lokalnu radi ubrzanja postupka, nismo uopće razmišljali. Zašto bismo? Neće Konavle na sebe preuzimati sve lokalne i županijske ceste, tko bi to održavao?! A pravac prema Graničnom prijelazu Konfin doista jest od državnog značaja. Ovo bi trebalo riješiti pod hitno, a uz ovo imamo i drugih problema. Uz D 8 se gomilaju ogromne količine otpada koji se baca uz cestu, poglavito ljeti. Mi na vlastitu odgovornost to smeće čistimo, održavamo, radimo umjesto nadležnih Hrvatskih cesta. Da se tamo dogodi nešto našem čovjeku, prvo bi ‘nafrknuo‘ direktor komunalne tvrtke, a onda ja kao načelnik. A i na graničnom su prijelazu hrpe smeća koje se nakupljaju dok ljeti prolaze kolone – očajan je naš sugovornik, svjestan da nas i ovog ljeta očekuje kaos od prometa.
- Trebalo je već žurno rješavati treću, ako ne i četvrtu traku na Karasovićima. Ovako naši ljudi na povratku s posla ne mogu u sezoni doći do kuće, jer su gužve nesnošljive na temperaturi od 35 i više stupnjeva. I onda su svi nervozni i bijesni, i oni koji čekaju u koloni i oni su zapeli pri povratku s posla doma. I nije to samo problem u nas na jugu, nego i softwerskih rješenja na graničnim prijelazima, stvaraju se nepregledne kolone, a pregledi po schengenskim pravilima na granici traju beskonačno – revoltiran je Božo Lasić. Odgovorni iz Hrvatskih cesta pozivaju na strpljenje:
- Hrvatske ceste su ugovorile izradu projektne dokumentacije za rekonstrukciju državne ceste DC516 u kompletnoj duljini, što je upravo u tijeku. S obzirom na kompleksnost i duljinu dionice od 11 i pol kilometara, trajanje izrade projektne dokumentacije (projektiranje) i ishođenja svih potrebnih dozvola dulje je od pripreme projektne dokumentacije manjih sanacija. Hrvatske ceste putem ugovornog izvoditelja radova redovnog održavanja cesta prate stanje prometnice, te izvode potrebne radove kako bi osigurale punu funkcionalnost prometnice u cjelokupnoj duljini, a do izvedbe spomenutih radova rekonstrukcije – ističu iz središnjice Hrvatskih cesta.
Da derutna cesta Karasovići – Vitaljina nije jedini ‘kamen spoticanja‘ s državnim cestarima, potvrđuje nam načlenik Božo Lasić, navodeći još primjera prijepora:
- Evo, mi sad idemo raditi uz D 8 javnu rasvjetu na Grudi da djeci omogućimo siguran dolazak do škole, tražili smo suglasnost Hrvatskih cesta a oni nam odgovore da za to moramo potpisati ugovor s pravom služnosti. Dakle, moramo platiti Hrvatskim cestama zato što poboljšavamo sigurnost na državnoj cesti! Apsurd, nemam riječi! Kažu da je takav zakon, pa ako jest, hajdemo ga promijeniti, ako se lokalno radi na poboljšicama za ljude koji se koriste cestom u vlasništvu RH, zašto to ne uvažiti? Nije to Biblija da je se ne smije dirati! Red je da se ovakvi pokušaji respektiraju – smatra načelnik Lasić pa kaže kako su iz Općine Konavle o ovoj temi više puta slali dopise Hrvatskih cestama, tražili sastanke...
- Imamo mi poteškoća i s raskrižjem na Zvekovici, pa problem nogostupa od Zvekovice do Oboda, gdje zajedno s njima moramo raditi kanalizaciju. Šest godina čekamo. Mi smo napravili i projekt i pripreme, a sad je navodno raspisan natječaj, ali već mjesecima nikako da se odabere najpovoljniji izvoditelj radova. Postalo je sve tako nevjerojatno teško kao da se gradi Pelješki most! Sezona je pred vratima, kasno je za velike zahvate, možda oni malo pokrpaju asfalt prije ljeta, ali to nije rješenje. Problem trebate ili riješiti ili ostaviti, ovakvo stanje nikome ne odgovara. Jedna rekonstrukcija Jadranske magistrale, od Čilipa do Debelog brijeda, je napravljena i to dobro, treba priztnati. Napravljen je i ulaz u Cavtat, gore sa Zvekovice. I to je to. Zadnjih 30 do 40 godina ništa značajnije se nije ulagalo u državnu cestovnu infrastrukturu Konavala. Loše je da ne može biti lošije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....