
Dubrovčani muku muče s dostavom pošte. To nažalost nije novost, no dio stanovnika Lapada čiji su podaci poznati redakciji još nije dočekao svoju poštu od srpnja! Raspituju se u pošti i među susjedima, je li i kada tko primio koji račun? Zovu HEP, Vodovod, telekome, kartične kuće, banke koliki su im računi?
Da računi kasne, da se preporučene pošiljke samo ubacuju u sandučić bez potpisa, paketi ma kako maleni preusmjeravaju u poštanski ured ili paketomate iako je dostava plaćena na kućni prag, tuđa pošta završi u njihovim sandučićima... Na sve su to naviknuli, a oni koji se žale da im pošta nije dostavljena već gotovo dva mjeseca, stanuju u krugu manjem od sto metara od lapadske pošte i pitaju što učiniti i kako platiti račune napose one koje trebaju platiti po potrošnji? Tko će platiti sve te kamate, ili ne daj Bože ovrhe i blokadu računa o kojoj, opet bez pošte nemaju pojma?
Poštar na godišnjem
- Jasno je svima da poštara nedostaje, ali poštin je posao da organizira dostavu pošte još od Rimskog carstva. Žalili su nam se i stanari s Vojnovića i sa sv Mihajla, njima je pošta mjesec prije kasnila jer im je poštar otišao na godišnji pa su ga ispomagale kolege, ali u nas od početka srpnja - pošte nema. Bit će da je naš poštar dobio otkaz?! Pa tko vodi i organizira poštansku službu u Hrvatskoj? Dva mjeseca ne dobivamo poštu u 21. stoljeću! – pitaju se Lapađani. Zbog niza žalbi naših sugrađana, pitali smo u Hrvatskoj pošti zašto se pošiljke ne dostavljaju?
U odgovoru koji smo na ove upite primili iz Hrvatske pošte tvrde sljedeće:
- Nije točno da računi od srpnja nisu dostavljeni. Kolege su nam nakon pregleda prispjelih pošiljaka u poštanskom uredu potvrdili kako su svi računi za srpanj dostavljeni, odnosno da nisu pronašli pošiljke s prekoračenim rokom uručenja. Za detaljniju provjeru svakako nam trebaju konkretni podaci poput adrese, naziva ulica i naselja, pišu iz Ureda za korporativne komunikacije Hrvatske pošte i pozivaju građane da ih kontaktiraju. Kažu kako su između svibnja i srpnja zaprimili samo 57 prigovora na dostavu.
Nažalost, kvalitetniji odgovor iz Hrvatske pošte nemoguće je dobiti. Svakome je jasno kako su komunalna poduzeća račune poslala, a možda oni i jesu upućeni iz poštanskog ureda na dostavu, no do stanovnika Lapada nisu stigli. Jesu li onda umjesto u sandučićima završili u smeću? U moru? Razlog više da Hrvatska pošta, umjesto što tvrdi da građani lažu, provjeri kod pošiljatelja koji im tu uslugu plaćaju žale li se građani njima zbog neisporučenih računa?
Promjena distributera
Umjesto poštanskih službi pitali smo komunalna poduzeća koja putem HP-a šalju mjesečne račune građanima žale li se oni HEP-u, T Comu, Vodovodu zato što im se pošta ne dostavlja?
HT distribuira račune u papirnatom obliku putem Hrvatske pošte na području cijele Hrvatske te na području Dubrovačko-neretvanske županije nismo zabilježili značajniji broj vraćenih računa. Inače, svaki slučaj prijave nedostavljenog računa se u suradnji s dostavnim partnerom individualno i temeljito provjerava kako bi se pokušao utvrditi uzrok i eventualni propust te kako bi se izbjegle slične situacije – pišu iz T-Coma no ne odgovaraju na pitanje koliko su prigovora, kašnjenja plaćanja i nedostavljanja računa zabilježili s područja Dubrovnika. Možda za to nemaju odgovarajuću aplikaciju? Cijela služba HEP-a nije bila u stanju odgovoriti na isto pitanje, no zato su iz dubrovačkog Vodovoda potvrdili ono što tvrde i njihovi potrošači:
- Sve su češći zahtjevi korisnika za ponovnu dostavu prethodno poslanih računa poštanskim putem i to najvećim dijelom telefonskim, ali i pisanim putem. Odmah po primitku takvog zahtjeva korisnicima ponovno e-poštom pošaljemo traženi račun, ali i pružimo informaciju o mogućnostima koje su im na raspolaganju putem korisničkog portala Vodovoda Dubrovnik na kojem mogu preuzeti svoje račune bez da ovise o poštanskoj dostavi, pratiti svoje uplate i svoju potrošnju. Ističemo da je na portalu moguće i preuzeti samo barkod s podacima za uplatu te istog unijeti u mobilno bankarstvo i tako jednostavno platiti račun za vodne usluge – pišu iz Vodovoda Dubrovnik koji ne bilježe se kamate za prekoračenje roka dospijeća računa.
Daleko od slavne prošlosti
- Što se tiče promjene distributera poštanskih usluga, Vodovod je obveznik Zakona o javnoj nabavi te je po toj osnovi zasnovan i trenutni ugovor s Hrvatskom poštom. Za idući postupak javne nabave za poštanske usluge uzet će se u obzir i navedene okolnosti te se namjerava u ugovoru definirati i određena penalizacija za slučajeve nedostavljanja naših računa. Cilj Vodovoda je postupno dovesti do ukidanja potrebe za slanjem računa pisanim putem kroz edukaciju korisnika naših usluga o modernim mogućnostima primanja i plaćanja računa, od e-pošte i e-računa, korisničkog portala do plaćanja raznim aplikacijama poput nedavno uvedenog KeksPay-a – pišu iz Vodovoda.
Svima su poznate prednosti elektroničkog plaćanja računa, no oni koji su se izjasnili za dostavu u papiru sigurno za to imaju svoje razloge, a posao je pošte već nekoliko stoljeća da im pisma dostavlja.
Filatelistički portali pišu kako su upravo glasnici Dubrovačke republike bili posebno cijenjeni i poznati po svojoj savjesnosti i brzini. Za njih je znala čitava Europa, a Francuska, Španjolska i Austrija koristile su ih za prijenos svoje korespondencije na Levant. Zahvaljujući tomu dubrovački su glasnici ostavili traga u stvaranju međunarodnog poštanskog prometa između Istoka i Zapada. A danas? Ne možemo dobiti ni običan račun s Konala u Lapad.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....