StoryEditorOCM
DubrovnikPREDAVANJE

ZDRAVKO JURČEC Imamo izgrađenu mrežu cesta i autocesta, ali je nemamo završenu do kraja i u okviru toga nije samo dostatan Pelješki most

Piše PSD.
15. studenog 2019. - 15:41
U dogovoru s Društvom građevinskih inženjera Zagreb, Društvo građevinskih inženjera Dubrovnik organiziralo je predavanje „Prometna strategija Republike Hrvatske“ diplomiranog inženjera građevine Zdravka Jurčeca te predavanje „Jadransko-jonski koridor“ diplomiranog inženjera arhitekture Tita Kostyja.



- Suradnja između dva društva nije od jučer, u pravilu obilazimo i druga društva. Svake dvije-tri godine navratimo u Dubrovnik i kao Društvo imamo preko 60, 70 predavanja godišnje. Neke od tema ili prilagodimo lokalnoj samoupravi odnosno lokalnom Društvu, ono što mislimo da je za njih u ovom trenutku izrazito aktualno. Još davnih dana imali smo primjedbe na Prometnu strategiju Republike Hrvatske jer u samom nastanku nije izbalansirala odnose, izgradnja cesta i autocesta gurnuta je u drugi plan. Mnogi projekti koji se financiraju novcima EU, ali i europski projekti su u tom segmentu po nama 'zapeli', izuzev Pelješkog mosta koji je sad u realizaciji. A isto je tako izgradnja pristupnih autocesta pokazala sve slabosti i manjkavosti u našem zakonu o javnoj nabavi, jedna smo od rijetkih zemalja u svijetu, ako ne i jedina proces javne nabave traje dulje od tijeka građenja, rekao je Jurčec te nastavio:



- Kao struka očekujemo da se o svim tim problemima provodi stručna javna rasprava, da ti dokumenti budu otvoreni za stručnu javnost i u tom pravcu smo artikulirali stručnu raspravu i dubrovačkih i zagrebačkih inženjera, a moram reći da su nam se tu pridružili i kolege iz Splita. Dakle, postoji interes da se to pokrene. Primarno, imamo izgrađenu mrežu cesta i autocesta, ali je nemamo završenu do kraja i u okviru toga nije samo dostatan Pelješki most i povezivanje Dubrovnika i Južne Dalmacije s ostatkom teritorija Republike Hrvatske, nego je tu i već dugo spominjana Jadransko-jonska autocesta. Potpisani su neki međudržavni ugovori i gdje smo, analizom određene dokumentacije, vidjeli da su neke države već puno više uredile taj cijeli sustav. Recimo, Crna Gora je u svojoj prostorno-planskoj dokumentaciji ugradila taj južni dio Autoceste, faktički nas je dovela do svršenog čina. Govorimo u jednom jako ozbiljnom periodu koji je ispred nas, Hrvatska mora prepoznati svoje planove, svoje interese i u skladu s tim redefinirati prioritete u okviru svoje strategije, a to sve skupa riješiti kroz prostorno-plansku dokumentaciju. Ti procesi traju preko 10 godina i ako hoćemo od toga nešto smisleno napraviti, vrijeme je da se što prije s tim poslom krene, da se konačno donese taj tip odluke, da se definiraju tehničke karakteristike te prometnice i da se usuglasi s onim što dolazi s juga da konačno taj jadransko-jonski pravac u cijelosti bude završen, kazao je Jurčec.



Predavanju su, pored kolega, prisustvovali zamjenik gradonačelnika Splita Nino Vela te pročelnik za izgradnju i upravljanje projektima Splita Jurica Vojnović.
16. travanj 2024 12:31