StoryEditorOCM
DubrovnikGDJE VEZAT‘ BARKU?

Za vezove u Solitudu i Mokošici puno papirologije, a malo novaca. Evo tko je prvi na potezu

Piše Kristina Filičić
18. veljače 2023. - 06:41

Županijskoj lučkoj upravi Dubrovnik prije nešto više od godinu dana proširena je nadležnost na lučko područje Solituda s namjenom da tu budu komunalni vezovi domicilnog stanovništva. Buduća komunalna lučica trebala bi se smjestiti na potezu od postojeće luke nautičkog turizma prema Solitudu, odnosno ronilačkom klubu. Potpisan je i sporazum Županije, Grada i Županijske lučke uprave kako bi sve bilo spremno za eventualno financiranje iz europskih fondova jer riječ je o skupoj investiciji. Okarakterizirano je to kao početak rješavanja gorućeg problema nedostatka vezova koji je posebno došao do izražaja kada je, zbog projekta rekonstrukcije Lapadske obale, dio sugrađana ostao bez veza za barke na tom dijelu. Zanimalo nas je je li se što pomaklo s početka oko komunalne lučice na Solitudu?

- Izradili smo idejno rješenje i podnijeli zahtjev za izmjenom prostorno – planske dokumentacije, budući da tamo nisu bili predviđeni komunalni vezovi nego sportska luka. Zahtjev smo uputili prema Gradu Dubrovniku i uputili su nas u redovnu proceduru za izmjenama i dopunama GUP-a. Kad će to biti ne znam, mi smo s naše strane sve napravili. Nadam se da bi se kroz iduće četverogodišnje razdoblje to moglo realizirati, ali treba vidjeti s gradom kada će ići izmjene i dopune GUP-a – kaže ravnatelj Županijske lučke uprave Dubrovnik Željko Dadić.

image

Željko Dadić ravnatelj Županijske lučke uprave Dubrovnik

Tonči Plazibat/

Maritimna studija dala je odgovor kako će u konačnici izgledati lučica, s plutajućim pontonima ili pontonima na pilote.

- Mogu biti pontoni, međutim velike su dubine tako da će to biti prilično skupa investicija ali nadamo se da će u godinama pred nama biti financiranje iz EU fondova pa ćemo se okrenuti tome. Procijenjeni troškovi gradnje su otprilike 80 milijuna kuna za nepunih 200 vezova, što je prilično velik iznos – kaže ravnatelj Dadić.

Od novih lokacija za komunalne vezove spominjala se Stara Mokošica. Za taj projekt je napravljeno idejno rješenje ali i to zahtjeva izmjene i dopune Generalnog urbanističkog plana.

- Uputili smo zahtjev prema Gradu Dubrovniku jer ništa ne možemo raditi bez važeće prostorno-planske dokumentacije. Ne mogu se ishoditi dozvole za gradnju. U tom smislu jedan dio posla smo odradili, čekamo izmjene i dopune da možemo ići dalje sa ishođenjem potrebnih dozvola. Tu bi bilo otprilike 300 vezova ali bi tamo išli fiksni pontoni jer je maritimna studija pokazala da plutajući pontoni ne mogu ići radi vjetra, dubine – pojašnjava Dadić, a na pitanje kako financirati taj projekt kratko odgovara:

- To je jedino moguće putem EU fondova jer to su prevelike cifre za naš proračun koji je više nego skroman za takve investicije.

Podsjetimo li se, u ožujku 2021. uoči početka radova na rekonstrukciji i proširenju Lapadske obale, vlasnici plovila vezanih uz kraj, od Batale do vile Elize, dobili su obavijest kako ih moraju ukloniti. Pokrenuta je građanska inicijativa za vez, kako bi se potaknulo nadležne da se problem nedostataka vezova konačno riješi. Tada je dogovoreno kako će po završetku prve faze Lapadske obale doći do proširenja sadašnjeg obuhvata lučice Batala s dva pontona i valobranom. Gradonačelnik Mato Franković je u to vrijeme najavio kako je Grad, iako nije nadležan, ipak voljan u suradnji sa ŽLU ‘korisnicima nelegalnih vezova na Lapadskoj obali osigurati trajne vezove kupnjom još dva pontona nakon izgradnje i rekonstrukcije Lapadske obale‘.

Jedan od pokretača Inicijative za vez, Mišel Lupis, komentira nam trenutno stanje te kako ocjenjuje dinamiku odrađenog.

image

Mišel Lupis, Inicijativa za vez

Božo Radić/cropix/Božo Radić/cropix

- Mi kao inicijativa nismo odustali. Kako mi je objašnjeno, sada je Grad na potezu jer treba mijenjati GUP i PPU, s time da su u Županiji rekli da su osigurali neka financijska sredstva za početak postavljanja dva pontona i valobrana. Mi to doživljavamo kao početak rješenja problema, da vidimo da to ide u kulturnom i normalnom smjeru, da ljudi to mogu koristiti kao i svugdje u svijetu jer naše je zakonsko pravo da možemo imati barku, gliser, plovilo - kaže Lupis pa naglašava dobru suradnju s ŽLU jer su im uvijek izlazili u susret i razgovarali o problemu. Kaže nam kako su se predstavnici građanske inicijative te grada i županije kao i lučke uprave trebali sastati prije nove godine, ali ‘neke stvari su se promijenile u odnosima tako da je ‘status quo‘‘.

Građani okupljeni u inicijativi strpit će se u skladu s dogovorom jer ‘to je korektno‘ budući da treba imati razumijevanja zbog radova na Lapadskoj obali. Međutim, smatraju kako se i tada znalo ‘da se ništa neće moći napraviti bez izmjena prostorno-planske dokumentacije‘.

Hoće li se stići sve obećano realizirati kroz tri godine, kako je rečeno prije nešto više od godinu dana?

- S jedne stane, izmjena planova praktički sve prolongira. S druge strane, nije se ništa napravilo ni na postojećoj komunalnoj lučici. Ljudi očekuju da se u doglednom vremenu na postojećoj komunalnoj lučici dobije voda, struja, ali ni po tom pitanju se nije ništa radilo, niti su se izradili ikakvi projekti, niti se nešto napravilo unutar infrastrukture da bi se to moglo izvesti po završetku faze Lapadske obale. A tamo su četiri pontona. Mislim da o tome nitko niti misli niti vodi brigu – kaže Lupis.

image

Lapadska obala

Gd/

Ravnatelj ŽLU Željko Dadić pojašnjava kako proširenje postojeće lučice također iziskuje izmjene i dopune UPU-a Gruškog akvatorija za što je ŽLU uputila zahtjev prema gradu Dubrovniku.

- Izrađeno je idejno rješenje ali i za to treba čekati izmjenu prostorno-planske dokumentacije. Na ta dva pontona bilo bi oko 100 vezova. Tek kad budemo mogli ishoditi dokumente za gradnju nakon toga možemo gledati načine financiranja.

Županijska lučka uprava ima oko 800 ugovora o vezu, a jednako toliko i zahtjeva za vez. Kada će 800 plovila, koji su trenutno negdje ilegalno privezani, dobiti svoj vez ovisi kojom brzinom će doći do izmjena i dopuna gradskih prostornih planova, potom ishođenja potrebnih dozvola, pa na kraju jednog od najtežih koraka, zatvaranja financijske konstrukcije za spomenute projekte. 

25. travanj 2024 04:23