Santorini je nesumnjivo jedan od najpoznatijih i najposjećenijih grčkih otoka, ali je i jedan od ‘najfotografiranijih‘. Slike Santorinija preplavile su društvene mreže, toliko da je prozvan ‘Instagram otokom‘. Međutim, jedan od tamošnjih vodiča i žitelja se, kako piše CNN, javio za riječ upozorivši kako društvene mreže stvaraju krivu sliku o broju turista na otoku te da nije baš tako pun koliko fotografije sugeriraju. Štoviše, dodao je kako je ove godine najgora sezona ikad jer je tijekom dana sve krcato, a navečer vlada pustoš!
Ostaje pitanje koliko društvene mreže stvaraju krivu sliku o destinaciji i koliko to utječe na potencijalne posjetitelje. To iz prve ruke zna jedan od najpoznatijih dubrovačkih turističkih vodiča, Ivan Vuković. Sâm je dosta aktivan online, jako puno i često putuje, slikava i objavljuje, a neprestano je u kontaktu s gostima.
- Svake godine ljudi putuju sve više i više. Putovanje više nije luksuz. Novinski napisi i društvene mreže jako utječu na destinaciju. Društvene mreže su besplatne i na njima može svatko objavljivati. Dubrovnik je uvijek bio popularan, a da budemo iskreni, živi samo od turizma. I užasno je fotogeničan da spada u top 10 Instagram svjetskih destinacija. Uglavnom svi pokušavaju slikati nešto gdje nema ljudi. Može se uglavnom rano ujutro. A onda dođe čista realnost i bude hrpa ljudi u Pilama, na Stradunu i na Srđu. Oni koji puno putuju, promišljaju unaprijed, a i izbjegavaju ‘preturistička‘ mjesta. Sa smanjenjem broja kruzera, Dubrovnik je sprao stigmu i ljagu pretrpanog mjesta, kaže Vuković te dodaje:
- Moji klijenti su jako zadovoljni Dubrovnikom. Pokušavam im prenijeti doživljaj, vodim ih na mjesta ‘off the path‘, vide Grad iz drugih perspektiva i upoznaju lokalce. Ne vodim horde ljudi gdje pola turista ne zanima ništa, a tu je Venecija napravila fantastičan potez - smanjila grupe na 25 osoba. Manje grupe, manja gužva i lakša operativa te više posla za lokalne vodiče. Dosta turista ne koristi društvene mreže, a oni koji koriste, po Instagramu i Facebooku planiraju svoje putovanje. Društvene mreže polako zamjenjuju TripAdvisor i ostale platforme u planiranju putovanja. Turisti vole u destinaciji osjetiti i vrijednost za novac, poručuje Vuković.
Kako je i sâm putoholičar, otkrio je koliko slike s Instagrama, Facebooka i drugih sličnih platformi utječu na njega:
- Ne vodim se nikad društvenim mrežama. Više sam od knjiga poput ‘Lonely Planet‘ i sličnih koje pročitam kad se pripremam ili kroz komunikaciju s drugim putnicima. Pokušavam putovati sporo, vraćati se na draga mjesta i boraviti duže da ne uništavam destinaciju, već da budem dio nje, dodaje sugovornik.
Na prvu se čini da su skale od Jezuita zbog famozne scene "Walk of Shame" iz Igre prijestolja omiljena ‘Instagram lokacija‘ u Dubrovniku, ali ipak nisu:
- U Pilama je najveća ‘Instagram lokacija‘ jer se tamo de facto snimalo svih 7 sezona od sezone 2 do sezone 8. Naravno, veliko finale s Jonom Snowom se dogodilo tamo, a tek onda "Walk of Shame". I Pile su im nakon pogleda s Lovrjenca najfotogeničnije, otkriva Vuković.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....