StoryEditorOCM
DubrovnikDUBROVNIK NA WEBU

Vodič Ivan Vuković o društvenim mrežama i realnoj slici destinacije: Najdraža Instagram lokacija nisu skale od Jezuita nego...

Piše Bruno Lucić
21. kolovoza 2024. - 07:34

Santorini je nesumnjivo jedan od najpoznatijih i najposjećenijih grčkih otoka, ali je i jedan od ‘najfotografiranijih‘. Slike Santorinija preplavile su društvene mreže, toliko da je prozvan ‘Instagram otokom‘. Međutim, jedan od tamošnjih vodiča i žitelja se, kako piše CNN, javio za riječ upozorivši kako društvene mreže stvaraju krivu sliku o broju turista na otoku te da nije baš tako pun koliko fotografije sugeriraju. Štoviše, dodao je kako je ove godine najgora sezona ikad jer je tijekom dana sve krcato, a navečer vlada pustoš! 

Ostaje pitanje koliko društvene mreže stvaraju krivu sliku o destinaciji i koliko to utječe na potencijalne posjetitelje. To iz prve ruke zna jedan od najpoznatijih dubrovačkih turističkih vodiča, Ivan Vuković. Sâm je dosta aktivan online, jako puno i često putuje, slikava i objavljuje, a neprestano je u kontaktu s gostima.

image

Ivan Vuković Vuka, turistički vodič

Privatni album

- Svake godine ljudi putuju sve više i više. Putovanje više nije luksuz. Novinski napisi i društvene mreže jako utječu na destinaciju. Društvene mreže su besplatne i na njima može svatko objavljivati. Dubrovnik je uvijek bio popularan, a da budemo iskreni, živi samo od turizma. I užasno je fotogeničan da spada u top 10 Instagram svjetskih destinacija. Uglavnom svi pokušavaju slikati nešto gdje nema ljudi. Može se uglavnom rano ujutro. A onda dođe čista realnost i bude hrpa ljudi u Pilama, na Stradunu i na Srđu. Oni koji puno putuju, promišljaju unaprijed, a i izbjegavaju ‘preturistička‘ mjesta. Sa smanjenjem broja kruzera, Dubrovnik je sprao stigmu i ljagu pretrpanog mjesta, kaže Vuković te dodaje:

- Moji klijenti su jako zadovoljni Dubrovnikom. Pokušavam im prenijeti doživljaj, vodim ih na mjesta ‘off the path‘, vide Grad iz drugih perspektiva i upoznaju lokalce. Ne vodim horde ljudi gdje pola turista ne zanima ništa, a tu je Venecija napravila fantastičan potez - smanjila grupe na 25 osoba. Manje grupe, manja gužva i lakša operativa te više posla za lokalne vodiče. Dosta turista ne koristi društvene mreže, a oni koji koriste, po Instagramu i Facebooku planiraju svoje putovanje. Društvene mreže polako zamjenjuju TripAdvisor i ostale platforme u planiranju putovanja. Turisti vole u destinaciji osjetiti i vrijednost za novac, poručuje Vuković.

Kako je i sâm putoholičar, otkrio je koliko slike s Instagrama, Facebooka i drugih sličnih platformi utječu na njega:

- Ne vodim se nikad društvenim mrežama. Više sam od knjiga poput ‘Lonely Planet‘ i sličnih koje pročitam kad se pripremam ili kroz komunikaciju s drugim putnicima. Pokušavam putovati sporo, vraćati se na draga mjesta i boraviti duže da ne uništavam destinaciju, već da budem dio nje, dodaje sugovornik. 

image

Skale od Jezuita su popularna pozicija za slikavanje

Tonci Plazibat/Cropix

Na prvu se čini da su skale od Jezuita zbog famozne scene "Walk of Shame" iz Igre prijestolja omiljena ‘Instagram lokacija‘ u Dubrovniku, ali ipak nisu:

- U Pilama je najveća ‘Instagram lokacija‘ jer se tamo de facto snimalo svih 7 sezona od sezone 2 do sezone 8. Naravno, veliko finale s Jonom Snowom se dogodilo tamo, a tek onda "Walk of Shame". I Pile su im nakon pogleda s Lovrjenca najfotogeničnije, otkriva Vuković. 

05. prosinac 2024 01:17