
Od 1. siječnja 2025. taksi vozilo koje ne ispunjava nove uvjete neće moći raditi. Naime, prema Pravilniku o izmjenama Pravilnika o posebnim uvjetima za vozila kojima se obavlja javni cestovni prijevoz i prijevoz za vlastite potrebe, vozilo mora imati električni pogon ili motor s unutarnjim izgaranjem koji od 1. siječnja 2025., neovisno o pogonskom gorivu, mora ispunjavati najmanje zahtjeve Euro 6 norme koji su utvrđeni uredbama Europskog parlamenta i Vijeća te njihovim izmjenama i dopunama.
NEMAMO UVJETE
Nazvali smo dubrovačkog taksista i branitelja Roberta Anđušića, poznatog po svom istupu u javnost iz svibnja 2022. Tada su Dubrovniku u posjetu bili premijer Plenković i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, koje je Anđušić pred kamerama prozvao zbog zakona o taksi prijevozu.
Pitali smo ga kako komentira novost od 1. siječnja da vozilo mora imati električni pogon ili najmanje ispunjavati zahtjeve Euro 6 norme umjesto dosadašnje Euro 5 norme:
- Među tim normama je vrlo mala razlika, doslovno nikakva - ističe Robert.
I zaista, evo razlike: Euro 5 norma odnosi se na vozila proizvedena nakon 1. siječnja 2011. godine. Ova norma zahtijeva da vozila proizvedu manje od 0,08 g/km ugljičnog dioksida (CO2) i manje od 0,005 g/km čestica. Euro 6 norma odnosi se na vozila izgrađena nakon 1. siječnja 2014. godine. Ova norma zahtijeva da vozila proizvedu manje od 0,06 g/km ugljičnog dioksida (CO2) i manje od 0,005 g/km čestica.
VAŽNO JE ODRŽAVATI VOZILO
- Nema tu neke razlike - ponavlja. - Ima taksista u Dubrovniku koji voze automobil Euro 5 norme, a oni će morati kupiti neko drugo koje zadovoljava nove uvjete. Ali sve je u održavanju vozila - ističe iskusni taksist.
- Što se tiče električnih automobila, nismo spremni. Pogotovo nismo spremni za ljude koji voze duže ture, recimo do Zadra ili Zagreba. Ta vozila ne mogu prijeći veliku razdaljinu. I što će taksist, ukrcat će goste i reći napola autoputa ‘sad ćemo stati sat vremena ili dva i čekati da se napuni baterija‘. Kad je velika zima, onda je još gore jer hladnoća utječe na domet - kaže Robert Anđušić.
- Mi nismo spremni za električne automobile niti oni mogu služiti za prijevoz. Prvo zato što su skupi, a drugo jer su brzi električni punjači najčešće nedostupni. Uništava se njemačka auto industrija radi ekologije, a što je s kruzerima? Nama trebaju brodovi, o tome nema priče, ali su i oni zagađivači. Ako njemačka industrija propadne, neće biti dobro. Po meni bi naša Vlada trebala pomoći da se s njemačkim ili recimo francuskim proizvođačima automobila dogovori kupnja automobila euro 6 norme - njegov je prijedlog.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....