StoryEditor
DubrovnikTAKSISTI OPET ‘RATUJU‘|

‘SVE MANJA BARA, SVE VIŠE KROKODILA‘: Smoljka optužuju za nepotizam, a on njih za visoke račune i izbjegavanje kartica

Piše Ahmet Kalajdžić
22. srpnja 2021. - 19:31
Za sugrađane je Plavi taxi sinonim prihvatljive cijene i kvalitete, ali ima i nezadovoljnikaBožo Radić/cropix

Kažu da je staro, nepisano pravilo kako su dubrovački taksisti izvrsni pokazatelji kvalitete turističke sezone: ako je sezona dobra i posla ima, zbog brojnih taksija i brze vožnje bune se samo građani, ali kad je loša i posla nema, njorgaju taksisti. Zbog premalo posla ove sezone požalili su nam se taksisti Izet Kuštrić i Munib Mujić iz Plavog taxija, okrivljujući za to vodstvo udruge.

Isključeni smo

- Jedan sam od 17 taksista koji su 2015. osnovali Plavi taxi. No, udruga 2020. na izbornoj Skupštini mijenja čl. 15. Statuta i od osnivača postajem pridruženi član. Svo vrijeme se održavaju krnje Skupštine udruge, a nadležni prihvaćaju izvješća kao da je nazočila i odlučivala ih većina, iako mnogi nisu dobili poziv niti vidjeli izvješća. Znači da naš Upravni odbor u sastavu Ivica Smoljko, Pero Delalija i Pero Bule nije legalan! Mjesečno plaćamo po 1.300 kuna članarine i ne znamo gdje idu te pare, ni koliko solada ima Plavi taxi!

image
Taksist Munib Mujić:- Kad smo spoznali kriminal, Smoljko nam je bez pismenog naloga isključio signal
Ahmet Kalajdžić

Inzistira se i na plaćanju gotovinom, a kod uplata na račun treba navesti "donacija"! Ako ne, isključi me! Navodno, svaki novi član mora uplatiti 20 tisuća kuna, ali imamo spoznaje da su mnogi platili u kešu, na ruke, ne na račun! Nemaju nikakve potvrde o uplati! Godišnje se skupi 500 do 600 tisuća kuna. Osam godina sam bio član Skupštine i Upravnog odbora Udruženja taksi– prijevoznika i pravila znam napamet. Za izmjene Statuta i promjenu statusa smo doznali od Nikše Hrdala koji je u županiji zadužen za udruge. Znači, najamni smo radnici kojima Plavi taksi omogućava signal! Kad smo sponzali kriminal, Smoljko bez pismenog naloga isključuje signal meni, Iku i njegovu sinu Benjaminu pa se ne možemo ni žaliti. Tko s nama priča, odmah je na crnoj listi! Iako sam taksist 42 godine, sad sam samo pridruženi član u rangu vozača- priča Mujić, a Kuštrić dodaje:

-Za izmjene Statuta nismo znali dok mi Hrdalo nije rekao! Skupštinu je sastavio od rodbine i sebi odanih ljudi, a odluke su nezakonite. Dispečer je sestra njegove punice, čisti sukob interesa! Hvali se da mu nitko ništa ne može, da ima svoje ljude u policiji te da je sve isti dan doznao kad je prijavljen DORH-u, policiji i Carini. Radi što ga volja i tek tako nas je isključio. Smoljko i njegova klika dobivaju velike novce, što je zlouporaba. Dok sam još bio priključen na aplikaciju, kao prvi sam čekao vožnju i po tri sata, ali su mi davali vožnje od samo 20 do 30 kuna! Ostali redovito voze aerodrom, Cavtat, preko granice! Svi znaju gdje tko vozi! Nije nam malo kolega došlo i reklo da su uz nas, ali da ih ne spominjemo jer strahuju da im ne ugase signal i ne ostanu bez posla! Kažu: vi stariji ste u boljoj financijskoj situaciji, lakše ćete preživjeti! Uz vas sam srcem, ali moram raditi, kaže jedan. A Smoljko se hvali da ga štiti političar, zna se koji!

image
Taksist Izet Iko Kuštrić: Ostali redovito voze aerodrom, Cavtat, preko granice, a nama daju samo po gradu!
Ahmet Kalajdžić

Tko uplati, računa se kao donacija, ali ne znamo za što! Uvijek se tražilo da plaćam na ruke, nemam ni jednu uplatnicu! Nitko ne zna tko plaća a tko ne mjesečno 1.300 kuna članarine, ali svi moraju napisati "donacija". Plaćao sam, a Bule je tvrdio da sve uplaćuje na račun! Mogućnost isključenja signala bi trebao imati samo dispečer, a ima je i Smoljko. Dispečer D.M. mi je rekao da se Ivica ljuti i da me isključio! I dalje sam Plavi taxi ali bez aplikacije prevozim samo putnike koje sam uspijem naći dok on likuje jer nas je uništio! Kad sam ga DORH-u u svibnju prijavio, on je meni uzvratio da sam mu, u veljači, prijetio da ću mu izrešetati koljena, što nije istina!

Ne poštuju Kodeks

Sugovornici spominju marketinški 'deal' da novinare jednog medija voze besplatno na terene po Gradu, a Call centar se tim vozačima odužuje dodjelom dugih vožnji, navodno se nekim vozačima "treba odužiti s 200 aerodroma"! Kažu: novinari nisu krivi, ali dajte i nama dulje vožnje! Neki recepcioner hotela im je rekao da iz Call centra šalju loša vozila za gradske, a bolja za vožnje do aerodroma.

Smoljko međutim tvrdi da se članarine uplaćuju na račun, a rad udruženja se nadzire:

image
Upravni odjel za poslove župana, Županijske skupštine i opću upravu DNŽ potvrdio je valjanost Statuta Plavog taxija
Ahmet Kalajdžić

- Svi se moraju držati Statuta i Etičkog kodeksa, inače se automatski gubi status člana Plavog taxija! Već su me prijavili DORH-u, Carini i MUP-u, ali su sve prijave odbačene! Tvrdnje o nekakvim donacijama su čista laž! Sve je po zakonu i statutu, a oni nisu htjeli plaćati. Skupštine su održane i zapisnici predani, nije bilo žalbi dok se oni nisu pobunili. Ali, svaka treća vožnja naručena od domaćih ljudi stigla je uz želju "ne šaljite brojeve 93 i 86"! Jer, odbijali su voziti domaće i više naplaćivali, izbjegavali voziti Zlatni potok, Montovjernu i peti neboder u Gružu! Prijetili su dispečerima, što smo prijavili, nisu poštivali Etički kodeks niti prijavili radnike. Plavi taxi ima nultu stopu tolerancije na nekorektnost i skupoću! Mi smo uslužna djelatnost i gost je uvijek u pravu, a pritužbe automatski isključuju iz rada Call centra. Za neprijavljenog radnika smo doznali iz žalbe jednog njihova vozača koji je u bolnici doznao da nije prijavljen. Morali smo ga zaštititi i prijavili smo, a i nas prijavljuju. Imamo pisane prigovore, npr. broj 93 je naplatio od Kent banke do Pila 60 umjesto od 28 do 30 kuna jer je s gospođom bio zet iz SAD, iako ona svaki dan koristi Plavi taxi! Svi su žalbe potpisane, kao recimo da broj 86. uopće nije upalio taksimetar i tražio Loyalty card koju nemamo, nego građane vozimo uz start od 12 i 6 kuna po kilometru. Zbog prijetnje dispečeru morali smo ih isključiti! Naših 10 do 20 posto vožnji su gratis za bolesnike i građani to znaju, govori Smoljko te ističe:

image
Predsjednik dubrovačkog udruženja autotaksi prijevoznika Plavi taxi Ivica Smoljko
Ahmet Kalajdžić

-Tko ne poštuje Kodeks, gasi taksimetar i ne prijavljuje radnike, ne može biti naš član! Dubrovnik je dovoljno velik i mogu raditi, ali sad vjerojatno manje zarađuju pa se žale. Novinar iz Stare Mokošice ih je prijavio da su mu vožnju do Komolca naplatili 98 umjesto manje od 40 kuna! Imamo punu zadaću takvih prijava, npr. starije žene sa spenzom izbace na dnu Zlatnog potoka! Nema rada u sokolskoj majici, šamaranja gosta ili nogom u guzicu! To su prije radili, više ne mogu! Treba biti lijepo obučen, a opravdavamo svaku žalbu o kršenju cjenika. Zbog neprofesionalnosti i nepoštivanja gostiju iskopčali smo ih iz aplikacije. To nije dopustivo u Plavom taksiju. Gostu uvijek dajemo za pravo, ali vozačima nadoknađujemo prijevoz agresivnih gostiju. Doživljavaju nas kao najkvalitetniju taksi službu u Hrvatskoj po cijeni i kvaliteti usluge. Pravila se moraju poštovati, a usporedo idu i reklame u medijima. Bez toga nema posla. I smiješne su tvrdnje da se hvalim "svojim ljudima" u DORH-u i policiji! Nemam nikoga, a to su čiste laži nezadovoljnika koji ne žele raditi kako treba! Točno je da su isključeni iz aplikacije, i to zato što u vozilima nisu htjeli instalirati uređaj za kartično plaćanje, nego naplaćuju isključivo u kešu, pravdajući se blokiranim računima. A u koroni je svaka druga vožnja uz plaćanje karticom!

Nema crne liste

Smoljko opovrgava postojanje "crne liste" i tvrdi da imaju više od sto upita onih koji žele s njima raditi:- Osnivači Plavog taxija smo ja, Pero Bule i Pero Delalija, a oni to nisu nikad bili nego su pridruženi članovi. Imamo 42 vozila s 60 do 80 vozača a trebali smo ići na 60 pa i na 100 vozila i još pet ljudi zaposliti u Call centru. Noćas smo imali više od 200 vožnji, sve domaći ljudi, a zbog njihova odbijanja vožnje naših i cijena u koroni smo izgubili barem 20 posto posla! Točno je, svi plaćaju ukopčavanje u sustav, a iz članarine plaćamo pet radnika centra i održavanje sustava. Opstali smo iako Centar nije dobio ni jednu potporu. Sve smo sami financirali i poručujem korisnicima da će uvijek imati istu cijenu bez obzira tko ih vozio, a sve kritike ćemo provjeriti i poslati povratne informacije.

image
Carinska uprava provela je nadzor nad radom dubrovačke udruge autotaksi prijevoznika
Božo Radić/cropix
Nadzor potvrdio zakonitost

Voditelj odsjeka u Upravnom odjelu za poslove župana, Županijske skupštine i opću upravu je Nikša Hrdalo je slijedom anonimne predstavke MUP-u i Ministarstvu financija - Carinskoj upravi proveo nadzor nad radom dubrovačke udruge autotaksi prijevoznika, poznate kao Plavi taxi, u dijelu za koji su nadležni. Statutom je utvrđeno članstvo u Udruzi i koji članovi sudjeluju u radu Skupštine udruženja. Statut poznaje kategorije članova udruženja i korisnike usluga udruženja, s tim da korisnici usluga ne sudjeluju u radu. To čine tek kad dobiju status redovitog člana, o čemu odlučuju osnivači i primljeni redovni članovi Udruženja. Zakon udruzi omogućuje utvrđivanje kategorije članstva. Tako je, zbog operativnosti, npr. u DPDS-u, Orsanu i ostalim udruženjima s brojnim članstvom. Članovi po pravilu sami nadziru rad udruge, a za sve nepravilnosti su dužni izvjestiti skupštiniu. Ako se ona u roku 30 dana od pismenog zahtjeva ne očituje, tada mogu podnijeti prigovor sudu za zaštitu svojih prava. No, prigovor Skupštini je izbjegnut iz nepoznatih razloga.

02. kolovoz 2021 21:47