Je li se doista smanjio broj ‘VIP zrakoplova‘ kojima bogati i slavni slijeću na dubrovačku zračnu luku kako bi potom u tajnosti otišli u obilazak Grada Dubrovnika ili se jednostavno prebacili na superjahtu radi krstarenja dubrovačkih akvatorijem? Neki su priču odmah povezali sa smanjenim ‘priljevom‘ ruskih tajkuna koji zbog poznate situacije rata s Ukrajinom izbjegavaju turističke destinacije u Sredozemlju, pa tako i Dubrovnik. Razlog su drugi pronašli u promjeni poslovne politike Zračne luke Ruđer Bošković koja se okrenula low cost zračnim prijevoznicima, a njima za manevriranje, naravno, treba i parkirališnog prostora. Neki mogući pad ovog vida prijevoza vide u padu nautičkog prometa...
Kako god, na društvenim mrežama povela se polemika o popunjenosti ‘kapaciteta‘ i mogućim razlozima manje zastupljenosti luksuzne flote na pisti dubrovačkog aerodroma. O tome je li točno da je privatnih VIP zrakoplova manje nego ranijih godina, a ako jest, što je tome razlog, iz uprave Zračne luke Ruđer Bošković odgovaraju kako ove godine bilježe vrlo slične brojke kao i prethodnih godina.:
- U prvih osam mjeseci ostvarili smo 2336 operacija zrakoplova poslovnog i općeg zrakoplovstva te 4109 putnika. Brojke o kojima govorimo primarno ovise o interesu vlasnika tih zrakoplova, o njihovim poslovnim obavezama, a kod nas su često vezana uz dolaske na jahte – kažu nam s dubrovačkog aerodroma.
Na primjedbe pojedinih FB komentatora kako prostor za pistu privatnih zrakoplova nema uporabnu dozvolu, objasnili su kako je projekt "Razvoj zračne luke Dubrovnik" koji se financirao putem "Operativnog programa Promet" 2007.-2013. i Operativnog programa "Konkurentnost i kohezija" 2014.-2020., obuhvaćao je i izgradnju spomenute stajanke za privatne zrakoplove.
- Slijedom toga, trenutno smo u postupku pripreme za ishođenje uporabne dozvole stajanke "Zapad",što uključuje procjenu troškova i izvođenje dodatnih radova koji obuhvaćaju otklanjanje svih nedostataka nastalih tijekom procesa izgradnje navedene stajanke. Bitno je istaknuti kako, unatoč postupcima koji su u tijeku, operacije poslovnog zrakoplovstva teku neometano i bez ograničenja – istaknuli su iz uprave Zračne luke i iznijeli usporedne podatke ove i prethodnih dviju sezona. Na upit o brojnosti ‘VIP‘ zrakoplova kažu:
- Kad uzmemo podatke od istog razdoblja prošle godine, zabilježen je pad broja operacija zrakoplova od 4.03 posto, a ostvaren je rast broj putnika od 2.67 posto. Podaci od ove godine na sličnim su razinama kao i prošle te smo zadovoljni s poslovanjem tog segmenta – vele iz vodstva dubrovačkog aerodroma.
Što se tiče itinerera i letova VIP putnika, posade mlažnjaka koje ih prevoze svjesne su da rade bez fiksnog reda letenja. Ne znaju kad će poletjeti niti kad će se vratiti, sve ovisi o željama putnika. Dok su putnici na zabavi ili kakvom sastanku, osoblje ih čeka u hotelu ili šeta gradom, a gosti ih najčešće nazovu sat ranije kako bi sve bilo spremno za polijetanje natrag. Nekad putnike ‘ostave‘ na nekoj turističkoj destinaciji pa se vrate po njih za nekoliko dana. Što se tiče VIP prohtjeva, oni su manji nego većina misli. Uz osvježenje poput sokova, voća, traži se vino iz internog bara s vrhunskim buteljama i pjenušcem. Ako na vrijeme iznesu želje, putnicima se osigurava i poseban jelovnik, veganski, bez glutena, s rijetkim ribljim delicijama, sve je podložno pravodobnog dogovoru. Na let se bez poteškoća ulazi i s kućnim ljubimcima, a ako putnik ima problema s visinom, posada je tu da ga ohrabri prije polijetanja.