StoryEditorOCM
DubrovnikNEMA NEPOZNANICA |

SAMO OVAKO PLAĆATE STVARNU POTROŠNJU VODE Daljinskim očitanjem vodomjera protiv ‘vodokradica‘

Piše Siliva Rudinović
21. studenog 2020. - 09:08
Veći računi za vodu, koji u posljednje vrijeme stižu na naplatu dijelu korisnika Vodovoda Dubrovnik, posljedica su neredovitog očitavanja vodomjera. Iz uprave ovog gradskog društva su objasnili okolnosti pod kojima je očitanje u pojedinim rajonima bilo nemoguće zbog pandemije, samoizolacije ili bolovanja dijela radnika. Stoga su tim potrošačima slali obračun prema prosječnoj potrošnji prethodnih računa.

- Naplata potrošnje regulirana je Općim uvjetima davatelja vodnih usluga, a zakonita je prema broju članova kućanstva, prema očitavanju internih vodomjera, koje ne preporučamo, ili prema daljinskom očitavanju. Obračun potrošnje reguliran je odredbom članka 35. spomenutim Općim uvjetima, a naveden razlog nečitavanja potrošnje, mišljenja smo, nije opravdan razlog da se očitavanje vrši prema prosječnoj potrošnji - komentira Ante Tičić, savjetnik za komunalne usluge i stanovanje u Splitskom potrošaču koji savjetuje i potrošače s dubrovačkog područja na kojem takve udruge, nažalost, više nema.

image
Vodovod Dubrovnik - radovi na mreži za TUP-ovo naselje


Takav obračun nije javno najavljen niti u računima postoji pojašenjenje. Štoviše, u računima stoji datum početnog i završnog očitanja vodomjera, iako ono nije učinjeno. Rješenje za ovakve, ali i druge neugodnosti koje doživljavaju korisnici Vodovodovih usluga i njihovi zaposlenici, vodomjeri su na daljinsko očitanje. Za ugradnju je potreba suglasnost najmanje 51 posto vlasnika stambene površine.

- Mišljenja smo da je ugradnja vodomjera za daljinsko očitavanje potrošnje u mnogome spriječila loše odnose, posebice u višestambenim zajednicama. Naime, obračun prema broju članova kućanstva nerijetko je stvaralo negodovanje suvlasnika stambenih zgrada zbog (ne)prijavljivanja svih članova, ili gostiju; prikupljanja sredstava za plaćanje (u ime i za račun davatelja vodnih usluga, op.a) a bilo je slučajeva da blagajnik ili druga osoba neuredno plati novac ili ga uopće ne uplati Vodovodu. Bilo je slučajeva obustave isporuke vode i urednim platiteljima, ili su u sudskim procesima bili taoci neplatiša u stambenoj zgradi, i drugih ne baš dobrih situacija – prepričava Ante Tičić.

image
Željko Tutnjević


Na užem gradskom području je 15.909 mjernih mjesta u kategoriji domaćinstva, od kojih 510 još uvijek vodu plaća prema broju članova kućanstva, a 197 mjernih mjesta plaća po paušalnom obračunu. Gledajući ukupno, dosad je na daljinsko očitanje prebačena otprilike petina ukupnog broja korisnika.

Naime, Vodovod Dubrovnik je dosad ugradio 5.545 vodomjera s daljinskim očitanjem. U većini slučajeva su to upravo višestambene zgrade koje su imale jedan glavni vodomjer i gdje se ukupna potrošnja vode dijelila po broju članova pojedinog kućanstva, što nije pravedno niti uvijek realno stanje.

- Uvođenjem daljinskog očitanja sekundarnih vodomjera u potpunosti je eliminirana takva mogućnost i svi potrošači koji su ih ugradili plaćaju isključivo svoj trošak potrošene vode – kažu u Vodovodu i dodaju: „Radi se o vodomjerima na koje se ugrađuje modul koji bežičnim putem dostavlja trenutno stanje na vodomjeru, a podaci se mogu prikupiti putem prijenosnih uređaja kojima su opremljeni djelatnici Vodovoda Dubrovnik. Najčešće se takvi interni vodomjeri ugrađuju u starije zgrade koje imaju jedan glavni vodomjer te se raspodjela potrošnje dijelila po broju članova u svakom stanu.

Njihova je prednost što se očitavaju daljinski, a osiguravaju naplatu točno onoliko vode koliko je korisnik naših usluga potrošio. Dodatne prednosti u odnosu na normalni vodomjer su da stanari ne moraju voditi brigu o tome kada očitati svoj vodomjer, kao ni o pravodobnom prosljeđivanju vlastite potrošnje vode predstavniku stanara, već se nakon ugradnje vodomjera oni na kraju mjeseca očitavaju od strane zaposlenika Vodovoda daljinskim putem“.

image
Željko Tutnjević


Brzo i jednostavno daljinsko očitanje spriječilo bi i ozljede na radu kakvih je bilo ove godine, prema kazivanju predsjednika Uprave Lukše Matušića, kad su njihovi radici polomili prste teškim poklopcima za vodomjere.

Vodovod je proteklih mjeseci na području Mokošice kao pilot projekt instalirao više fiksnih uređaja za prikupljanje podataka s daljinskih vodomjera koji su uspješno prikupili podatke sa svih daljinskih vodomjera u tom naselju, a ta postavljena mreža već sada je dovoljna i za daljinsko očitanje budućih vodomjera na tom području. S obzirom na uspjeh pilot projekta, kažu u Vodovodu, imaju namjeru u bližoj budućnosti nabaviti još takvih uređaja te uz širenje mreže daljinskog očitanja paralelno širiti i mrežu fiksnih uređaja za njihovo očitavanje.

Potrošač u svakom trenutku može pratiti stanje svog vodomjera, tj. potrošnju u kubicima i litrama. U Vodovodu rade na izradi sučelja koje će omogućiti potrošačima da svom korisničkom računu pristupaju preko interneta. Plan je da se većina sustava prebaci na daljinsko očitanje vodomjera u idućih pet godina, ukoliko to dopuste financijske mogućnosti. S obzirom da Vodovod nije smanjivao cijenu vode ni u pandemiji niti dirao plaće svojih zaposlenika, nema razloga vjerovati da se takav plan neće ostvariti.

Okončajte muku sa susjedima
Potrošači mogu sami podnijeti zahtjev za ugradnju vodomjera s daljinskim očitanjem za stambene zgrade, a u Vodovodu kažu da se svi zahtjevi obrađuju relativno brzo te se izvode prema redoslijedu zaprimanja.

Sam proces sastoji se od predaje zahtjeva i potrebnih suglasnosti, a potom se naredni koraci dogovaraju s predstavnicima potrošača, kako bi se kompletan proces čim prije uspješno dovršio. Ugradnju vodomjera plaća stranka, što potvrđuju i u Društvu za zaštitu prava potrošača.

Pritom potrošač treba osigurati uvjete za ugradnju vodomjera s daljinskim prema uputama referenta za priključke.


 
17. travanj 2024 23:46