StoryEditorOCM
DubrovnikSUTRA U 11 SATI |

PRVA ‘ONLINE‘ SJEDNICA GRADSKOG VIJEĆA Autobuseri bi se mogli naći u velikim problemima, ubuduće bez ‘ića i pića‘ blizu povijesnih spomenika?

Piše Bruno Lucić
17. ožujka 2020. - 14:34
Na sjednici Gradskog vijeća Grada Dubrovnika, koja je ujedno i prva sjednica na kojoj nema printanih materijala nego su odluke vijećnici dobili online, pred vijećnicima će se, između ostalih, naći i Prijedlog odluke o dopuni Odluke o uređenju prometa na području Grada Dubrovnika te Prijedlog odluke o izmjenama i dopunama Odluke o zaustavljanju i parkiranju turističkih autobusa i osobnih automobila (8+1) u zoni posebnog prometnog režima koje znatno utječu na dubrovačke autobusere. Predsjednica Udruge autobusera Ragusa Bus i predstavnica Sindikata prometa i veza za Dubrovačko-neretvansku županiju Vesna Lukić prokomentirala je Odluke te se najprije osvrnula na visine kazni koje će plaćati prekršitelji.

image
Tonči Plazibat/HANZA Media


- Što se tiče nove prometne regulacije u Dubrovniku, posebno dijela koji se odnosi na prijevoz gostiju s kruzera, definitivno smatramo da je u Dubrovniku, koji ima prometnu organizaciju kakvu ima i da su kolone naša svakodnevica, nemoguće uvesti tako astronomske visoke kazne za kašnjenje od 10 minuta na Pilama jer, realno, koja firma sebi uopće može priuštiti plaćanje kazni od 12,5 tisuća kuna za kašnjenje?! Nije nam jasno zašto to mora plaćati autobuser, a ne naručitelj usluge jer nijedan autobuser neće kasniti samo zato što mu je taj dan palo napamet poći vozati se autobusom, već ga je netko tamo i poslao! I sa strane agencija i sa strane autobusera mislim da su previsoke kazne za slučaj tih kašnjenja, pogotovo zbog gužvi koje bi mogli očekivati u slučaju da sezona krene ovu godine, ali i zbog odluke da taksi vozila idu oko Grada, a ne više niz Boninovo, ističe Lukić.

No, tu pitanja se ne prestaju gomilati.

- Također, što se tiče te nove odluke o uvođenju zglobnih autobusa, 'harmonika' i autobusa Javnog gradskog prijevoznika Libertas za prijevoz putnika s kružnih putovanja, nameće nam se pitanje, ako već pričamo o ekologiji, po kojoj logici samo autobusi s Euro6 normom mogu ići niz Pile, hoćemo li očuvati ekologiju samo na toj relaciji?! 'Četvrtica', 'petica' ili bilo koji broj autobusa javnog gradskog prijevoznika idu niz Pile, nije bitno da imaju Euro6 normu, ali baš za autobuse koji prevoze goste s kruzera mora biti Euro6 norma. U Dubrovniku je jako malen broj vozila, ne samo naših privatnih autobusa, već i autobusa koji su u vlasništvu 'Libertasa' koji nemaju tu eko-normu. Vozila s bilo kojom euro normom mogu preuzeti goste u luci, odvesti ih na izlet u Konavle i nakon toga na Pile, tu nije bitna euro norma, ali za taj potez Luka Gruž - Pile mora biti Euro6?! Iskreno, ne znam ni kako će se tu i sâm 'Libertas' 'pokriti' jer nemaju ni oni isključivo tu eko-normu, pojašnjava.

image
Predsjednica Udruge Ragusa Bus Vesna Lukić
Božo Radić/CROPIX


Upozorava Lukić na još jedan segment izmjena i dopuna.

- Financijski gubitci će definitivno biti veliki! Svi članovi Udruge imali su velika ulaganja za ovu sezonu, kupovali su se i novi autobusi, ima tu i starijih i mlađih autobusa, ali ima i najnovijih tako da smanjivanjem mogućnosti za rad nama gubimo… Mislim da bi ti gubici bili oko pola milijuna kuna, ako govorimo odluke koja se odluke vezanu za prijevoz putnika s kružnih putovanja, napominje predsjednica Udruge.

Predstavnici Sindikata kontaktirali su i ministra mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića, očekuju i sastanak, ali je sve u drugi plan stavila kriza s 'koronom'.

- Tražili smo od Grada Dubrovnika i Lučke uprave neke odgovore, međutim, do dan danas ih nismo dobili. Mi smo za sastanak, za razgovor i dogovor gdje bi se našao zajednički jezik jer ovakve mjere, zabrane i komentari da 'ako mi ne možemo opstati na tržištu da dođemo raditi u 'Libertas' stvarno nisu u redu. Ono što stalno ponavljamo, svi članovi naše Udruge isključivo su građani grada Dubrovnika, to su firme koje posluju i po 10, 15, 20 godina i članovi naše Udruge su ljudi koji zadnjih 30 godina podižu turizam. Mi smo definitivno za smanjenje gužvi u Dubrovniku, što je definitivno 'broj 1'! Ova ideja o parkingu na Pobrežju je nešto što definitivno podržavamo, ali isto se tako može uključiti i nas u cijelu tu priču, kazuje Lukić dodavši kako oni iz Udruge stoje na raspolaganju.

Osvrnula se i najnoviju situaciju.

image
Dubrovačke gradske vijećnike čeka 35 točaka Dnevnog reda
Božo Radić/HANZA Media


- Vezano za današnji sastanak gospodina Frankovića i njegovih suradnika s predstavnicima strukovnih udruženja te gospodarstvenicima koji posluju na području Grada Dubrovnika, željela bih istaknuti da među inim predstavnicima gospodarstvenika nisu bili pozvani te samim tim ni nazočni predstavnici Udruge autobusera Ragusa Bus. Autobuseri su navedeni među najugroženijim granama gospodarstva u ovom trenutku pa se pitamo zašto smo izostavljeni s ovog sastanka? Što se tiče situacije oko koronavirusa, tu će se nagomilati ogromni gubici, nadamo se, kao i svi ostali, da će Vlada Republike Hrvatske uvesti moratorije na otplate kredita… Imamo troškove održavanja, parkinga, a veliki je nedostatak radne snage. Kao i svi, moramo dovoditi vozače iz cijele regije, tu su i njihove plaće, ovo će sve skupa krenuti za kojih mjesec-dva dana i nitko sebi ne može priuštiti dati otkaze tim ljudima, nego ih treba držati na plaći i plaćati dok to sve skupa ne krene, dodaje Lukić.

image
Božo Radić/HANZA Media


Također, dubrovački gradski vijećnici raspravljat će i o Prijedlogu o komunalnom redu o kojemu smo već pisali, a po kojemu 'ispada' da se hrana i piće neće smjeti konzumirati u blizini povijesnih spomenika, što znači unutar cijele povijesne cjeline Dubrovnika. Radi li se o nezgrapno napisanom pravilu koje će se promijeniti, saznat će se na samoj sjednici. Vijećnici bi trebali dati odobrenje JGP Libertas za nabavku još tri zglobna autobusa, 'harmonike', a trebalo bi se usvojiti i Odluka o zabrani prometovanja taksi vozila Ulicom branitelja Dubrovnika u smjeru kretanja Boninovo - Pile. Gradonačelnik Mato Franković podnijet će šestomjesečno izvješće o svom radu o drugoj polovici prošle godine.
20. travanj 2024 07:19