StoryEditorOCM
DubrovnikNAKON PRITUŽBE |

PROBLEMI U LIBERTASU Sindikalac osumnjičen za pronevjeru "inkasa" od putnih karata, Vojvodić ističe kako je riječ o iznimci, a nikako o pravilu!

Piše Ahmet Kalajdžić
8. rujna 2020. - 07:25
U dubrovačkom javnom gradskom prijevozniku"Libertas" upravo su u tijeku interna istraga i postupak protiv jednog od zaposlenika kojeg je Upravi prijevoznika prijavila jedna ogorčena putnica, odnosno korisnica gradskog prijevoza. U pitanju je način izdavanja putnih karata. Kako nam zbog činjenice kako je riječ o dokumentaciji koja je sastavni dio stegovnog postupka, uvid u prijavu nije bio moguć, neslužbeno smo iz pouzdanih izvora doznali da je nezadovoljna putnica iz Župe dubrovačke vozača prijavila zbog načina izdavanja putnih karata.

Sporni "kontrolni listić"

Iz Uprave Libertasa su potvrdili kako se prijava odnosi na lipanj ove godine, ali su nas naši izvori uvjeravali da je do kršenja pravila poslovanja došlo i koncem svibnja ove godine. Naime, putnica je navela kako joj je vozač umjesto voznih karata koje iznose 18 kuna izdao tzv. kontrolni listić s navedenom istovjetnom cijenom za prijevoz do 12 km udaljenog mjesta Plat u Župi Dubrovačkoj, misleći kako je riječ o zabuni, ona ga je vozaču odmah vratila. Međutim, vozač je taj listić preuzeo i samo se zahvalio, ali valjanu kartu nije izdao niti predao putnici. Slično se dogodilo i par slijedećih dana, a svoju je pritužbu zbog prijevare i nje, ali i samog Libertasa putnica argumentirala dostavljajući veći broj takvih, umjesto karata izdanih "zamjenskih" kontrolnih listića.

image
Grad Dubrovnik


Naši izvori su nam potvrdili kako je riječ o vozaču, inače povjereniku jedne od ukupno dvije sindikalne organizacije koje djeluju u JGP Libertas. Valja reći kako smo više puta nazivali sindikalnog povjerenika kojeg smo i prije kontaktirali te u tim prigodama promptno dobivali izjave o tijeku pregovora s Upravom ili ishodu postupaka protiv članova njegova sindikata. Slali smo i poruke s molbom da nam se javi, ali se sindikalist opredijelio za "silenzio stampa". Možemo samo pretpostaviti kako je tako postupio prema naputku svog izabranog branitelja, odnosno odvjetnika, ali od okrivljenog povjerenika nismo dobili nikakvu, pa ni potvrdu te pretpostavke.

Stoga smo se i po ovom osnovu za više detalja morali ponovno informirati iz neslužbenih izvora, na koji način smo doznali kako se u svom očitovanju vozač branio da je kontrolni listić umjesto karte putnici dao zabunom jer mu "nije bio cilj nikoga oštetiti".

Iznimka a ne pravilo

O postupku pokrenutom zbog ozbiljnih sumnji u poslovne zlouporabe koje mogu rezultirati znatnim štetama po ugled i poslovanje poduzeća, odnosno mogući financijski gubitak poduzeća, kao i spoznajama kako ovo, navodno, nije prvi slučaj kršenja poslovnih normi jer je do sada već opominjan zbog uočene nepravovremene predaje dnevnih utržaka, iz Libertasa nisu mogli potvrditi ili zanijekati da je riječ upravo o zaposleniku M. Š. niti da je novac od inkasa prodanih karata zadržavao i po mjesec dana, ali su nam odgovorili kako "uzevši u obzir veličinu i broj zaposlenih u Libertasu, ovakvi slučajevi više ulaze u prostor iznimke nego pravila. U povijesti poduzeća bilo je slučajeva zloupotrebe, no u posljednjih par godina ovo je jedini ovakav zabilježen slučaj".

image
Dubrovački vjesnik


Valja se prisjetiti kako su građani već i prijašnjih godina prijavljivali vozače "Libertasa" zbog uočenog neprimjernog ponašanja i potkradanja poduzeća. Ali, to je bilo u vrijeme dok su se još putne karte plaćale ubacivanjem "keša" u posebni otvor kutije s novcem. Do potkradanja je dolazilo na način da bi na vrh pruta stavljali žvakaću gumu, te je potom gurali kroz otvor, izvlačeći potom šibu na koju su se, zahvaljujući ljepljivosti 'žvake', hvatale papirne novčanice. Ovaj put žvakaće gume nije bilo, ali se novac, po svemu sudeći, ipak 'lijepio' za prste nesavjesnog vozača koji je kao sindikalni povjerenik morao misliti kako očuvati dignitet dužnosti koju obavlja.

Primjer uključenosti putnika
Na molbu da nam kaže o kojim je iznosima inkasa od predanih karata riječ, direktor javnog gradskog prijevoznika "Libertas" Ante Vojvodić je rekao:

- Naravno da ovakvi događaji negativno utječu na raspoloženje i atmosferu, posebice u odnosu korisnika naših usluga prema, prvotno vozačima, ali i prema samom "Libertasu". Ipak, treba imati na umu kako je riječ o iznimci, a nikako o pravilu. Na ovaj događaj treba gledati kao primjer uključenosti korisnika naših usluga u svakodnevno funkcioniranje, što je svakako dobrodošlo.


image
Ante Vojvodić
Tonći Plazibat/Cropix
24. travanj 2024 13:34