StoryEditorOCM
DubrovnikGrad u prometnoj blokadi

Pripremite se na još onakvih dana: što je skuplje - noćno asfaltiranje ili živci vozača?

Piše Gabrijela Bijelić
24. siječnja 2025. - 18:56

- Zašto se ovo nije odradilo u nedjelju ili noću? Što rade policija i prometni redari?!– negodovali su Dubrovčani i prvi susjedi dok su u srijedu najmanje 45 minuta čekali u koloni na povratku kući s posla, za ulaz ili izlaz iz Grada na istok ili zapad...

Traži se funkcionalno rješenje

Gužve zbog asfaltiranja Ulice Vladimira Nazora usred radnog tjedna bile su za očekivati, ali ne i toliki prometni kolaps, bunili su se nezadovoljni vozači. Na višesatnu blokadu gradskih prometnica osvrnuo se dubrovački gradonačelnik Mato Franković i na svom se Facebook profilu i s govornice Gradskog vijeća podsjetio da je netom asfaltirana žila kucavica grada, ulica kod zgrade Vodovoda prema Ilijinoj glavici:

image
Bozo Radic/Cropix
image
Bozo Radic/Cropix

- Idućih deset godina smo mirni na toj dionici, no pred nama su dva velika izazova, asfaltiranje ulice Iva Vojnovića i to od Čokolina do Vile Čingrije. Drugi izazov je ulica Andrije Hebranga, asfaltiranje duljine 1,5 kilometara. Iz svakog posla treba izvući pouku. S jedne strane, potreba za daljnjim uređenjima ulica je nužna jer i meni bi bilo najlakše onom metodom ‘brigo moja pređi na drugog. Ali, to nisam ja‘ – poručio je kritičarima Franković i najavio kako će u sljedećih par dana osmisliti najbolje moguće funkcionalno rješenje za asfaltiranje spomenutih pravaca uz stvaranje što manjih gužvi.

- Međutim, moramo biti svjesni činjenice da, kad je onemogućeno prometovanje ključnim raskrižjima, a bez alternativnih pravaca za brzi ulazak i izlazak iz Grada, gužvi jednostavno mora biti. Ili to ili je rješenje ne raditi ništa – naveo je gradonačelnik koji je i sam priznao da mu je na dan asfaltiranja trebalo dva sata od jedne do druge točke:

- I ja sam bio zagovornik rada noću dok nisam vidio što je bilo u Mokošici. Radovi su tamo bili savršeni, ali kad su se spustili na Jadransku cestu, to je katastrofa. Upućeni su mi objasnili kako je po noći teško dobiti vidljivost i ono što želimo. Potrebno je grijati asfalt, ali je upitna kvaliteta radova. Moramo biti svjesni još jedne stvari – ovo je jedino vrijeme kada se može raditi. Iva Vojnovića je u kaosu, mikroasfalt je napravio kaos. Moramo to asfaltirati. Puno je stručnjaka na društvenim mrežama, a ja ne znam kako to treba napraviti, ali sam zvao stručnjake i pitao. Super su mi oni što su komentirali da idu na kavu na Vojnovića pa kukaju. Svi bi na kavu, za 5 minuta stigli i da se još asfaltira – ustvrdio je Franković i napomenuo kako je. Napravit ćemo na maksimum. Možda smo trebali drugačije raditi ali tri trake smo radili plus je vodovod radio posao oko parkinga.

image
Bozo Radic/Cropix

Noć, kiša, blagdani

Da bi za sve praktičnije bilo raditi kad padne mrak suglasna je i struka, na cestama bi kod rjeđeg prometa bilo manje nervoze, no noćni rad neminovno donosi i porast troška za izvoditelja. Predsjednik Strukovne grupe građevinara Županijske HGK Dubrovnik Tomislav Bačić za Dubrovački je jednom prigodom objasnio kako zahvati izvan radnog vremena itekako koštaju:

- Cijena noćnih radova na prometnicama u startu je 50 posto skuplja, treba aktivirati asfaltnu bazu, organizirati betonaru, angažirati i platiti radnike... a ako se radi na blagdan ili državni praznik radovi poskupljuju najmanje 40 posto. A gdje su tek kišni dani? Kad je loše vrijeme, ništa se ne može raditi i kašnjenje je neminovno. U fazi raspisivanja natječaja trebalo bi angažirati stručne osobe koje se razumiju u proces odvijanja radova kako se ne bi događalo da, primjerice, netko potpiše ugovor uz rok izvedbe 5 dana, a da unaprijed zna kako je to nerealno kratak rok. Kod ugovaranja bi trebalo dogovoriti sve detalje oko izvedbe projekta, pa tako primjerice i navesti koliko svaki kišni dan produljuje rok dovršetka projekta – istaknuo je Bačić.

Dubrovačka gradska uprava je preklani građevinskim tvrtkama koje po njezinu nalogu rade na javnim prometnim površinama, trotoarima i kolnicima najavila penalizaciju radi ubrzanja izvođenja radova koji po prirodi ometaju svakodnevni život grada. Kod ‘sankcioniranja‘ građevinaca predlagale su se ugovorne kazne za kašnjenje u omjeru od 1 posto od vrijednosti radnog naloga, s time da iznos ne može prijeći 10 posto vrijednosti radova po radnom nalogu. U slučaju izrečenih kazni do gornje razine, Grad Dubrovnik bi, kao naručitelj, mogao raskinuti ugovor. Takav scenarij moguć bi bio i u slučaju proteka roka kašnjenja duljeg od 30 dana od dana predviđenog za završetak radova – pojasnili su tad iz gradske uprave. Dodali su i kako će se kod pojačanog održavanja prometnica sklapati zasebni ugovori u kojima će se definirati ugovorne kazne.

Radovi popodne i navečer? Može, ali...

I ranije su iz gradske uprave razmatrali noćnu satnicu, no bez konkretizacije na terenu:

- Što se tiče radova noću, to je svakako alternativa koja se razmatra upravo zbog toga što dnevni radovi generiraju gužve na prometnicama. Takve uvjete, odnosno izvođenje radova u popodnevnim i kasnim večernjim satima, će trebati prethodno dogovoriti s izvođačima, ali i s dobavljačima materijala, odnosno opskrbljivačima asfaltom, koji će također morati promijeniti radno vrijeme i omogućiti dobavljanje asfalta u popodnevnim ili večernjim satima. Tu će dakle morati biti uključeno više faktora, ali vjerujemo da će se pronaći način za realizaciju – rekli su prije više mjeseci iz Grada Dubrovnika.

24. travanj 2025 18:11