
- Zašto se ovo nije odradilo u nedjelju ili noću? Što rade policija i prometni redari?!– negodovali su Dubrovčani i prvi susjedi dok su u srijedu najmanje 45 minuta čekali u koloni na povratku kući s posla, za ulaz ili izlaz iz Grada na istok ili zapad...
Traži se funkcionalno rješenje
Gužve zbog asfaltiranja Ulice Vladimira Nazora usred radnog tjedna bile su za očekivati, ali ne i toliki prometni kolaps, bunili su se nezadovoljni vozači. Na višesatnu blokadu gradskih prometnica osvrnuo se dubrovački gradonačelnik Mato Franković i na svom se Facebook profilu i s govornice Gradskog vijeća podsjetio da je netom asfaltirana žila kucavica grada, ulica kod zgrade Vodovoda prema Ilijinoj glavici:
- Idućih deset godina smo mirni na toj dionici, no pred nama su dva velika izazova, asfaltiranje ulice Iva Vojnovića i to od Čokolina do Vile Čingrije. Drugi izazov je ulica Andrije Hebranga, asfaltiranje duljine 1,5 kilometara. Iz svakog posla treba izvući pouku. S jedne strane, potreba za daljnjim uređenjima ulica je nužna jer i meni bi bilo najlakše onom metodom ‘brigo moja pređi na drugog. Ali, to nisam ja‘ – poručio je kritičarima Franković i najavio kako će u sljedećih par dana osmisliti najbolje moguće funkcionalno rješenje za asfaltiranje spomenutih pravaca uz stvaranje što manjih gužvi.
- Međutim, moramo biti svjesni činjenice da, kad je onemogućeno prometovanje ključnim raskrižjima, a bez alternativnih pravaca za brzi ulazak i izlazak iz Grada, gužvi jednostavno mora biti. Ili to ili je rješenje ne raditi ništa – naveo je gradonačelnik koji je i sam priznao da mu je na dan asfaltiranja trebalo dva sata od jedne do druge točke:
- I ja sam bio zagovornik rada noću dok nisam vidio što je bilo u Mokošici. Radovi su tamo bili savršeni, ali kad su se spustili na Jadransku cestu, to je katastrofa. Upućeni su mi objasnili kako je po noći teško dobiti vidljivost i ono što želimo. Potrebno je grijati asfalt, ali je upitna kvaliteta radova. Moramo biti svjesni još jedne stvari – ovo je jedino vrijeme kada se može raditi. Iva Vojnovića je u kaosu, mikroasfalt je napravio kaos. Moramo to asfaltirati. Puno je stručnjaka na društvenim mrežama, a ja ne znam kako to treba napraviti, ali sam zvao stručnjake i pitao. Super su mi oni što su komentirali da idu na kavu na Vojnovića pa kukaju. Svi bi na kavu, za 5 minuta stigli i da se još asfaltira – ustvrdio je Franković i napomenuo kako je. Napravit ćemo na maksimum. Možda smo trebali drugačije raditi ali tri trake smo radili plus je vodovod radio posao oko parkinga.
Noć, kiša, blagdani
Da bi za sve praktičnije bilo raditi kad padne mrak suglasna je i struka, na cestama bi kod rjeđeg prometa bilo manje nervoze, no noćni rad neminovno donosi i porast troška za izvoditelja. Predsjednik Strukovne grupe građevinara Županijske HGK Dubrovnik Tomislav Bačić za Dubrovački je jednom prigodom objasnio kako zahvati izvan radnog vremena itekako koštaju:
- Cijena noćnih radova na prometnicama u startu je 50 posto skuplja, treba aktivirati asfaltnu bazu, organizirati betonaru, angažirati i platiti radnike... a ako se radi na blagdan ili državni praznik radovi poskupljuju najmanje 40 posto. A gdje su tek kišni dani? Kad je loše vrijeme, ništa se ne može raditi i kašnjenje je neminovno. U fazi raspisivanja natječaja trebalo bi angažirati stručne osobe koje se razumiju u proces odvijanja radova kako se ne bi događalo da, primjerice, netko potpiše ugovor uz rok izvedbe 5 dana, a da unaprijed zna kako je to nerealno kratak rok. Kod ugovaranja bi trebalo dogovoriti sve detalje oko izvedbe projekta, pa tako primjerice i navesti koliko svaki kišni dan produljuje rok dovršetka projekta – istaknuo je Bačić.
Dubrovačka gradska uprava je preklani građevinskim tvrtkama koje po njezinu nalogu rade na javnim prometnim površinama, trotoarima i kolnicima najavila penalizaciju radi ubrzanja izvođenja radova koji po prirodi ometaju svakodnevni život grada. Kod ‘sankcioniranja‘ građevinaca predlagale su se ugovorne kazne za kašnjenje u omjeru od 1 posto od vrijednosti radnog naloga, s time da iznos ne može prijeći 10 posto vrijednosti radova po radnom nalogu. U slučaju izrečenih kazni do gornje razine, Grad Dubrovnik bi, kao naručitelj, mogao raskinuti ugovor. Takav scenarij moguć bi bio i u slučaju proteka roka kašnjenja duljeg od 30 dana od dana predviđenog za završetak radova – pojasnili su tad iz gradske uprave. Dodali su i kako će se kod pojačanog održavanja prometnica sklapati zasebni ugovori u kojima će se definirati ugovorne kazne.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....