
Na današnji dan prije 55 godina, 7. ožujka 1970. godine, oko 9 sati ujutro, dubrovački tramvaj broj 5 na relaciji Pile – Lapad, iskočio je iz tračnica, a zatim pojurio 27 metara s jedne na drugu stranu ceste, srušio ogradni zid i survao se s 4 metra visine u park na Pilama.
Kroničari bilježe kako je u tragediji život izgubio 56-godišnji radnik poduzeća “Auto-Dubrovnik” Hamdija Ovčina, dok je 14 osoba ozlijeđeno, od kojih teže 12-godišnja Snježana Zovko iz Dubrovnika, 51-godišnja Kate Musladin iz Gromače, 52-godišnja Ana Bogdan iz Dubrovnika i 20-godišnja Marija Mihaljević, a lakše Zlatko Račić, Obren Milat, Čedo Mičeta (vozač tramvaja), Martin Prkačin, Anka Knežević i Stevo Korda.
Ubrzo nakon nezapamćene nesreće, već 20. ožujka iste godine, ukinut je dubrovački tramvaj.
U Dubrovniku je tramvajski promet uspostavljen 22. prosinca 1910. Postojale su dvije tramvajske linije: od Pila do kolodvora (željezničke stanice) te od Pila do Lapada. Uoči Prvog svjetskog rata postojala je zamisao da se pruga produži od Pila do Ploča. Iako su bila osigurana sredstva, ta zamisao nikada nije realizirana. Zanimljivo je da je od samog početka prometovanja postojao vagon za poštu, a mogle su se naručiti i posebne tramvajske vožnje izvan voznog reda, navodi se u kronikama Dubrovačkih muzeja.
–Tramvajska kola potpuno su uništena, tako da je pričinjena i velika materijana šteta. Uzroci ovog teškog saobraćajnog udesa još nisu poznati. Prema izjavama očevidaca tramvaj broj 5 dobio je iznenada ubrzanje nakon što je prošao zavoj kod zgrade rodilišta. Jedan dio od dvadesetak putnika koliko ih se tada vozilo tramvajem sve do dolaska na Pile nije primjećivao da se nešto čudno događa, dok su neki uvidjevši u posljednji čas opasnost uspjeli iskočiti iz zahuktalog vozila. – Kad se tramvaj velikom brzinom počeo spuštati prema Pilama a uz to još i tresti pomislili smo da je to zbog neiskustva vozača. Kad smo se našli na Pilama iskočio sam iz tramvaja, napisao je svojedobno novinar Suad Ahmetović u Dubrovačkom vjesniku.
Savjet za narodnu obranu i savjet za urbanizam i komunalne poslove Skupštine općine Dubrovnik usvojili su uskoro, nakon nesreće, zaključak da se ukine tramvaj u Dubrovniku. ‘Zaključak dvaju savjeta se počeo provoditi obustavljanjem tramvajskog saobraćaja i dizanjem tramvajskih tračnica na od Boninova do Pila. Dvadesetog travnja u 12 sati tramvajski promet je obustavljen‘.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....