Minimalno 15 metara
Iz komunalnog redarstva poručuju kako između sjedišta policije u Vili Palmi i Fine panoi za plakatiranje nisu demontirani radi nadolazeće investicije, već zbog provedbe Odluke o reklamiranju na području Grada Dubrovnika koja je na snazi od prosinca 2019. godine:
- Ovom je odlukom za velike reklamne panoe propisano da ih se smije postavljati izvan zone raskrižja, i to prije i poslije raskrižja minimalno 15 metara. Sve unutar toga raspona se ne smije postavljati, odnosno treba biti uklonjeno – objasnio nam je šef dubrovačkom Komunalnog redarstva Miho Šutalo i dodao kako se u ovom slučaju radi o reklamnim panoima velikih dimenzija, točnije veličine između 6 i 12 metara četvornih.
Na upit o razlozima uklanjanja panoa s gradskih raskrižja, Šutalo ističe kako je odlučeno tako jer ometaju sudionike u prometu tako što im tijekom vožnje odvlače pažnju, što je posebno opasno kad se nađu u osjetljivoj zoni kakva su raskrižja.
Koliko će trajati operacija 'demontaže' reklamnih panoa komunalcima je, napominje, teško procijeniti s obzirom da je svaki upravni postupak jedinstven te trajanje ovisi o samom tijeku postupka. Na dinamiku svakako utječe i to što u uklanjanju ne sudjeluje nitko drugi osim komunalnog redarstva.
Može, ali ne svuda
A što u slučaju da se nekom oglašivaču uklanjanje panoa nije po volji? Naš sugovornik kaže kako alternative jednostavno nema, s obzirom na odredbe propisane Odlukom o reklamiranju. Jumbo plakati više nikako ne smiju stajati na frekventnim prometnim čvorištima, radi sigurnosti vozača i pješaka:
- Jumbo plakati se mogu postavljati na zemljištu u vlasništvu, na javne površine uz nogostupe, odnosno na sva ona mjesta koja se ne nalaze unutar 15 metara od raskrižja – zaključio je Miho Šutalo.
Kako god, jumbo-plakati kao najveći 'ometači' u prometu prvi su otišli u povijest. Za njima će ići i oni površinom manji, a svejedno rizični za sudionike u cestovnom prometu, poput stršećih totema ili upadljivih reklama koje također ometaju koncentraciju.
Grad Dubrovnik je sukladno Odluci o reklamiranju, podijeljen na četiri zone. Prva obuhvaća povijesnu jezgru i neposredno okruženje s Lokrumom i Svetim Jakovom i Gimanom, druga Gradske kotareve Pile-Kono i Ploče iza Grada, treća Gruž, Lapad i Montovjernu, a četvrta Mokošicu, Komolac, Gornja sela, Elafite...O veličini i smještaju reklame u zoni, dakako, ovisi i cijena. A veliki reklamni panoi samo su jedan modus oglašavanja. Raspoloživi su i transparenti, reklamne ploče i ormarići, ferali. Svima je zajedničko da se nigdje ne smiju postavljati bez odobrenja Grada Dubrovnika. Visina kazne za ilegalne oglašivače kreće se od 2 do 10 tisuća kuna.