StoryEditor
DubrovnikKLJUČNA INVESTICIJA

Obišli smo jedno od dvaju aktivnih dubrovačkih gradilišta i razgovarali sa sugrađanima: strojevi i dalje okupiraju Lapadsku obalu, jasno se naziru temelji buduće ceste

Piše Ahmet Kalajdžić
5. srpnja 2022. - 07:24

Susjedi iz prve ruke prate kako napreduje rekonstrukcija Lapadske obale koja bi, prema najavama, trebala biti dovršena u studenom iduće godine.

Najkonkretniji je bio građevinski inženjer Zdravko Nivić, inače umirovljeni sudski vještak za građevinarstvo koji živi u neposrednom susjedstvu Lapadske obale. O gradilištu na kojeg mu "pogled puca" s prozora obiteljske kuće kaže:

image

Zdravko Nivić:- Piloti su pobijeni ali je, izgleda, problem s montažom obalnog zida između pilota

Ahmet Kalajdžić

- Mislim da su Kinezi prije sagradili Pelješki most nego što će 800 metara Lapadske obale dovršiti tvrtka-izvođač radova. Ne znam niti mi je poznat razlog zašto se sporo ili uopće ne radi, ali mi je bilo čudno ugovoreno trajanje radova od 30 mjeseci? Piloti su pobijeni ali je, izgleda, problem s montažom obalnog zida između pilota. Za razlog treba pitati nadzornog inženjera, ali mislim da je problem tehnologija odnosno težina armiranobetonskih elemenata! Na njih idu tzv. naglavna greda, a potom slijede nasip i trup ceste. Prvo ide obalni zid, a koliko mi je poznato, projekt je radila tvrtka iz Metkovića, ali ne znam kako je projektirala i je li ta tvrtka imala iskustvo i reference za to? - komentira Nivić.

Dodaje kako ga posebno brine što još uvijek nije ugovorena faza Lapadske obale koja ide preko istezališta Batala.

- Naime, misterija je što će se dogoditi po dovršenju Lapadske obale od Orsana do sadašnje rampe, a kad se ne bude moglo s nove Lapadske obale preko istezališta i platoa ispred bivšeg Nonina doma doći do Ulice Nikole Tesle? To je suštinski neriješeno! Istezalištem upravlja Županijska lučka uprava a jednom sam prigodom čak vidio i projekt kako to treba izgledati. Svakako dio istezališta treba maknuti da bi se druga traka Lapadske obale izgradila! - kaže ovaj stručnjak i pojašnjava da će to biti usko grlo Lapadske obale dok se ne riješi dio preko istezališta barki.

image

Hoće li se rekonstrukcija Lapadske obale dovršiti do studenog 2023.godine

Ahmet Kalajdžić/

Pomorac Sergio Stabile sumnjičav je što se tiče rokova i izvedbe:

- Nedaleko Dubrovnika su brojne divno uređene luke i lučice pa neka nadležni vide kako su riješene sa strujom i vodom, nadzornim kamerama... Ni pristup još nije riješen, a kad se Lapadska obala i napravi, bit će problem spoja s obalom i raskrižjem! Jedini smo grad na Jadranu koji nema lungo mare ili mogućnost spuštanja barke u more kako treba - negoduje Stabile.

Njegov umirovljeni kolega Luka Kriste se pita kako se dopustilo da tjednima sve stoji i da sva mehanizacija ništa ne radi:

- A istodobno se ljudima koji žive na Lapadskoj obali otežava normalan prolaz. Turisti su slabo informirani o kretanju autobusa, nije dobro - govori nam.

Instruktor auto-škole Srđ Mišeta je prije početka radova i zatvaranja prometnice stalno vozio Lapadskom obalom za koju kaže da su se radovi pretjerano oduljili:

image

Rudi Ulaga:- Jesu li izvođači zaboravili da mogu raditi i tijekom sezone?

Ahmet Kalajdžić

- Da je kako treba, sve je trebalo finuti u godinu-dvije dana! Ali, u našoj se državi ništa ne može brzo riješiti pa ni Lapadska obala! Živim u Mokošici i ova prašina mi ne smeta, ali žitelji uz Lapadsku obalu imaju probleme s bukom i prašinom! Žalosno! - kaže.

Umirovljeni pogonski inženjer slabe struje Rudi Ulaga ističe kako zna da izvođači imaju mogućnost da rade i tijekom sezone:

- Zašto se sad radovi ne izvode, ne znam. Možda su izvođači zaboravili da mogu raditi? Vjerujem u najavljeni rok od 30 mjeseci, iako iz iskustva znam da se u Dubrovniku posljednjih 60-ak godina ništa nije u roku dovršilo! Nek' me demantira tko može! - govori Ulaga.

U gradskoj su upravi uvjereni da će se nakon riješenih pravnih problema te postizanja suglasja s nadležnim Ministarstvom i vlasnikom Marine Frapa Franjom Pašalićem sve planirano biti dovršeno u tom roku. Gradonačelnik Franković je javnost upoznao o tehničkim problemima koji su pratili realizaciju projekta kao što su kvarovi stroja za kopanje temelja i postavljanje pilota, a ustvrdio je i kako je "zapelo" s postavljanjem betonskih zavjesa.

Gradilište smo obišli i uvjerili se kako dio teških strojeva besposleno stoji uz samu morsku obalu. Međutim, olakotna okolnost je činjenica da su svi piloti dovršeni, o čemu svjedoče "krune" pilota koje vire iz mora, a na koje uskoro treba postavljati betonske zavjese, odnosno konstruirati obalni zid.

image
Ahmet Kalajdžić

Čeka se armaturni čelik

Iskop i betoniranje, kako smo neslužbeno doznali, ukupno 131. pilota, bili su vjerojatno najizazovniji dio rekonstrukcije Lapadske obale, a na platou bivšeg parkirališta ispred "Kazbeka" kažu kako još čekaju naručeni armaturni čelik za izgradnju segmenata obalnog zida.

14. kolovoz 2022 09:07