
Bit će novih autobusa, ima novih vozača, pojačat ćemo ove i one linije, idu autobusi Libertasa, idu, ali sporo, najsporije, za sve nas koji ih čekamo... Malo zvuči patetično, ali to ne znači da nije istina. Na današnjoj sjednici Gradskog vijeća na dnevnom redu se našlo i izviješće Libertasa. I tu se, kako ono već uvijek biva, moraju istaknuti pozitivne stvari poput gore navedenih – novo, više, bolje, brže...
Istovremeno, neki gradski predjeli povezani su s drugima samo do ranog popodneva. Vikendom i praznikom nikako. Neki autobusi, koliko god ih stavili, vječno su prepunjeni i prolaze pored punih stanica dok im putnici šalju u pozdrav srednji prst jer je krcat, a nije učinio nego tri stanice, jer kasne na posao, na obaveze, bilo gdje i prisiljeni su čekati idući koji će opet biti pun. Ako ste probali pješice negdje stići na visokim ljetnim temperaturama, znate da to nije, što bi se reklo, ‘za bijela čovjeka‘. Uostalom, abonamenat od gotovo 50 eura daje vam za pravo očekivati ipak malo bolju uslugu. A ne da, dok vi čamite na stanici i već se pomalo gurkate s ostalima za ući, pored vas zuje Libertasovi autobusi s natpisom shuttle bus i odvoze sretne putnike s kruzera. A ti se moj prži. Nije u redu.
Naravno da smo svi za to da Libertas zarađuje vozeći putnike s kruzera, ali to ne može raditi na štetu građana ili može, samo ako ima dovoljno vozila i vozača. A nema. Kako bi se reklo produži se koliko si kratak, a oni su zaista kratki.
Ono dobrojutro vozaču možda vama ne znači puno, tko zna, možda ni njima, ali je lijepo od vas. Ono dok se natežete s karticama đe ću je prisloniti, na koju stranu ili je kupujete, a on kao blagajnica vadi kusur, obavještava strance da se više zaboga pomaknu unatrag da i drugi mogu ući, usput pazi na sumanuti ljetni promet, stanice na koje ne može pristupitti od auta i dostavnih kamiona, znam da ga leđa bole jer radni vijek provodi sjedeći za volanom pa ipak uzvrati dobrojutro i vama. Pa đe to ima da se ulazi samo na prva vrata, jedan po jedan, pa kako ću ovo pa kako ću ono, pa nemam sitnoga kažu stranci i vade 50 eura, a njemu grašci znoja niz čelo. Ne jer nema za kusur, nego zna da ispred čeka bar sto ljudi koji neće uspjeti ući. I tako će mu početi i završiti smjena. Turisti mu unutra ulaze skrivajući sladolede, polugoli, kako su naučili da se ovdje može sve, ne bi se kakvoj noni digli nema boga i džabe vam one najave na hrvatskom i engleskom, oni bulje u google mapu, ali ne i u Libertasovu aplikaciju. S kojom nismo načisto radi li i što radi. Kako je istaknula vijećnica Petra Marčinko, ta aplikacija ne služi ničemu. Ne daje stvarno stanje na terenu, nemate pojma kad će i gdje je idući bus, ne možete preko nje kupiti kartu i pokazatelj je za putnike potpune suvišnosti. Možda njima unutar firme neka aplikacija služi dobro, ne bi nas to trebalo ni zanimati, ali nama, građanima ili kako vole reći ‘putnicima‘, nema smisla.
Kaže direktor, ako nije stigao na vrijeme, mora da je negdje bio neki čep. Čep je nažalost konstanta, ne iznimka i nije uzrok svemu ovome što pišemo.
Ne trebamo čekati ljeto, ludilo je već tu. Samo dođite na poštu Lapad u smjeru grada i pričekajte jedan autobus, sve će vam biti jasno, kao i činjenica da ćete tek s velikim zakašnjenjem doći gdje trebate. Nije to krivnja vozača, oni ne mogu biti brži nego jesu, nego vodstva, i Libertasa i Grada. Shvatite već jednom da je važno što vam građani govore. Shvatite da je 50 eura mjesečno puno, pogotovo za gužvanje, kašnjenje, pješačenje i čekanje. Da je dva i pol eura karta u autobusu nespretno, loše i zastarjelo rješenje koje ometa svih u ovom lancu i uvedite nešto brže i svrsishodnije. Uostalom, svi vi puno putujete, puno više nego običan svijet, vidjeli ste kako digitalizacija izgleda negdje drugdje gdje postoje tramvaji, podzemne, metroi, nadzemne i što već ne. Olakšajte nam život, inače slobodno promijenite onu parolu ‘vozite se kao gospari‘. Zbog građana postojite, ne obrnuto.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....