StoryEditorOCM
Dubrovnik'KLJUČA' U LIBERTASU – VOZAČI SPREMNI I NA ŠTRAJK!

Nisu nam platili 10 tisuća prekovremenih, a dali su nam metle i lopate da čistimo autobuse!<br />  

Piše DV
6. lipnja 2019. - 13:01
Miljenko Gočin predsjednik Sindikat hrvatskog vozača  u četvrtak je pozvao Upravu dubrovačkog javnog prijevoznika Libertas te vlasnike, odnosno Grad Dubrovnik da žurno preispitaju način vođenja tvrtke u koj, naglašava, vrlo skoro neće biti nikoga da vozi autobuse. – U prošloj godini nakupilo se 10.000 prekovremenih a neplaćenih sati koje su vozači odradili.  A to je samo dio koji nije riješen jer dio sati u Upravi nadoknađuju vozačima slobodnim satima, ali mimo kolektivnog ugovora pa su oni ponovo na gubitku. Prekovremeni  rad u Libertasu je nažalost pravilo, kao i njihovo neplaćanje te sve više vozača daje otkaz. Trenutno nedostaje tridesetak vozača, a oni koji još rade neće moći odraditi ovu turističku sezonu - poručio je Gorčin dodajući kako je gradski Libertas sa uvjetima koje nudi, a među njima su i ugovori na određeno, nepoželjan poslodavac. – Stoga nije čudo da se na natječaje za posao vozača nitko ne javlja, a da u međuvremenu iskusni vozači sa dugogodišnjim iskustvom daju otkaze i odlaze raditi za druge prijevoznike koji nude puno bolje uvjete – pojašnjava predsjednik Sindikata kojem je u Libertasu prišla većina vozača  ne odbacujući mogućnost štrajka .  Gorčin kaže kako su zbog neisplaćenih prekovremenih ispunjeni svi preduvjeti za podizanje tužbe, no kako za sada to neće napraviti jer su svjesni da bi to uništilo tvrtku.  No zbog sigurnosti ne samo vozača već i putnika te drugih sudionika u prometu, apelira na Upravu Libertasa, ali i gradonačelnika Dubrovnika Mata Frankovića da krenu u rješavanje problema.

U Libertasu trenutno vozi 190 vozača, a za osnovno funkcioniranje potrebno ih je 220.  U proteklih godinu dana otkaze je dalo njih petnaestak, a njih još sedam upravo je najavilo odlazak.  Novinare je zanimalo surađuje li Sindikat hrvatskog vozača sa drugim sindikatom u Libertasu, a Gorčin je odgovorio da je taj sindikat radio kako ne bi došlo do ovakve situacije. – Biti ću iskren, taj sindikat je u službi poslodavca.  Da nije tako naš sindikat se ne bi se angažirao u Libertasu - zaključio je Gorčin a uz njega na konferenciji za novinare svoja iskustva  rada u Libertasu podijelili su i sami vozači. – Ljudi više ne mogu ovako raditi. Radi se petnaest dana u komadu. Uz to u svoje slobodno vrijeme moramo odnijeti inkas od prodanih karata i predati ga u tvrtki – kaže vozač Zoran Marković dodajući kako se uz osnovicu od 4500 kuna, vozačima  Libertasa, ovisno o subotama, nedjeljama i praznicima koje odradi te olakšicama za djecu te dodatcima na radni staž , mjesečne plaće kreću između 5.300 i 7.000 kuna.   Njegov kolega  Vlaho Pijević  zamjerio je Gorčinu da ga njegov sindikat nije zaštitio kada je, ističe, lažno optužen za krađu nafte. – Mene su proglasili najvećim kriminalcem , a vi ste tražili da vam dostavim službene dokumente koje nisam dobio! Mene su, ni kriva ni dužna žrtvovali da bi prikrili krađu daleko većih razmjera.  Direktor nije zvao USKOK da provjeri jesu li istinite priče o cisternama koje su navodno iz Liberatasa pražnjene po Konavlima, nego su mene optužili par litara nafte. A život sa ostavio u Libertasu!  Vozim , pišem naloge, naplaćujem karte, nosim i predajem inkas van radnog vremena a odnedavno sam zadužio metlu i lopatu da čistim autobus – uzbuđeno je Pijević ponovo  zatražio pomoć od sindikata, no Gorčin ističe kako je i to jedan od velikih problema u Libertasu. – Tamo se ništa ne vodi službeno. Kao i u Vašem slučaju nema zapisnika da je počinjena krađa, a bez toga, pravno sindikata ništa ne može napraviti.
 
24. travanj 2024 03:36