StoryEditorOCM
DubrovnikPRIVATNE PARCELE |

NEPOZNATI DETALJI UGOVORA O LAPADSKOJ OBALI Dubrovčani s gradskom upravom pregovaraju o izvlaštenju, može li to usporiti rekonstrukciju ?

Piše i snimio: Ahmet Kalajdžić
1. siječnja 2021. - 06:46
Javnosti nepoznat detalj vezan uz nedavno potpisivanje ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava za rekonstrukciju i proširenje Lapadske obale, težak 70 milijuna kuna, jest izvlaštenje vlasnika parcela uz rub buduće proširene prometnice. Građani kojih se to izravno tiče u pregovorima su s gradskom upravom koja ne otkriva kolika bi bila prosječna cijena četvornog metra.

Prije početka radova, neophodno je riješiti status parcela uz sami kolnik kako bi se dobilo prostora za kolnik i nogostupe. Na prijedlog Grada Dubrovnika, županijski je Upravni odjel za zaštitu okoliša, imovinsko- pravne i komunalne poslove radi potpunog izvlaštenja dijela parcela u k.o. Gruž u svrhu rekonstrukcije i proširenje Lapadske obale odredio je odvjetnika Toma Šoletića za privremenog zastupnika vlasnicima dijela parcela kojima su nepoznati prebivalište i boravište.

image
Dio kolnika Lapadske obale je "usko grlo"
Ahmet Kalajdžić


Te osobe su nepoznati nasljednici preminulih knjižnih vlasnika i posjednika. Šoletić je potvrdio imenovanje i naglasio da je privremeni zastupnik dok se ne pojave vlasnici ili nasljednici, odnosno njihov punomoćnik.

Iz gradske uprave Uprave o izvlaštenju kažu da se postupak provodi u dvije faze.

- Sukladno prijavnim listovima, izrađenim za provedbu promjena u zemljišnoj knjizi, rekonstrukcijom i proširenjem Lapadske obale obuhvaćeno je 12 čestica, a za neke od njih u tijeku je postupak izvlaštenja pred Upravnim odjelom za zaštitu okoliša, imovinsko-pravne i komunalne poslove Dubrovačko- neretvanske županije sukladno odredbama Zakona o izvlaštenju i određivanju naknade - rečeno nam je, uz napomenu da se prema Zakonu o općem upravnom postupku nezadovoljne stranke mogu žaliti, te je zato trenutačno nemoguće precizno reći kad se očekuje završetak izvlaštenja.

To zapravo znači da se sami početak radova, unatoč osiguranim sredstvima, može godinama odlagati. Iako iz gradske uprave nisu odgovorili koje se parcele izvlašćuju ni tko su vlasnici, koliko je prosječna cijena izvlaštenog "kvadrata" i koliko je novca rezervirano za tu svrhu, ni ima li otpora vlasnika, na terenu su nam potvrđene dvije krajnje točke prometnice: dio parcele objekta za starije osobe "Nonin dom" na Batali i znatan dio tarace caffee restorana Rockstone (bivši Wind).

Stanarke kuće u susjedstvu "Nonina doma" bile su vrlo otvorene:

image
Livia Koverlica i Mara Marčinko su dobile "cirkularno pismo", ali ih više nitko nije kontaktirao o mogućem izvlaštenju
Ahmet Kalajdžić


- Još od 1916. godine moja je obitelj vlasnik ove parcele. Prije nešto više od godinu dana cirkularnim pismom susjedi i ja smo obaviješteni kako se planiraju rekonstrukcija i izgradnja Lapadske obale. Međutim, u tom kontekstu nisu naveli ni jednu riječ o mogućoj gradnji nauštrb naše parcele. Osobno nisam zadovoljna planiranim rješenjem jer smo u naše vlasništvo mnogo ulagali dulje od stoljeća - kaže odgojiteljica Livia Koverlica čiji je djed prvi vlasnik kuće i parcele koja se proteže do zidane ograde uz sam sadašnji kolnik Lapadske obale.

Njezina prva susjeda i vlasnica stana na Lapadskoj obali 3, umirovljena inženjerka agronomije Mara Marčinko odlučno ističe:
- Istovjetnu sam obavijest i ja dobila, ali me više nitko nije kontaktirao. Osobno predlažem da se dio mora, plićak uz obalu, naspe kako bi se dobio nužni prostor za budući prošireni kolnik ceste.

Uporaba tog prostora bit će manja šteta od mogućeg izvlaštenja naše parcele koja je, zajedno s dvorcem Sorkočević i Zavodom za povijesne znanosti Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti, s kojim činimo nerazdvojnu cjelinu, kao spomenik kulture, pod zaštitom države - ističe Mara Marčinko, te napominje da je Livijin djed Dominik Njirić u toj kući držao knjigoveznicu i manju tiskaru.

image
Ahmet Kalajdžić


Neslužbeno, pregovori o izvlaštenju uvelike traju, a vlasnica objekta iznajmljenog povratniku iz inozemstva Ana Zajec zbog pregovora nije rekla detalje, ustvrdivši da je unajmitelj odsutan u inozemstvu. Zamolivši anonimnost, to je potvrdio i sugrađanin na Orsanu:
- Unajmitelja nitko nije izvijestio o umanjenju tarace zbog izvlaštenja te se nemalo iznenadio kad je jedno jutro ugledao geodete dok crtaju na taraci i skalama. Već je uložio silne novce u obnovu, uređenje interijera i popločavanje mramorom, a sad će mu uskratiti korištenje prostora sve do nadstrešnice! - negoduje neimenovani sugrađanin.

Radovi 85 posto iz EU fonda
Ugovor o rekonstrukciji i proširenju Lapadske obale potpisali su dubrovački gradonačelnik Mato Franković, ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković i ravnatelj Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije (SAFU) Tomislav Petric.

Rečeno je tad kako će se zahvat financirati s 85 posto sredstava iz Kohezijskog fonda EU, a 15 posto iz proračuna RH, te da projekt uključuje proširenje postojeće prometnice u dvotračnu cestu s nogostupima s obje strane kolnika.

Također i izgradnju novih parkirnih mjesta te infrastrukturno i hortikulturno uređenje na ukupnoj dužini Lapadske obale od križanja na Batali do INA benzinske crpke kod Orsana, što se naslanja na projekt rekonstrukcije Ulice Miljenka Bratoša od te pumpe do kružnog toka na Pošti Lapad.

Rekonstrukcijom Lapadske obale osiguralo bi se lakše i brže prometovanje vozila. Zbog silnih prekopavanja i krpljenja ceste uslijed brojnih puknuća glavne vodovodne cijevi položene na trup ceste i podlokane utjecajem mora, kolnik Lapadske obale je trenutačno tek za nijansu bolji od makadama.
23. travanj 2024 22:16