Samo neka smo se vratili na posao, pa kako bude, suglasni su trgovci koji, bez obzira na vrstu neprehrambene robe koju nude, paze na sve preporuke za sprečavanje infekcije.
Dezinficijens je 'must have'
Maske i rukavice su više nego poželjan dodatak, dezinficijens na ulazu u svaku butigu 'ukras' bez kojeg se ne može. A kako je s prometom, pitamo na prvoj postaji naše 'ophodnje', u parfumeriji Mystic:
- Iskreno, nama je isto kao i prije korone. Nudimo parfeme, kozmetiku i make up, ponuda ne ovisi o epidemiji. Nema razlike u odnosu na ranije, samo je više opreza, držanje razmaka i stalna dezinfekcija prostora. Ponuda je standardna, nadajmo se samo da će se i potražnja čim prije vratiti u normalu – priželjkuje zaposlenica Ivana Ćorak.
Optimizam grije i njezinu susjedu iz TC Mercante, vlasnicu Cvjetnog studija Lavanda Blaženku Gverović koja je presretna zbog povratka na posao. No, narudžbe su zbog cijele situacije s koronom zapele. Svadbe su većinom odgođene za bolja vremena, mediji najavljuju prve pričesti u manjim skupinama za lipanj, krizmu tek najesen, ako dopuste prilike.
Blaženka ipak ne strahuje za kruh jer smatra da je u povoljnijem položaju od nekih drugih samostalnih obrtnika:
- Lakše je s obzirom da radim sama. Plaćanje doprinosa zasad mi je odgođeno, nemam zaposlenih koje treba plaćati, a dobit ću i subvenciju od Grada Dubrovnika, tako da ću se nekako snaći. Naravno, ako vidim da posao ne ide, zatvorit ću ali nekako vjerujem da neće doći do toga – ističe cvjećarica koja je u vrijeme prije korone najviše prodavala cvijeće za vjenčanja, rođendanske bukete, aranžmane za groblje, zamotavala darove...bilo je buketa i za jahtaše koji se također na mala vrata vraćaju na Jadran...
A kroz vrata obližnje dubrovačke poslovnice Svijeta medija d.o.o. koja nudi tehničku robu od kućanskih aparata do laptopa istovremeno ne smije proći više od jednog kupca. Na usluzi klijentu 'samotnjaku' dvojica su prodavača, Hrvoje Margeta i Lovro Kvesić koji otkrivaju što od asortimana u prvim danima po ponovnom otvorenju najbolje prolazi:
- Muški najviše traže brijaće aparate i konzole za playstation, a žene epilatore uoči sezone kupanja. Dosta je toga otišlo – govori Hrvoje i signalizira gospođi da pričeka ispred vrata dok se fotoreporter 'Dubrovačkog vjesnika' ne udalji, a s njim i novinarka koja kao prekobrojna nije ni mogla ući. Mjere distance i higijene u Mercantea su zakon, a drugačije ni ne može biti, potvrđuje Martina Jusić, zaposlenica Butige zdravlja, trgovine zdrave hrane, organskih namirnica i ostalih potrepština koja je zbog prirode ponude radila cijelo vrijeme korona krize:
Planula odjeća za pričest
- Kako mi prodajemo prehrambene artikle, nismo nikako ni zatvarali. Bilo je dana kad je jedino ova butiga radila u cijelom centru, svuda oko nas bio je mrak, baš je bilo nelagodno. Sad je u psihološkom smislu puno lakše kad vidiš da nisi sam – priznaje Martina koja kaže kako mušterije i sad i prije Covida traže provjerene proizvode poput niskokaloričnog šećera od breze, kokosova ulja ili Eritrit prirodnog zaslađivača bez kalorija, pogodnog za dijabetičare.
Đir trgovačkim centrom završavamo u boutiqueu Stil gdje se, razumljivo, u ovo doba najviše traži prozračna ljetna odjeća, majice, veste, lagane rebatinke...
Odjeća za pričest je rasprodana još ranije, kad se nije ni znalo da će epidemija svima poremetiti kalendar, kaže nam prodavačica Ljubica Reštarović koja jedva čeka da prođe cijela ta priča s maskama i rukavicama, a s njima i preporuke oko isprobavanja odjeće, držanja razdaljine i svega drugog što čini naše famozno 'novo normalno'...