StoryEditor
DubrovnikNakon jučerašnjeg ‘okršaja‘ s Plenkovićem i Butkovićem

Dubrovački taksist i maloljetni branitelj Robert Anđušić poručuje: ‘Nikoga se ne bojim, niti imam radi čega. Ne držim do ničijih titula. Kome se tu pogoduje i poništavaju naša stečena prava,mogu samo nagađati ‘

Piše Maja Rilović Koprivec
12. svibnja 2022. - 14:48

Dubrovački taksist Robert Anđušić još je i danas uzrujan nakon što je jučer na Stradunu premijeru Plenkoviću i ministru prometa Olegu Butkoviću izrazio nezadovoljstvo zbog odredbi pravilnika kojim je uveden poseban kriterij starosti vozila za taksiste. Video o njihovom razgovoru na Stradunu već je viralan, a i jutros su ga detaljno na mobitelima pregledavali dubrovački taksisti. Svi mu kolege daju za pravo, jer nije, kažu,  prvi puta da država mijenja propise vezane za taksiranje, a koji ih stavljaju u sve nepovoljniji položaj.

Anđušić i još neke kolege koji su kupili automobile u raskoraku između donošenja dvaju pravilnika sad ne mogu raditi s njima, iako su ih legalno upisali u evidenciju i uredno registrirali, ali pokazuju nam primjer dubrovački taksisti, mogu, kao jedan od kolega taksirati s 22 godine starim automobilom koji  je upisan u licencu jer za njega vrijedi prijelazni period.

„Njemu i drugima je sada tako kao da vam daju građevinsku dozvolu, a onda država promijeni uvjete i ona vam više ne vrijedi,“ slikovito objašnjavaju taksisti.

 – Nadam se da će od moje intervencije biti neke koristi, jer ovo je diskriminacija – odgovara  Robert Anđušić na pitanje kako to da se odlučio izravno obratiti premijeru i ministru? Ne želi više pred kamere, kaže nije mu to bio cilj nego  da riješi svoj problem.

image

Dubrovački taksisti podržavaju kolegu koji je premijeru Plenkoviću i ministru Butkoviću otovoreno rekao što mili o novom pravilniku

Božo Radić/cropix

 - Nikoga se ja ne bojim, niti imam radi čega. Ne držim do ničijih titula. Već sam prije nekoliko dana i telefonski intervenirao u Ministarstvu koje očito ne radi za nas građane nego tko zna za koga, jer ovi propisi koje donose prava su diskriminacija. Baš smo prosjaci Europske unije!  Kome se tu pogoduje i poništavaju naša stečena prava,  mogu samo nagađati – govori Anđušić i objašnjava situaciju u kojoj se našao:  - Donijeli su pravilnik 2018. prema kojem su vozila morala biti do pet godina stara do 2021.  Svatko zna tko se bavi nekim poslom da se ulaganje u posao isplati tek nakon šest, sedam godina, pa ni  uloženo u auto ne možeš isplatiti u kratkom roku. Zato smo i tužili Ministarstvo Ustavnom sudu i on im je naložio da to promijene, a oni su onda u pravilnik uveli da auto mora imati normu Euro 6. Mi smo svi u Hrvatskoj dobili licence do 2025. godine,  a u nju su nam uvedena i vozila, a sad se ponovo krši Zakon i Ustav i stavlja da do lipnja iduće godine mogu raditi samo vozila koja su bila u licenci do svibnja 2018., a  ona koji nisu, momentalno ne mogu voziti. Eko testovi su samo izlika jer vozila euro 6 norme postoje tek od 2016. godine. Dvije godine nismo imali posla, a nova vozila sada treba čekati i godinu dana jer ih nema na tržištu, polovna su abnormalno poskupila. Svima su nam  stavili omču oko vrata – govori Anđušić.

BORILI SU SE ZA DUBROVNIK, A BILI SU DJECA: Nisu očekivali Hrvatsku iz koje se iseljava i u kojoj je lopovluk i namještanje na svakom koraku!

image

Dubrovački taksisti podržavaju kolegu koji je premijeru Plenkoviću i ministru Butkoviću otovoreno rekao što mili o novom pravilniku

Božo Radić/cropix

 Anđušićevi kolege koje smo zatekli na taksi stajalištu u Lapadu, kažu nam kako država čini sve da udovolji Uberu, a zašto to čini i oni bi pitali Olega Butkovića. – Jedino mogu reći kako sam ovdje od 7 ujutro i sad sam tek drugi na redu, a kolega je došao prazan iz luke. Posla nema, a vozimo po cijenama istim kakve su bile kada je gorivo bilo sedam kuna, a sad je 15 kuna – naglašavaju.  Ne žele se fotografirati, no objašnjavaju nam kako Anđušić nije jedini od kolega koji je kupio auto po starom pravilniku, odnosno uvjetima koji su vrijedili u tom trenutku i kao takvi upisani u evidenciju Državne uprave, i da su donošenjem novoga Pravilnika 31. 12 . 2021. njihova vozila koja su norme Euro 5 i starije od pet godina, ostali bez uvjeta. - Tako su tim ljudima  retroaktivno ukinuta prava da taksiraju  tim autom, a prelazni rok je ostavljen za starija vozila - pitaju. - Kako to?

image

Ivica Smoljko, predsjednik 'Plavog taksija'

Božo Radić/Cropix

 Taksist Ivica Smoljko, svojevremeno je bio uključen u raspravu o mjerodavnom Zakonu objašnjava nam kako je novi zakon donesen 2018. godine pratio pravilnik kojim su sva vozila koja su u tom trenutku radila s licencom mogla raditi do 1. lipnja 2023. Taj prelazni rok ostavljen je samo za stara vozila, a sva vozila upisana nakon toga su morala  ispunjavati uvjete novih pravilnika. U prvom pravilniku stajalo je kako auto ne smije biti starije od 5 godina, a nije bila upisana norma, da bi na Ustavnom sudu taj pravilnik pao  pa je promijenjen  na kraju prošle godine. Prema njemu sada vozila moraju biti euro 6 norma, ne smiju biti kraće od 4 metra i s najmanje 5 sjedala što su vozila M1 kategorije – objašnjava I. Smoljko.

 Ne čudi kažu taksisti da ljudi gube živce jer posla nema, a zarada je sve manja zbog cijena goriva, a onda država mijenja propise kojima ljudima diže kruh iz ruku.

- Mi svi živimo od sezone, i ljeti imamo više posla nego kolege u Osijeku, a zamislite kad će oni zaraditi dovoljno da kupe  novi auto da bi prehranili obitelj?  Takvi auti su skupi, tko  će sada takav auto kupiti? Drugi taksist neće jer nema euro 6 normu. Osim toga, sve su ove zakonske promjene europske prilagodbe, a tu je sad zakinuta i lokalna uprava. Sto je problema! Jedina dobra stvar u novom Zakonu je da sada lokalna uprava mora imati evidenciju taksi vozila pa prometni redari mogu znati je li neko auto pravi taksi ili je netko samo stavio znak na krov i radi bez licence – kažu taksisti.

04. srpanj 2022 02:11