StoryEditorOCM
Dubrovnik‘KOLPO MORTO‘|

NA LAPADSKOJ OBALI ‘IGRA‘ SAMO 2. FAZA: Evo što o problemu i rješenju kažu Kačić, Vićan i gradska uprava

Piše Ahmet Kalajdžić
19. svibnja 2021. - 07:26

U dubrovačku gradsku Upravu konačno je  stiglo službeno rješenje splitskog Upravnog suda o obustavi radova na izgradnji Lapadske obale, projektu vrijednom 70 milijuna kuna. Sudskim rješenjem koje je prvotno na gradonačelnikovu adresu stiglo neslužbenim kanalima  obustavljaju se radovi koji se odnose na 3. i 4. fazu radova na Lapadskoj obali, ali  ne i na 2. fazu  projekta. Inače, doznali smo da su u tijeku upravo radovi 2. faze, te smo neslužbeno dobili uvjeravanja kako stoga radovi neće zastati niti na jedan dan. No  od početka tjedna na Lapadskoj obali  ne događa se ništa, a već nasuti kamen uz prometnicu nijemi je svjedok nezavidne situacije.  

Dogovor je jedino rješenje

Obratili smo se i pravnom zastupniku vlasnika marine Laguna trade Franje Pašalića, dubrovačkom odvjetniku Anti Kačiću .  - Postoji jednostavno i odavno poznato rješenje za djelomično oduzimanje koncesije Laguna tradeu za koju već u cijelosti plaća koncesijsku naknadu. Sud je radove zabranio privremenom mjerom u dijelu koji se odnosi na fazu 3. i 4. te nema spora da se radovi ne mogu izvoditi u ostalom dijelu. Sud je ocijenio osnovanim naš prijedlog te odredio privremena mjera koja traje do pravomoćne odluke suda u tom predmetu i do tada ne mogu ništa komentirati jer je sudski postupak u tijeku. Ali, godinama se već zna da se nastali problem ima riješiti i mislim da je lako rješiv- kaže Kačić.  Zanima nas kako je  građevinska dozvola mogla postati pravomoćnom -Očito su oko izdavanja prekršene procedure i sud je ocijenio da je vjerojatnije ono što tvrdi Laguna trade u odnosu na tvrdnje Ministarstva graditeljstva koje je suprotna strana, a ne Grada  Dubrovnik koji je samo zainteresirana strana. Kad se izdavala dozvola, tražili smo uvid i nismo ga dobili., a mom klijentu je najveći interes da se što prije dovrši Lapadska obala. Slijedi upravni spor pred Upravnim sudom u Splitu i nema druge nego da sve tri strane sjednu i dogovore. Dakle, i Grad kao zainteresirana strana! Na tome smo inzistirali, ali do toga nije i došlo – pojašnjava Ante Kačić, a nas zanima jesu li točne glasine kako Pašalić od Grada traži javni parking plac ispred marine, 

image
Dubrovački odvjetnik Ante Kačić zastupa tvrtku Laguna trade
HANZA MEDIA

-To nije istina! Ma što se iznosilo u javnost, o tome nemam saznanja i daleko je od istine da on bilo što nekome uvjetuje. Ali, za stol moraju sjesti i dogovoriti se! Kad netko prema pravomoćnoj dozvoli nešto izgradi pa mu se to oduzima, treba ga se obeštetiti i to je sukus pitanja kojeg je nemoguće riješiti bez dogovora! Ovdje se radi o zakonitosti izdane građevinske dozvole i to je jedino sporno! Nitko nije ovlašten mijenjati koncesijsko dobro koje je dano koncesionaru Laguna tradeu temeljem odluke Vlade RH i potpisanog ugovora između Lagune i Vlade RH, osim samih stranaka na koje se to koncesijsko područje odnosi – ističe Pašalićev odvjetnik koji smatra da su najave dubrovačkog gradonačelnika  o tužbi Lagune trade za obeštećenje nemaju zakonsko uporište.  -Kako i od koga? Pašalić je samo podnio prijedlog sudu i nije on nego je sud zabranio radove! Nitko nikome ne može zabraniti podnošenje prijedloga, a da sud nije smatrao da je prijedlog osnovan, odbio bi ga! Ovako, prihvatio je i odredio privremenu mjeru, tj. rješenje kojim su zabranjeni radovi u određenoj fazi zbog razloga koji pišu u rješenju. Ni načelno ne stoji da se traži odštetu od podnositelja prijedloga. Da je netko proizvoljno zaustavio bagere, bilo bi to osnova za odštetu, ali se u ovom slučaju postupa zakonito! Jednakopravnost je ustavom zagarantirana i bez obzira na interese, prava se nikome ne mogu kršiti. Dakle, sud je utvrdio da su nekome prekršena prava i zato je donio spomenuto rješenje, a izlaz je u razgovoru i dogovoru obje strane- naglašava odvjetnik Ante Kačić.

image
Radovi na proširenju Lapadske obale u Dubrovniku
Tonći Plazibat/HANZA MEDIA

Projekt se mora nastaviti

Obzirom da Dubrovnik očekuje i drugi krug lokalnih izbora u kojem se za mjesto gradonačelnika nadmeću aktualni gradonačelnik Mato Franković (HDZ) i Pero Vićan  (DDS), problem sa projektom Lapadske obale  postao  je i važno političko pitanje.  Lapadska obala je ozbiljan infrastrukturni komunalni projekt- poručuje Pero Vićan. -   Prije 2-3 mjeseca, kad su do mene došle informacije da postoje određeni problemi, vijećnik DDS-a Ivan Jelčić je na sjednici Gradskog vijeća postavio vijećničko pitanje i diskutirao. Na to pitanje nikad nije dobio odgovor, a vladajući su se na diskusiju pošprdno odnosili. Teško je nešto tvrditi bez čvrstih argumenata, ali je vrijeme pokazalo da smo bili u pravu. Sada, kad je Rješenje Upravnog suda postalo javno i dostupno, vidi se i potvrđeno je da postoje ozbiljni problemi. Gradu je već nanesena velika šteta, bez obzira što se na dijelu trase Lapadske obale mogu izvoditi radovi. Izvođač je uveden u posao i treba na vjerodostojan i zakonit način opravdati europski novac. Projekt kao takav Gradu je potreban i mora se nastaviti. Ponovno se pokazalo da je ekipa oko dosadašnje Gradonačelnika nedorasla vođenju i komuniciranju velikih ozbiljnih projekata. Najveći problem jest činjenica što ne postoji ničija odgovornost za novonastalu situaciju.

image
Perio Vićan
Božo Radić/HANZA MEDIA

To što Vi kažete da je aktualni gradonačelnik odlučan i da „…neće prekidati radove ni pod koju cijenu…“ može se odnositi samo na onaj dio projekta-trase za koji ne postoji Rješenjem suda o zabrani izvođenja radova. Uvijek sam govorio i danas ponavljam da se odluke Suda ne komentiraju, nego provode. Moj prijedlog je vrlo jasan, hitno treba sjesti s predstavnicima tvrtke Laguna Trade d.o.o. i pronaći zakonito rješenje u obostranom interesu. Radovi se moraju nastaviti punim kapacitetom i treba nadoknaditi izgubljeno vrijeme. Još jedan put se potvrdila moja teza da je potrebno temeljito reorganizirati gradsku upravu, u njoj osnažiti stručne i kompetentne ljude, a s projekata maknuti one koji to nisu. Ako je projekt dobar, izvršena stručna i kvalitetna revizija, napravljen dobar troškovnik, bez obzira na njegovu složenost, probijanje cijena ne smije biti više od 10 do 12 posto. Grad ovog trenutka zapošljava ogroman broj inženjera različitog profila. To su, u pravilu, ljudi koji nisu u čizmama prošli gradilišta, niti pisali građevinski dnevnik, ni vodili građevinske knjige, sastavljali troškovnike, radili reviziju svega toga, ne mogu biti gradskoj upravi. To je jedno od pitanja koja ću među prvima staviti na dnevni red kad budem izabran za gradonačelnika.  Ima još mnogo takvih projekata, a jedan od njih je sigurno Groblje Dubac, koje će biti predmet forenzičke revizije u svim segmentima- poručuje Pero Vićan, čelnik Dubrovačkog demokratskog sabra.

image
Ministar mora, prometa i infrastrukture, Oleg Butković i gradonačelnik Dubrovnika Mato Franković na Lapadskoj obali
Bozo Radic/HANZA MEDIA
Iz Grada poručuju kako projekt i financiranje nisu ugroženi

-Grad Dubrovnik službeno je  zaprimio odluku Upravnog suda u Splitu, a vezano za obustavu radova na projektu Lapadske obale, točnije treće i četvrte faze navedenog projekta. Nadalje, kao što je i izjavio gradonačelnik Mato Franković, radovi se neće obustaviti. Naime, radovi na Lapadskoj obali izvode se na temelju dvije građevinske dozvole od kojih jedna obuhvaća drugu fazu dok druga obuhvaća treću i četvrtu fazu. Sukladno postignutom dogovoru s izvođačem radova, promijenili smo dinamiku izvođenja radova tako da se umjesto prvotno planiranih radova  na trećoj i četvrtoj fazi izvođač usmjerio na izvođenje radova na drugoj fazi, a prema dinamici navedeni radovi na navedenoj fazi trajat će najmanje dva mjeseca te smo uvjereni kako će do tada Visoki Upravni sud donijeti pravorijek na temu privremene obustave radova. Stoga još jednom želimo poručiti kako navedeni projekt nije ugrožen, kao ni njegovo financiranje- stoji u odgovoru gradske uprave

24. travanj 2024 08:12