StoryEditorOCM
Dubrovniknakon velike nesreće

Na današnji dan dubrovački tramvaj odvozio je svoju zadnju vožnju. Bio je i ostao simbol Grada

Piše L. V.
20. ožujka 2025. - 09:40

Na današnji dan prije 55 godina konačno je, uz puno tuge i nostalgije i Dubrovčane na ulicama, ukinut dubrovački tramvaj. ‘Žuću‘ je presudila strašna nesreća 7. ožujka 1970., kad su otkazale kočnice a tramvaj se survao u park u Pile i odnio jedan život, i 14 ozlijeđenih. No ideja je, i dan danas, ostala u glavama Dubrovčana kao jedno lijepo, elegantno, zapravo savršeno prometno rješenje, pored ovoga kojeg već imamo, u kojem se prijevoz obavlja polako, na vrijeme i s užitkom, što bi i danas bilo ne samo atrakcija već i potreba.

Električni tramvaj u Dubrovniku povezivao je Grad s Gružem, koji tada nije bio sastavni dio grada. Prvi koraci bili su izgradnja i početak rada elektrane u Dubrovniku, dana 1. lipnja 1901. godine, da bi 1905. osnovan Odbor za gradnju električnog tramvaja. Postavljanje tračnica završeno je za 48 radnih dana, što je gledajući iz današnje perspektive, nevjerojatno, a prometovanjem se započelo 22. prosinca 1910. godine. Vozile su dvije linije tramvaja - od Pila do kolodvora odnosno željezničke stanice na Kantafigu te linija od Pila do Lapada. Ulaz putnika u tramvaj bio je na stražnjoj, a izlaz na prednjoj platformi, dok su u prikolicu putnici ulazili sa svih strana i rado ‘pasirali‘. Narančasti trmvaj od milja zvani Žućo Dubrovčanima je bio na ponos, i danas ga se brojni s radošću sjećaju, a kako i neće kad je vozio gotovo 60 godina.

Dotrajalost, slabo održavanje i splet nesretnih okolnosti zbog kojih su otkazale kočnice, tog 7. ožujka 1970. tramvaju broj 5 i Dubrovačkom tramvaju uopće, je odzvonilo. Svoju posljednju vožnju tramvaj je odvozio na današnji dan uz pozdrave svih Dubrovčana na ulicama i svim njegovim stanicama i ostao u sjećanjima te dio nezaobilazne slike Grada. 

18. travanj 2025 16:35