StoryEditorOCM
DubrovnikNAJBOLJI HRVATSKI RECEPCIONER

Mljećanin Ivan Popović: ‘ Puno je teže raditi na recepciji kad si na otoku. Nekad imam osjećaj kao da radim u meteorološkoj stanici, stalno sam na prognozi...‘

Piše Kristina Filičić
7. listopada 2022. - 17:54

Najbolji recepcijski djelatnik u Hrvatskoj je Mljećanin gospar Ivan Popović koji gotovo četiri desetljeća predano radi na recepciji hotela Odisej na Mljetu. Nagrada u kategoriji ‘Čovjek – ključ uspjeha‘ dodijeljena mu je sinoć na manifestaciji Dani turizma koju svake godine organiziraju Hrvatska turistička zajednica, Hrvatska gospodarska komora i Ministarstvo turizma i sporta.

- Iznenađenje ali i čast. Ponosan sam, veliko je to priznanje. Kolege su vidjele moj rad, predložile me i tako se sve dogodilo. Još ne mogu vjerovati, a priznanje je već stiglo u ruke – iskreno će Ivan, dugogodišnji djelatnik na recepciji jedinog otočnog hotela koji djeluje u grupaciji Jadranski luksuzni hoteli.

Cijeli radni vijek u spomenutom je hotelu. Na recepciji je počeo raditi 1984. godine, najprije kao recepcioner a zadnje 33 godine kao voditelj recepcije.

image

Najbolji hrvatski recepcioner Ivan Popović s kolegicama iz Odiseja

Privatni Album/

- Zahtjevan je to posao, u ljetnim mjesecima pogotovo. Vjerujte, posao recepcionera u hotelu na otoku razlikuje se od onoga u hotelu u gradu. Moramo organizirati transfere, praviti izlete, dosta je širi krug posla nego što je inače posao recepcije u Dubrovniku. Radimo šest mjeseci u godini, dosta je naporno ali navikli smo na taj ritam, normalno je da se ljeti više radi ali zato zimi imamo odmor – kaže nam najbolji hrvatski recepcioner.

Završio je Turističku i ugostiteljsku školu u Dubrovniku, a potom četverogodišnji studij na tadašnjem dubrovačkom Fakultetu za turizam i vanjsku trgovinu, smjer turizam. Obitelj ga je usmjeravala na turizam jer ‘to je perspektiva‘ iako, iskreno će, više je imao afiniteta za more, želio je biti kapetan. Život ga je svakako vezao uz more, okružen je njime dok sigurno ‘plovi‘ na prelijepom zelenom otoku. Svoj životni poziv je prihvatio i zavolio ga zbog stalnog kontakta s različitim ljudima.

- Bude i zahtjevnih ali uvijek treba biti smiren, takav nam je poziv i evo valjda to uspješno odrađujemo.

image

Najbolji hrvatski recepcijski djelatnik Ivan Popović

Privatni Album/

Znači, uvijek s osmijehom?

- Upravo to je najvažnije. Kad gost vidi da ste nasmiješeni, da se trudite, i on će biti razuman za sve, ako stekne dojam namrgođenosti onda je to u startu loš dojam, ma što učinili. Uporno govorim mojim recepcionerima i sezoncima da je to najvažnije. Naučiš posao check-ina ali rad s osmijehom nešto je to treba svakodnevno primjenjivati – otkriva nam tajnu kvalitetnog djelatnika na recepciji i nastavlja:

- Morate voljeti to što radite i u poslu dati sve od sebe, uložiti sebe u to. Nikad nisam razmišljao o nagradama, niti sam mislio kako da dobijem nagradu, jednostavno sam volio taj posao i odrađivao ga srcem. Morate biti srčani i predani. I iz tog pristupa evo, skroz neočekivano, dođe i nagrada. Nema žuganja. Puno puta dođe i meni teško kad recimo dođe naporni gost ali treba imati samokontrolu, ostati smiren. Uspijevam u tome, sa smiješkom sve odrađuješ, kažeš ‘bit će sve u redu, napravit ćemo sve što možemo‘. Dam do znanja gostu da ćemo napraviti sve da riješimo ono što traži, a toga u tom trenutku nema.

Još spominje kako prilikom rada na otočnoj recepciji treba znati sve morske veze s otokom a posebnu pažnju treba pridavati i vremenskim (ne)prilikama.

- Vjerujte, to je najteži dio posla. Imamo hotelski brod za transfere alotmanskih gostiju. Stalno treba pratiti vrijeme. Rekao sam više puta da imam osjećaj kao da radim u meteorološkoj stanici, stalno sam na prognozi – kaže kroz osmijeh pa nastavlja:

- Kad vidite da će loše vrijeme, da će okrenuti jugo, treba preusmjeriti transfere. Onda procijenite koja nam redovna linija odgovara. Baš zahtjevno. Više puta smo imali slučajeva, primjerice, vedro je ali maestral stvara valova, vozimo goste brodom ali njima ne odgovaraju valovi i traže da se vrate na otok na drugi način. Udovoljiš im, pa organiziraš da se ukrcaju na sljedeću katamaransku liniju – kaže naš sugovornik koji barata s tri jezika engleskim, njemačkim i talijanskim.

- Kako bi posao na recepciji bio dobro odrađen iznimno je važno imati dobar tim s kojim radite. Kao jedinka ne možete puno ako nemate dobro okruženje kolega.

image

S dodjele nagrade na Danima turizma 2022.

Alh/

Simpatično će kako je nagradu dobio pri kraju radne karijere. Zanimalo nas je koliko se Mljet razvio u turističkom smislu kroz proteklih 40 godina koliko radi na recepciji Odiseja.

- Puno se toga promijenilo. Tada su bile skromne veze s kopnom. Veliki preokret donijelo je uvođenje trajektne linije u Sobri i katamaranske linije u zadnjih 15-ak godina. Danas gost s Hvara i Korčule može doći do Mljeta i brzo se vratitit natrag. Znači može s otoka na otok, a prije je to bila nemoguća misija. Prije da je htio s Mljeta na Hvar morao je s Mljeta u Dubrovnik pa iz Dubrovnika za Split i onda na Hvar. Ta povezanost je ključna. Prije je na Mljetu bio jedino hotel Odisej i jako malo privatnog smještaja, a danas se izgradilo dosta apartmana i soba pa smještaja ima poprilično, velika je to razlika. Mislim da je to pridonijelo da ovaj zeleni otok bude još privlačniji odnosno posjećeniji. Također, prije smo imali goste koji bi ostali sedam ili 14 dana, a sad ljudi najviše idu preko onlinea i stoje dva, tri dana u prosjeku – kaže nam Ivan kojega za kraj pitamo što savjetuje ‘svojim‘ gostima, koje otočne ljepote posjetiti?

- Mljet je stvarno lijepi zeleni otok. Nacionalni park obavezno, a njegovo srce su dva jezera s otočićem sv. Marije. To je prvo što kažemo da obiđu. Ali cijeli Mljet je lijep i turistički zanimljiv na svoj način jer ima dosta različitosti. Istočni dio otoka ima lijepe pjeskovite plaže u Saplunari, pa toliko uvala, uvalica, jednom riječju prelijepo.

image

Ivan i Anđa sa kćerima Marijanom Komes i Ivanom Protuđer

Privatni Album/
24. travanj 2024 09:17