- Vjerojatno ne postoji Kalamotez koji se ne raduje radovima na uređenju rive u Donjem čelu. Koliko rijetko kapitalne investicije dolaze na otoke, milijunska investicija u uređenje rive na otoku usporediva je s primjerice izgradnjom novog kolodvora u nekom gradu na kopnu. Kada se gradi kolodvor na kopnu, stanovnici toga grada ne ostaju bez autobusnih linija nego se na vrijeme osigura alternativna lokacija, a sve ostalo ostaje isto kao i prije.
No, kada su u pitanju investicije na otocima, onda bi stanovništvo otoka, neovisno o tome tko je na vlasti, zbog svoje malobrojnosti i skromnog glasačkog potencijala trebalo biti sretno i zahvalno do te mjere da pristanu, ako treba, za vrijeme izvođenja radova plivati do kopna, jer tako izgleda alternativa koja se nudi stanovnicima Kalamote u vremenu trajanja izvođenja radova koje nije kratko i iznositi će minimalno 15 mjeseci - ističe u priopćenju za javnost vijećnik u dubrovačkom Gradskom vijeću iz redova Mosta, Maro Kristić.
- Mali brod Europa, koji inače isplovljava iz Gornjeg čela s reduciranim plovidbenim redom, loših maritimnih karakteristika, bez dovoljno zatvorenog brodskog prostora, kao ni prostora za prijevoz tereta, je kao osnovna veza s Gradom u sljedećih 15 mjeseci, više nego uvredljiva gesta prema otočanima, a prihvaćanje takvog zamjenskog plovila umjesto Postira značilo bi doslovno odsijecanje Kalamote od kopna. Žalosno je da svaki put treba podsjećati da Elafiti pripadaju Gradu Dubrovniku i da je tamošnje stanovništvo jednako vrijedno stanovništvu koje živi u samom Gradu, a standard javne usluge što brodska veza s Gradom svakako jest bi u najmanju ruku trebao biti jednak kao u Gradu.
Stoga su Lučka uprava Dubrovnik, Dubrovačko-neretvanska županija kao njen osnivač i Grad Dubrovnik bez obzira na okolnost izvođenja radova dužni zajednički, žurno i bez odgode osigurati mogućnost pristajanja Postirama ili brodu jednakih karakteristika u Donjem čelu kao jedinom sigurnom i prihvatljivom cjelogodišnjem pristanu na otoku, kako bi se život i dnevne aktivnosti stanovništva odvijale u primjerenim i što kvalitetnijim uvjetima - zaključuje Maro Kristić.
Gradski vijećnik
Inače, o tom problemu pisao je Dubrovački vjesnik u tekstu Rekonstruira se riva u Donjem Čelu, umjesto Postire Kalamoteze će do završetka radova voziti manji brod
StoryEditorOCM
DubrovnikPRIOPĆENJE |
MARO KRISTIĆ O SITUACIJI NA KALAMOTI: Uvođenje manjeg broda značilo bi potpuno odsijecanje Kalamote od kopna
16. rujna 2020. - 09:27