StoryEditorOCM
DubrovnikREZIME NAUTIČKE SEZONE|

LEO AJDUKOVIĆ, DIREKTOR ACI MARINE DUBROVNIK Postali smo destinacija luksuznih plovila, a nakon rekonstrukcije očarat ćemo i najzahtjevnije goste

Piše Anđelka Kelava
9. listopada 2021. - 06:55

Pri kraju smo ovogodišnje glavne nautičke sezone, kakva je ona bila u ACI marini u Komolcu?

Nautička sezona uobičajeno počinje oko Uskrsa, a ove smo godine prve nautičare dočekivali nešto kasnije. Kao što znamo, jug je specifičan budući da je u usporedbi sa sjevernim i srednjim Jadranom cestovno udaljen od većine naših emitivnih tržišta. No, ovogodišnjim uvođenjem novih aviolinija otvorio se tržištu cijele sjeverne Amerike i Europe. Posezona još traje te još uvijek pratimo i mjerimo njeZIne učinke, no prema brojkama kojima raspolažemo i situaciji u marini, možemo reći da smo s obzirom na okolnosti zadovoljni ovogodišnjim rezultatima.

Kakvi su rezultati u ACI marini Dubrovnik u odnosu na prošlu godinu, a kakvi u usporedbi s 2019. godinom s kojom se svi uspoređuju?

U protekloj sezoni došlo je do određenog pada prometa uslijed okolnosti izazvanih pandemijom koronavirusa. Dijelom zbog već spomenute cestovne udaljenosti, dijelom zbog toga što je dubrovačka marina većim dijelom tranzitna, a u tom je segmentu došlo do najvećih promjena. No, dobra epidemiološka situacija koja je u cijeloj zemlji potrajala do sredine rujna, ove je godine u usporedbi s prošlom značajno produljila trajanje sezone. Dodamo li tome mogućnost izolacije na plovilima i epidemiološke mjere koje sustavno provodimo u našim marinama osigurali smo sve preduvjete da ove godine ostvarimo značajno bolje rezultate. U najavi je i određen broj rezervacija za listopad, a u kojoj će se mjeri one realizirati uvelike ovisi o razvoju epidemiološke situacije i, naravno, vremenskim prilikama.

image
 ACI marina Dubrovnik
Davor Zunic/Petar Fabijan

Pred dubrovačkom ACI marinom su veliki infrastrukturni projekti, kako se najavljuje biti će to grad u malom u marini. O čemu se radi?

Nautičari zahtijevaju sve veću razinu usluge, a mi se trudimo biti ukorak sa svjetskim nautičkim trendovima i upravo to omogućiti. Prosječna duljina plovila u našoj marini nekad je bila oko 10 metara, no svake se godine taj broj povećava i usudio bih se reći da se sada već udvostručio.

Stoga, rušimo gat I i radimo obalni zid što će omogućiti uplovljavanje četiri do pet metara duljih plovila nego dosad te ćemo dobiti 220 metara nove obale za prihvat većih brodova. U cijeloj marini izvodi se rekonstrukcija infrastrukture: vodovod i odvodnja, elektromreža i instalacije te rasvjeta. Nadalje, priprema se dokumentacija za izgradnju servisne zone koja će biti najveća na južnom dijelu Jadrana čime ćemo povećati razinu servisnih nautičkih usluga.

Od kopnenih sadržaja, uz već podignutu razinu kvalitete gastronomske usluge u marini, u planu je i rekonstrukcija dvorca Sorkočević. Konačni cilj ovih investicija i rekonstrukcije je pozicionirati ACI marinu Dubrovnik u sam vrh svjetskog nautičkog turizma. Destinacija posebna kao što je Dubrovnik ne zaslužuje ništa manje od toga, kao ni naši nautičari.

Postali smo destinacija luksuznih brodova i mega jahti. Je li i vaša marina dio svega toga? Koliki je udio tih jahti bio u vašoj marini?

Naša marina trenutno može primiti dvadesetak plovila veličine do 40 metara, ali kao što sam spomenuo, ono što između ostalog dobivamo rekonstrukcijom je mogućnost prihvata većeg broja duljih plovila. Uz bazen i najam ležaljki, dva vrhunska restorana u kojima se tijekom sezone izvodi živa i ambijentalna glazba, trgovinu, mogućnost najma električnih romobila, bicikli i mopeda, usluge masaže, vrhunske nautičke usluge i jedinstveno ACI Golf Range vježbalište - ACI marina Dubrovnik itekako je značajna karika u turističkoj ponudi grada Dubrovnika.

Vrhunski gastro doživljaj uz čašu dobrog vina opuštajući se na ležaljci s pogledom u bazen, more ili prekrasni stoljetni dvorac Sorkočević – vjerujem da se možemo složiti da je jedinstvena scena koja može očarati i najzahtjevnijeg gosta.

image
Bozo Radic/Cropix

 

Što će biti s ljetnikovcem Sorkočević koji već dugo čeka na obnovu?

Dvorac Sorkočević centralno je mjesto ACI marine Dubrovnik. Taj gotičko – renesansni ljetnikovac zaštićen je kao kulturno dobro i upisan u Registar kulturnih dobara Ministarstva kulture.

Projekt za dvorac, kao i cjelovita projektna dokumentacija, izrađeni su u skladu s projektnim zadatkom i aplikacijom te su za izradu projektne dokumentacije od Ministarstva regionalnoga razvoja i fondova Europske unije osigurana bespovratna sredstva u iznosu od 2,7 milijuna kuna. Uz korištenje bespovratnih sredstava, izradu projektne dokumentacije te ishodovanje građevinske dozvole ispunili smo sve preduvjete za apliciranje na sljedeće natječaje koji će eventualno biti raspisani za sufinanciranje izgradnje ljetnikovca Sorkočević.

Vremenski okvir obnove teško je postaviti budući da je sve u dvorcu od neprocjenjive vrijednosti i važnosti. Procijenjena vrijednost projekta je oko 60 milijuna kuna s PDV-om, od čega je 11 milijuna kuna za uređenje hortikulture i parka te 5 milijuna kuna za uređenje interijera i svih predviđenih sadržaja.

Kakve će sadržaje nuditi?

Cilj projekta je obnova i unaprjeđenje kulturne baštine, prenamjena ljetnikovca i kreiranje nove kulturno-turističke destinacije u Komolcu. Jedina vizija koja ovdje dolazi u obzir je dugoročna valorizacija identiteta. Predviđeno je otvaranje suvenirnice s tradicionalnim predmetima, luksuznog restorana s autohtonim jelima, škole starih zanata... Iako projekt nije dobio odobrenje za otvaranje smještajnih jedinica, najvažnije je da će se projektom obnove i rekonstrukcije ljetnikovca obnoviti i kompletna infrastruktura te izgraditi sustav zaštite od buke, putokazi, podno osvjetljenje na prilazima ljetnikovcu s morske i kopnene strane, obnoviti i urediti renesansni vrt, sustav odvodnje i navodnjavanja i na koncu je u planu otvaranje Interpretacijskog centra Skala koji će prezentirati i sam ljetnikovac i način življenja uz tradicije, društvene događaje, kulturu ladanja.

Po završetku projekta i planiranog otvaranja muzeja, škole starih zanata i trgovine renesansnim alatima, ACI marina Dubrovnik kao spoj kulturne povijesne baštine s vrhunskim nautičkim turizmom postat će mjesto jedinstveno, ne samo na području Hrvatske, već i u cijelom svijetu.

image
Bozo Radic/Cropix

 

Kako rješavate covid protokole, mogu li se jahtaši po potrebi testirati u vašem nautičkom centru. Kako je organizirano testiranje?

U našoj marini gostima je omogućeno testiranje brzim, antigenskim i PCR testovima. Nautičarima, kao i turistima na području dubrovačke regije, želimo omogućiti što sigurniji i ugodniji boravak kod nas te što bezbrižniji povratak kući.

Testiranje je moguće, uz prethodnu najavu na recepciji, svakog petka od 18 do 20 sati, subotom u jutarnjem terminu od 8 do 10 sati i u popodnevnom terminu od 16 do 18 sati, te nedjeljom od 8 do 10 sati. Prema potrebi, mobilni medicinski timovi organiziraju testiranje i u drugim terminima uz obveznu prethodnu najavu. Rezultati antigenskih testova poznati su u roku od 20 minuta, a rezultati PCR testova do kraja dana u kojem je obavljeno testiranje.

Imajući na umu važnost procjepljivanja turističkih djelatnika koji su u neposrednom kontaktu s gostima te važnost nautičkog segmenta za ukupan turistički sektor u Hrvatskoj, dodao bih da je čak 70 posto kolega i djelatnika ACI-ja cijepljeno uoči sezone. Tako su i zaposlenici ACI marine Dubrovnik bili među onima koji su se cijepili protiv koronavirusa. Apsolutni prioritet nam je da naši djelatnici, kao i gosti budu maksimalno sigurni. Time smo sve naše marine diljem Jadrana učinili sigurnijim mjestom i za odmor i za rad te stvorili preduvjete za uspješnu sezonu.

Ne bojimo se konkurencije iz Crne Gore

Stalno se govori kako crnogorsko primorje povoljnijim uvjetima za jahtaše može ugroziti promet ACI marine u Komolcu, mislite li da se treba bojati konkurencije?


Činjenice su da Crna Gora ima niži PDV na zakup veza i čarter usluga, a gorivo za jahte oslobođeno je svih davanja. Hrvatskoj, kao i ostalim zemljama EU, po pravilima i zakonodavstvu Europske unije zabranjeno je oslobađanje davanja na gorivo u unutarnjim vodama što konkurentskim zemljama daje veliku prednost.
No, ne bojimo se konkurencije. Štoviše, većina plovila koja se upute u Crnu Goru borave i kod nas na vezu, a valja naglasiti i da je naša turistička strategija bitno drugačija od marina konkurentskih zemalja na jugu. Nautičari u Hrvatsku ne dolaze da bi boravili u nekom zatvorenom resortu, već dolaze zbog prirodnih ljepota, povijesnih znamenitosti i razvedenosti obale koja im omogućuje da slobodno plove prelazeći bez problema veće udaljenosti i uživajući u našoj obali.

Parna kupelj po Boškoviću

Oktogonalnu parnu kupelj unutar Sorkočevića, po zahtjevima obitelji, projektirao dubrovački fizičar, matematičar i diplomat Ruđer Bošković prema sličnim kupeljima na iskopinama rimskih ruševina u kojima je sudjelovao.

21. travanj 2024 17:18