StoryEditorOCM
DubrovnikGRADSKE TVRTKE RENTAJU |

KORONA ZAKUPNINE ‘Dubravka‘ i ‘Mimoza‘ čekaju novu uplatnicu, Dubrovačka baština uviđajna, Sanitatovi banci sa suvenirima 30 posto jeftiniji...

Piše Kristina Filičić
17. kolovoza 2020. - 07:24
U korona vremenu Grad Dubrovnik je zakupcima poslovnih prostora u svome vlasništvu i zakupcima javnih površina za kolovoz umanjio račune za gotovo 3 milijuna kuna. Iznos zakupnina obračunat je na samo 23 posto ugovorenih iznosa. U srpnju je zakupcima gradskih prostora i javnih površina 'oprošteno' gotovo 4 milijuna kuna.

Prevedeno, srpanjska naknada iznosila je svega 7 posto ugovorenog iznosa. Odlukom Gradskog vijeća u okviru mjera za pomoć gospodarstvenicima pogođenim epidemijom Covida - 19, iznos zakupnine obračunava se prema postotku ostvarenih noćenja na dubrovačkom području sukladno službenim podacima gradske Turističke zajednice, no ostalo je nepoznato kako najamnine obračunavaju gradske tvrtke kojima također ne manjka nekretnina.

image
Restoran Mimoza u vlasništvu je UTD Ragusa


Na upit što je s poslovnim prostorima u vlasništvu gradskih tvrtki i javnih ustanova te jesu li se i one vodile gradskim mjerama i u korona vremenu pomogle svojim zakupcima., iz gradske uprave odgovaraju:

- Društvo UTD Ragusa d.d. za svoja dva poslovna prostora na Pilama, Kavanu Dubravka i Restoran Mimoza, do srpnja zakupcima umanjilo zakupninu za 50 posto, dok će se visina zakupa od srpnja za naredno razdoblje donijeti sukladno odluci Nadzornog odbora, koji će se uskoro sastati. Dubrovačka Baština d.o.o. koja ima četiri poslovna prostora u Lazaretima, donijela je odluku prema kojom se zakupcima za travanj, svibanj i lipanj 2020. najamnina smanjila za 50 posto; za srpanj, kolovoz i rujan za 85 posto, a u razdoblju od listopada 2020. do svibnja 2021. godine u iznosu 99 posto od ugovorene cijene – ističu iz Grada Dubrovnika i nastavljaju:

image
Razvojna agencija DURA nudi subvencionirani smještaj poduzetnicima
Ahmet_Kalajdzic


- Dubrovačka razvoja agencija DURA d.o.o. kroz poduzetnički inkubator daje prostor na korištenje poduzetnicima ("stanarima") kojima se subvencionira iznos najma od 30, 50 ili 70 posto. Za mjesece travanj, svibanj i lipanj stanari su bili u potpunosti oslobođeni najma. Trenutačno je 7 takvih prostora u zgradi na adresi Branitelja Dubrovnika 15 – poručuju iz Grada.

Javna ustanova Rezervat Lokrum slijedi zaključak Gradskog vijeća Dubrovnika o smanjenju ugovornih iznosa zakupnine sukladno postotku ostvarenog broja noćenja na području Grada Dubrovnika za srpanj, kolovoz i rujan te ih primjenjuje kod svih Ugovora o zakupu. Riječ je o dva poslovna prostora na Lokrumu, restoranu u samostanu i Caffe baru Lacroma.

image
JU Rezervat Lokrum iznajmljuje restoran u samostanu i caffe bar Lacroma.
Željko Tutnjević


- Sanitat Dubrovnik d.o.o. je zakupcima poslovnih prostora u sklopu tržnica umanjio mjesečne račune za 50 posto, zakupcima površina ispred poslovnog prostora za 70 posto te zakupcima banaka za prodaju cvijeća za 70 posto i to za protekle travanj, svibanj i lipanj. Zakupcima stolova za tradicijske obrte - suvenire Sanitat je umanjio mjesečnu zakupninu za 30 posto za vrijeme trajanja ugovora, od lipnja do prosinca 2020. godine.

Što se pak Vrtlara d.o.o. tiče, ta gradska tvrtka, koja ima četiri prostora u najmu, svojim zakupcima nije smanjila cijenu u srpnju jer su zakupci nastavili normalno s poslovanjem a njihovo poslovanje nije usko vezano za turizam i ugostiteljstvo, pojašnjavaju iz Grada.

Kiosci i stolice bez plaćanja

Sukladno gospodarskim mjerama, Grad Dubrovnik oslobodit će od plaćanja zakupnine za korištenje javnim površinama sve zakupce u kategoriji kiosci, kao i stolovi i stolice ispred ugostiteljskih objekata u razdoblju od 1. listopada 2020. do 31. ožujka 2021.

U tom razdoblju za poslovne prostore u vlasništvu ili suvlasništvu Grada Dubrovnika vrijedit će umanjenje ugovorenog iznosa zakupnine za 99 posto – ističu u gradskoj upravi.
24. travanj 2024 10:37