Od 1. siječnja na snagu bi trebao stupiti novi Pravilnik o izmjenama i dopunama pravilnika o posebnim uvjetima za vozila kojima se obavlja javni cestovni prijevoz i prijevoz za vlastite potrebe kojeg priprema Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.
Vozilo za autotaksi prijevoz tako mora imati električni pogon ili motor s unutarnjim izgaranjem koji neovisno o pogonskom gorivu mora ispunjavati najmanje zahtjeve Euro 6 norme. Gradonačelnik Mato Franković izjavio je ovog ljeta kako je u Dubrovniku 9 tisuća taksista, a čini se da ni novi uvjeti neće bitno utjecati na taj broj.
Ivica Smoljko iz Plavog taksija pozdravlja novi Pravilnik.
- Potpuno sam suglasan s tim, a bilo je vrijeme da se donese novi Pravilnik zato što su auta koja ne spadaju u normu Euro 6 starija više od 10 godina, to su auta iz 2014., 2015., to su, možemo reći, ‘krševi‘. Treba to obnavljati, prvenstveno radi sigurnosti. Da se mene pita, maksimalna starost vozila za autotaksi prijevoz bila bi 5 do 7 godina jer su to vozila koja godišnje prelazi od 30 do 50 tisuća kilometara... Za nekih pet godina, prijeđe 250, 300 tisuća kilometara i takvo auto više nije za upotrebu, naveo je Smoljko te odgovorio na pitanje hoće li to biti izazovno ili na neki način prepreka njegovim kolegama:
- Mogu reći da mi u Plavom taksiju svi odavno ispunjavamo normu Euro 6. Prilagodili smo se već starom Pravilnikom! Jer, od 1. siječnja to vozilo ne može raditi. Svako auto koje ne bude ispunjavalo novi Pravilnik, neće moći raditi! - ističe Smoljko koji se osvrnuo na električni pogon u autotaksi prijevoz:
- Prvi sam za električne automobile, prvi bi se prihvatio, samo, infrastruktura u Hrvatskoj za našu djelatnost nije dobra jer bismo morali puno čekati... Zamislite par tisuća taksija u Dubrovniku koji bi, barem jednom dnevno, morali automobil napuniti strujom?! Gdje toliko mjesta, punionica da bi ta auta stala?! Ja bih ga prvi kupio, upravo radi ekologije, a isplativo je voziti autor na električni pogon. Svi govore o maksimalnom dometu od 400, 500 kilometara, ali kad čujete od ljudi koji imaju ta vozila, vidite da je to niti 50 posto od toga! Kad vam auto stoji u koloni ili radi pod klimom kad vozite goste na aerodrom ili nazad, što se kod nas često događa, ne bismo možda mogli napraviti ni jednu turu od 50 kilometara jer cijelo vrijeme klima mora raditi! S jednim punjenjem ne biste možda mogli napraviti ni jednu vožnju do aerodroma u sezoni! - kaže Smoljko koji hibridna auta vidi kao dobro rješenje:
- To su sve auti novije generacije koji su se pokazali jako dobrim! Jako su male emisije ugljičnog dioksida, trostruko manje nego u jednom dizelu! Jer, ovo je mali prostor i jako je puno vozila pa treba paziti na ekologiju! - zaključuje Smoljko.
Vozač Ubera koji želi biti anoniman također ne vidi razlog negodovanju novom Pravilniku.
- To je sasvim u redu, ide se naprijed, čuvamo okoliš! Zašto bi to bilo izazovno za mene i moje kolege kad mi oduvijek imamo novija auta?! Mi oduvijek imamo pravilo da auta ne smiju biti starija od 6 godina! Nama to nije problem, ništa strašno, mi vozimo Euro 6 auta zadnjih šest godina... I više! Vazda smo imali novija auta! Ima par električnih vozila u Dubrovniku, ali električni auti nisu za grad jer nemaju dovoljan doseg, a nema ni dovoljno punionica. Električna auta bi bila dobar stvar, ali nisu dobra rješenja, idemo često uzastranu, nizastranu, pale se klime, nema tu dosega od 150 kilometara, ne možete ništa s tim... Ali, hibridi su dobri. U Njemačkoj imaju Toyote Corolle, strong hibride koji troše 3 litra i više rade na struju nego na benzin, kaže sugovornik i dodaje:
- To bi čak bilo izvedivo jer su prihvatljivi cijenom, ali problem je što mi ne možemo uzeti auto na leasing i staviti ga kao autotaksi prijevoz, to je kod nas preskupa priča. Jer, ako je 400 eura kasko, nama koji smo u autotaksi prijevozu je 1000 eura pa kupujemo auto gotovinom! - navodi uberovac.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....