StoryEditorOCM
DubrovnikTRAŽE SE RJEŠENJA

Gradonačelnik stanarima Karingtonke: ‘Znam što znači tražiti parking i suosjećam, ali nekorektno je nazivati nešto megalomanskom gradnjom, a živjeti u zgradi koja je veća!‘

Piše Bruno Lucić
27. rujna 2022. - 15:53

Mato Franković osvrnuo se na prosvjed stanara Karingtonke koji će zbog planirane izgradnje zgrade izgubiti 200-tinjak parkirnih mjesta.

- Parking u gradu jest gorući problem i žao mi je što su me na ovaj način prozvali stanari Karingtonke, ali dobro, to je njihovo pravo. Moje je pravo da rečem onako kako jest: oni su kod mene uistinu bili na sastanku, nisu od mene tražili da se nekome, ne daj Bože, ne izda dozvola. Moramo reći da je još od onog prvog GUP-a, koji je imao Grad Dubrovnik, to zemljište građevinsko. Druga stvar, stanari Karingtonke kad su potpisali ugovor 2005. s tvrtkom Leno, prvi član tog ugovora bio je da mogu koristiti parking do trenutka realizacije investicije sukladno GUP-u i UPU-u. To je prvi članak njihovog ugovora o parkiranju, znači, oni su tada znali da će se to dogoditi. Istovremeno, moram reći da imam puno razumijevanje za njih. Ljude razumijem, imali su dojučer parking, sad više nemaju. Obavijestili su me iz navedene tvrtke kako su oni ponudili stanarima po istoj cijeni, a ne znam kolika je ta cijena jer nisam ulazio u to, zakup parkinga svim tim stanarima Karingtonke u Mercanteu jer je ista tvrtka vlasnik i onog parkinga u Mercanteu tako da se oni mogu s ovim ljudima dogovoriti. Ono što se danas isticalo kao problem je spoj na cesti.

- Tvrtka Leno nije vlasnik samo jednog zemljišta, ona je vlasnik dva zemljišta: za jedno zemljište, ovo prvo, bliže Karingtonki, za njega ne treba izgradnja spojne ceste zato što se ono nalazi uz gradsku cestu i svoj spoj može realizirati na bilo kojoj zoni u kojoj graniči s cestom, a zapravo cijelom dužinom graniči. Čuo sam i to da se spominje i ‘megalomanska‘ gradnja. Dakle, ova zgrada je jedan i pol put manji od Karingtonke, ona je prizemlje i četiri etaže i prema onome što sam ja vidio i što je predstavljeno, vizualno, meni to izgleda u redu. Ta je zona, podsjetit ću, zona u kojoj su zgrade visoke gradnje, dakle, s donje desne strane se nalazi Karingtonka, a iza leđa te zgrade se također nalaze zgrade, znamo koja je tu zona. Ne mislim da se tu radi o bilo kakvoj ‘megalomaniji‘, a posebno uzevši u obzir činjenicu da će tamo ukupno biti nešto oko 45, 46 stanova. Stanove će tamo kupiti naši sugrađani, neće doći ne znam tko... Sukladno GUP-u tamo je sve skupa 63 parking mjesta koja su osigurana za stanare te buduće zgrade. Ne postoji nijedna zakonska mogućnost da je naš Upravni odjel mogao odbiti te ljude prilikom izdavanja lokacijske dozvole, ta zgrada još uvijek nema građevinsku, ali ima lokacijsku dozvolu. Naime, sve je izdano sukladno GUP-u, još onom davnom prvom, pa drugom, pa trećem... Zgrada se povukla u zonu svojih granica, ona je malo sužena jer je parcela duguljasta pa je prilagođena. Najveći je problem to što stanari gube svoja parking mjesta koja su tamo imali, a za koja su uredno plaćali godinama.

- Kad su oni kod mene bili prvi put, pitao sam ih jesu li tamo stali besplatno, oni su mi jasno rekli da nisu. Većina njih je s tvrtkom Leno 2009. sklopio ugovor o zakupu parkirališnih mjesta i otada do danas oni uredno plaćaju parking. I dio tog ugovora je članak prvi koji definira da se mogu tamo parkirati sve do trenutka dok ne počne gradnja, to znači 2009., a danas je 2022. godina. Znači, nije da je nekome bilo iznenađenje da se tamo neće nekad nešto graditi, svi su znali da će se graditi, samo su se svi nadali da će to biti što kasnije. Istovremeno, vidim da je ta tvrtka ponudila stanarima mogućnost kroz Mercante, ali to nije dugoročno rješenje za to područje. Mi smo pronašli jednu parcelu koja je doduše u vlasništvu Republike Hrvatske na kojem bi se eventualno mogla organizirati parking mjesta, ali ponovno gradnja nekakve garaže. Po nama bi tu trebao ići sličan model kakav je bio kod zgrada u Gružu koje su zajednički gradile, investirale... Mi tu u budućnosti možemo očekivati i drugu gradnju jer imamo još dvije parcele, jedna je parcela parcela tvrtke Leno, a druga parcela je sad nekakvog švicarskog fonda - u prošlosti je bila poznata kao parcela pokojnog Kreša Milanovića. Na te dvije parcele se ne može realizirati gradnja dok se ne izgradi pristupna cesta i zapravo ta pristupna cesta je najveći razlog zašto većina investitora odustaje od toga jer je uvjet za izgradnju tih zgrada pristupna cesta, a sam trošak izgradnje pristupne ceste prema našim izračunima je negdje oko 30 milijuna kuna. Ta cesta bi spojila Ulicu Andrije Hebranga i Vukovarsku ulicu i ima puno padova, vrlo je teška gradnja u toj zoni zbog nivelacije terena, kad bi se realizirala, ona bi u budućnosti značajno rasteretila i omogućila brži protok automobila prema Hebrangovoj odnosno prema Vukovarskoj ulici i sigurno bi bila dobro došla, ali je činjenica na osnovu naših osnovnih investicija ne možemo ući u takvu investiciju, a s druge strane, svjestan sam da se njima ne isplati izgraditi toliko visokovrijednu cestu. S druge strane, ne mogu to vratiti kroz investiciju gradnje ovih stanova. To zasad stoji, naš je cilj pronaći neko rješenje u budućnosti za to područje, izjavio je Franković

Prvi čovjek grada nije htio otkriti lokaciju zamjenske parcele koja je pronađena ‘prije par dana‘ gdje bi se eventualno mogla izgraditi garaža. Radi se screening da bi se vidjelo koliko će to koštati, kako se to može realizirati i koje je privremeno, a koje dugoročno rješenje. Rekao je da je pronađena parcela pogodna za izgradnju garaže, Grad bi stanarima eventualno omogućio zemljište ili oslobodio komunalnog doprinosa.

- Meni su predstavnici stanara iz Karingtonke, to su većina ljudi koji su hrvatski ratni vojni invalidi ili obitelji poginulih branitelja rekli da je njima svojedobno Grad Dubrovnik, davnih 90-tih, obećao rješavanje parkinga. Da sam imao neki element i način kako njima riješiti parking, ja bi im pomogao, mislim da je to u redu, ali takav element i takvu mogućnost nisam imao i na meni je samo da pokušamo pronaći neku drugu lokaciju, naglašava Franković koji je objasnio kako u slučaju izgradnje zgrade ne bi trebalo biti problema  s oborinskom odvodnjom.

Stanari zamjeraju Frankoviću što im je rečeno da će se, nakon prvog sastanka, naći s njim nakon sedam danam, međutim, u međuvremenu je izdana lokacijska dozvola, a stanari nisu pozvani na sastanak.

- Oni su me obavijestili da zbog razloga odlaska na put jednog od gospara ne mogu, a onda iza, ja nažalost, nisam mogao i prošlo je vrijeme. Dakle, nije to bila nikakva namjera. Ne želim sudjelovati u procesu izdavanja lokacijske dozvole, ne želim sudjelovati u nijednom procesu, ne želim uopće znati za njega, ne želim se petljati. Ta koincidencija za koju sam čuo, ja ne izdajem lokacijsku dozvolu, a to izdavanje definirano je određenim postupcima, parametrima. Jer, da kojim slučajem ja izdajem lokacijske i građevinske dozvole onda me nikad ne biste pitali kad će biti gotova građevinska dozvola, nego bih ja rekao sutra i to bi bilo sutra izdano, ali na to ne mogu utjecati, naveo je gradonačelnik.

Stanari žele da se zemljište proglasi zelenom zonom.

- Čujte, tu je netko tko je investirao, netko tko je vlasnik i posjednik 17 godina i više, predviđena je gradnja i sad ćemo mi to ‘izbrisati‘ zato što netko nema dovoljno parking mjesta?! Ponavljam, u potpunosti razumijem te ljude, ali istovremeno smatram da je nekorektno nazivati nešto ‘megalomanskom gradnjom‘, a živjeti u zgradi koja je veća! A zašto se naziva ‘megalomanska gradnja‘?! Zato što će se u našem gradu ljudi jedino pobuniti kad je nešto megalomansko jer ako je nešto u mjeri, ljudi se baš neće buniti pa su onda na takav način željeli postići simpatije ljudi. U potpunosti ih razumijem, njihove probleme, godinama sam bio podstanar i najveća moja frustracija bila mi je kad dolaziš doma a nema parkinga i onda tražiš, to nekad traje 10 minuta, ali to nekad zna trajati po 45 minuta i više, tko ne zna što znači ne imati parking, ne može suosjećati, a ja u potpunosti suosjećam s njima i vjerujem da će jedan dio njih pronaći rješenje u bukiranju ili uzimanju tog parking mjesta u Mercanteu, a na nama je da zajedno s njima pronađemo rješenje. Ovo je privatna parcela i u gradnji tih stanova nema javnog interesa, možemo reći da postoji segment javnog interesa – brojni naši sugrađani koji žele kupiti stan. Ovi grade da bi zaradili, ne grade da bi izgubili novac, ali grade na parceli koja je predviđena za gradnju i grade u zoni u kojoj već postoje stambene zgrade, nije to zona u kojoj je zaštićena neka prirodna vrijednost nego je davno predviđena zona za gradnju, rekao je Franković.

19. travanj 2024 19:30