StoryEditorOCM
Dubrovnikrezultat ‘mirenja‘

Građane dočekao lanac na parkingu na Lapadskoj obali, Franković: ‘Ruke su nam vezane, ovo je ostavština Siniše Hajdaša Dončića našem Gradu‘

Piše L. V.
24. travnja 2025. - 10:32

‘Zagradili su parking i što sad?‘, ‘Što je s ovim parkingom na kamenom dijelu Lapadske i zašto više tamo ne možemo parkirat‘‘, samo su neki od mora komentara i upita naših sugrađana koji su se, eto, prerano poveselili da će na Lapadskoj obali, novouređenoj i za pješake i za vozila, imati gdje ostaviti svoj automobil. Jer svega imamo, samo parkinga nikad dosta. U malom gradu prenapučenome automobilima problem nije više samo špica turističke sezone već svaki dan u godini. Nema više gradskog predjela koji nije na udaru, a građanima je svakodnevna muka dozlogrdila, pa ih je novonastala situacija o kojoj se samo pričalo pri završetku obnove Lapadske obale, neugodno iznenadila.

image
Tonći Plazibat/Cropix

Jednako kako su neugodno bili iznenađeni što su sva ostala parking mjesta na Lapadskoj obali zapravo uz cestu, dok je navedeni parking ispred ulice Između ribnjaka i Kazbeka posred novopostavljenog bijelog kamena same pješačke zone.

Sporovi ove gradske uprave i vlasnika Marine Frapa očigledno nisu imali kraja, a brojni sudski postupci Franja Pašalića kontra Grada odjednom su rezultirali mirenjem. Očito, rizik nastavka natezanja s Pašalićem bio je prevelik. Postignut je dogovor, rečeno je na zadnjoj sjednici Gradskog vijeća u ovom sazivu, da će Pašalić povući sve tužbe protiv Grada oko koncesije i pomorskog dobra, a Grad će zauzvrat dati određena parking mjesta (ona koja su iz marine i zahtijevali) ispred ulice Između ribnjaka i bit će ‘jedan – jedan‘. A građanima minus petnaestak, dvadeset. Parking mjesta, jasno.

image
Tonći Plazibat/Cropix
image
Tonći Plazibat/Cropix
image
Tonći Plazibat/Cropix

Ne očekujući ovakav rasplet borbe, Grad je, obnavljajući Lapadsku obalu, na tome mjestu nastavio sa šetnicom i kamenom oblogom pješačkog dijela i ako se sjećate, plavim oznakama parkinga koji je bio pod upitnikom, umjesto da mjesta ocrtava uz novu cestu. I to je, dobro se sjećamo, bila jedna vrsta pokazivanja mišića protivniku, a u favor građanima. Sad će na parkingu koji je osvanuo pod lancima i ispisanim zabranama pješaci prolaziti između ili iza parkiranih automobila, što je opasnost samo za sebe. O izgledu kamene šetnice ne treba gatati, zna se kakva će biti ako se na njoj odvija ulazak i izlazak vozila. Pašalićevi mišići čini se, bili su ipak veći.

Brojni su se automobili naših sugrađana ovih dana našli iza lanaca novog vlasnika parkinga, a evo što je o svemu za Dubrovački rekao gradonačelnik Mato Franković na prozivke i pitanja naših sugrađana.

- Sukladno jednoglasnoj odluci Gradskog vijeća Grada Dubrovnika, a obzirom da se područje navedenog parkirališta nalazi u pomorskom dobru, isto je dio koncesije tvrtke Marina Gruž. Ni meni nije drago što cjelokupno područje nije pod upravljanjem Grada Dubrovnika, ali ovo je ostavština Siniše Hajdaša Dončića našem Gradu i, na žalost, Gradskom vijeću su ruke u ovom slučaju bile vezane. S jedne strane prijetili su sporovi, dok smo s druge strane realizirali projekt Lapadske obale koji je iznimno bitan za građane i sam Grad. Da kojim slučajem Hajdaš Dončić nije protuzakonito dao koncesiju tvrtki Marina Gruž danas o ovome ne bi pričali. Samo se nadam da će i u ovom slučaju institucije početi raditi svoj posao.”

image
Tonći Plazibat/Cropix
image

Završetak Lapadske obale obilježilo je i iscrtavanjem budućih parking mjesta ispred marine Frapa

Lv/

Podsjetimo, Pašaliću je dio prostora pod dodijeljenom koncesijom oko koje se još lome koplja oduzeto u odnosu na prvobitno rješenje, 879 kvadrata. Jer Grad je inzistirao na konačnom uređenju Lapadske obale i ne samo zbog dvotračne ceste i trotoara koji nije ni postojao, već i da bi ljudima koji se desetljećima s time muče, konačno more prestalo ulaziti u kuće. Gradsko vijeće je odavno usvojilo izmjene planova koji su omogućili da se Pašaliću dio tog prostora kompenzira na morskom, a dio na kopnenom dijelu. I potom je uslijedilo more tužbi, kaznenih i drugih prijava, nasilno iscrtavanje parkinga posred novouređenog kamenog pješačkog dijela, rušenje građevinske dozvole za novu prometnicu. A da bi se isto prekinulo i spriječilo daljnje tužakanje pa i financijska šteta za grad koji je Lapadsku obalu gradio uglavnom od europskih sredstava, postignut je dogovor i ovaj parking je rezultat tog ‘mirenja‘.

21. svibanj 2025 02:04