StoryEditor
DubrovnikUOČI REKONSTRUKCIJE LAPADSKE OBALE OPET ŠUM NA LINIJAMA?

FRANJO PAŠALIĆ Iz Grada me nitko nije zvao Grad Dubrovnik: Tek smo na Batali, bit će prilike

Piše Gabrijela Bijelić
13. siječnja 2020. - 13:12
Dvotračna dvosmjerna prometnica od raskrižja s ulicom Nikole Tesle do Inine benzinske postaje kod Orsana duljine oko 840 metara. Nove instalacije i lungomare, prestanak poplava i pucanja vodovodnih cijevi. Sve to i još mnogo više uključuje rekonstrukcija Lapadske obale, jedne od ključnih ovogodišnjih investicija Grada Dubrovnika, vrijedne 57 milijuna kuna.


Frapa pojma nema


Budući da gradilište barem trećinom trase obuhvaća i Marinu Gruž, raspitali smo se kako na predstojeće radove gledaju u tvrtki Laguna trade Franja Pašalića:

-Grad Dubrovnik nije nas kontaktirao u vezi rekonstrukcije Lapadske obale. Nama kao marini je u interesu da se projekt napravi, tu nema dvojbe. I dosad smo već unaprijed planirali cijelu marinu ne usaglašavajući se s Gradom. Oni nažalost nisu imali ni znanja ni sluha za suradnju i za dobrobit cijelog projekta. Valjda nekom odgovara da bude tako. Vidjet ćemo...- poručuju iz dubrovačke 'ispostave' Laguna tradea koji je još 2012. na 30 godina odabran za koncesionara 54.427 četvornih metara u Gruškom zaljevu, mora i dijela Lapadske obale.

Iz gradske uprave objašnjavaju kako s Pašalićem nisu razgovarali jer je za to prerano:

- U vezi prve i druge faze projekta za razgovorom niti nema potrebe. Gospodin Pašalić je razgovarao s prošlom gradskom upravom i, koliko znamo, postigao neke dogovore koji se nisu realizirali, što nije krivnja gospodina Pašalića i vjerujemo da se referirao na navedeno. Od tada do danas puno se toga promijenilo. Prije svega, konačno smo ishodili građevinsku dozvolu za prvu i drugu fazu, a vjerujem da ćemo uskoro i za posljednju fazu. Za samu posljednju fazu vjerujemo u suradnju s gospodinom Pašalićem – ističu iz Grada Dubrovnika.

Potvrđuju kako će se rekonstrukcija i Lapadske obale, izrađivača tvrtke Geoproming d.o.o. iz Metkovića, odvijati kroz četiri faze. Prva se odnosi na Lučicu Batala. Upravni odjel za izgradnju i upravljanje projektima Grada Dubrovnika nadležan je preostale tri faze koje se odnose na prometnicu od Lučice Batala do benzinske postaje „INA“, uključuju rekonstrukciju i proširenje prometnice s nogostupom, šetnicom, parkingom i zelenilom.

- Osim neadekvatne širine prometnice, projektom se rješava i problem prodora mora u trup prometnice i ispiranja tampona, što dovodi do učestalog puknuća vodovodnih cijevi u trupu ceste i prekide u prometu vozila. Projektna dokumentacija obuhvaća građevinsko i prometno rješenje, oborinsku odvodnju s pročišćavanjem oborinskih voda, projekt Vodovoda, elektroenergetskog sustava s javnom rasvjetom i telekomunikacijskim sustavom – rastumačili su iz Grada Dubrovnika.


Kanalice za padaline


Dodali su kako prometnica u drugoj fazi od početka zahvata do ljetnikovca Sorkočević predviđa 6 metara širok kolnik, a do kraja zahvata kolnik širine 6 i pol metara.

- S lijeve strane predviđen je nogostup širine 2 metra, a s desne strane šetnica sa zelenilom širine od 3 i pol do 7 metara. Parkinzi se predviđaju kao uzdužni i kosi, a svi postojeći prilazi se zadržavaju i odvijaju preko položenih rubnjaka i nogostupa. Parking ispred ljetnikovca Sorkočević također se uređuje prema smjernicama Konzervatorskog odjela u Dubrovniku – ističu investitori i napominju kako se sve postojeće autobusne postaje zadržavaju i dodaju nove, opremljene autobusnim kućicama.

- Niveleta prometnice uvjetovana je postojećim ulazima u objekte, a oborinska odvodnja rješava se kanalicama duž prometnice i njenim poprečnim padom. Dio postojećih oborinskih propusta se zadržava i rekonstruira, ali se svi spajaju na nove separatore za pročišćavanje. Kolnička konstrukcija završno se obrađuje asfaltom, a nogostupi betonskom kockom. Na mjestima učestalog prelaska vozila preko nogostupa zbog kolnih prilaza, slojevi nogostupa ojačani su i armiranobetonskom pločom – iznose iz dubrovačke gradske uprave potankosti projekta koji uključuje i uređenje obalnog zida, projketiranog sa završnom kotom kamene poklopnice od 1,4 metra nadmorske visine.

- Zid je projektirao Građevinski fakultet iz Zagreba kao armiranobetonski, s vanjskom oblogom od kamena, temeljen na pilotima. Planira se postavljanje novih vodovodnih cijevi, dok se postojeća fekalna kanalizacija zadržava. Šetnica uz more hortikulturno će se urediti sadnjom autohtonog mediteranskog bilja i opremiti urbanom opremom – obećali su iz Grada Dubrovnika.
Parking očistili od kontejnera
Koncesionar Marine Frapa u Dubrovniku, tvrtka Laguna trade Franja Pašalića, ovih je dana oslobodila prostor bivšeg parkinga na Lapadskoj obali. Dio parkinga koji je Pašalić koristio za vlastite potrebe nakon isteka koncesije početkom prošle godine bio je dužan očistiti od opreme i kontejnera koje je tu držao. Nakon pritužbi građana i više novčanih kazni Grada Dubrovnika, arking kod Kazbeka konačno je raščišćen.

Izdvojeno