
ZAŠTITA GRAĐANA I BAŠTINE
Grad Dubrovnik prvi u Hrvatskoj donosi odluku o ograničenju prometa u zoni oko povijesne jezgre
Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković predstavio je nacrt Odluke o uvjetima ulaza, prometovanja i izlaza vozila iz zone prometa u zaštićenoj kulturno-povijesnoj cjelini i kontaktnoj zoni Grada Dubrovnika, od Ilijine glavice do Boninova.
Glavni fokus nacrta Odluke je na potrebama građana, a cilj je postići ravnotežu između svakodnevnog života i gospodarskih aktivnosti te potreba turističkog sektora uz zaštitu zaštićene kulturno-povijesne baštine. Uvođenjem posebnog prometnog režima Grad Dubrovnik će na trajno održiv način riješiti probleme prevelikog prometnog opterećenja u zoni oko povijesne jezgre. Gradonačelnik Mato Franković naglasio je da se radi o prvoj ovakvoj odluci u Republici Hrvatskoj.
"Ona je posljedično element napora ove gradske uprave da Vlada RH izmijeni Zakon o sigurnosti prometa na cestama, a što je omogućilo Gradu da, u skladu sa smjernicama UNESCO-a, smanji prometno opterećenje u zoni oko povijesne jezgre, a time i negativne utjecaje na spomeničku baštinu". Gradonačelnik je istaknuo kako i Plan upravljanja kao jedan od osnovnih ciljeva uključuje smanjenje prometa u kontaktnoj zoni.
Dokument propisuje određene uvjete i pravila tko može ući u zonu posebnog režima, a obuhvaća sve kategorije; gospodarske subjekte i privatne osobe. Radi jednostavnosti i preglednosti, postoje oznake u bojama. Uz optimiziranje prometnih gužvi, sukladno smjernicama UNESCO-a i Plana upravljanja, na ovaj način smanjit će se i štetan utjecaj motoriziranog prometa na zaštićenim kulturno-povijesnim cjelinama. Istovremeno, jedan od ciljeva je i potaknuti posjetitelje na korištenje javnog gradskog prijevoza, zbog čega je usluga javnog prijevoza i uvrštena u jedinstveni turistički proizvod Dubrovnik Pass.
SURADNJA GRADA I HRVATSKIH CESTA
Izgrađeno novo raskrižje u Zatonu Velikom za projekt budućeg vatrogasnog doma
Završeni su radovi prometnog uređenja križanja na državnoj cesti D8 u Zatonu Velikom, a koji su izvedeni kao preduvjet realizaciji projekta izgradnje vatrogasnog doma DVD Zaton. Naime, budući objekt vatrogasnog doma, planira se graditi uz sjeverni rub državne ceste D-8 te će se preko novoformiranog križanja spajati na postojeću javnu prometnu mrežu.
Izgradnja trake za lijeve skretače realizirana je proširenjem državne ceste prema sjeveru, a desni skretač s državne ceste iz smjera Dubrovnika ukupne je dužine 41,89 metara. Dionica je opremljena s ukupno 11 stupova javne rasvjete visine devet metara raspoređenih uz sjevernu stranu ceste. Grad Dubrovnik je prethodno izradio potrebnu projektnu dokumentaciju ukupne vrijednosti 38.750,00 kuna s PDV-om. Radove je izvela tvrtka STRABAG d.o.o., dok je tvrtka IGH d.d. provodila stručni nadzor.
MJERE SOCIJALNE SKRBI GRADA DUBROVNIKA
Isplaćene potpore za podstanare
Ukupno 35.204,00 eura potpora isplaćeno je ovaj tjedan iz gradskog proračuna za podstanare, kroz programe socijalne skrbi Grada Dubrovnika. Gradonačelnik Mato Franković ovjerio je mjesečne isplate za dvije kategorije podstanara. Tako je potpora za najam stana mladima isplaćena za 55 korisnika, u ukupnom iznosu od 3.590,00 eura.
Ova mjera uključuje mlade podstanare do 35. godine života, a koji zadovoljavaju i ostale propisane kriterije. Subvencija za troškove najma stana isplaćena je i za 187 korisnika, u ukupnom mjesečnom iznosu od 31.614,00 eura, a uključuje obitelji i samce slabijeg imovnog stanja.
Gradsko vijeće Grada Dubrovnika u listopadu prošle godine donijelo je novu Odluku o socijalnoj skrbi, kojom je, između ostalog, povećan cenzus za ostvarivanje prava na subvenciju podstanarstva.
KVALITETA ŽIVOTA
Zagrebačka ulica obnovljena i sigurnija za prometovanje
Završeni su radovi na uređenju asfaltnog kolnika u Zagrebačkoj ulici na potezu od Kapelice do Vatrogasaca, gdje je kolnik bio iznimno oštećen i predstavljao opasnost za sve sudionike u prometu, a posebice vozače mopeda i motocikala. Cesta je sanirana u punoj širini, i parkirni i kolni trak, na dionici duljine 250 metara i površine oko 2000 kvadratnih metara. U potpunosti je uklonjen mikro asfalt, kao i dio završnog sloja asfalta koji se nalazio ispod mikroasfalta.
Nakon provedbe svih pripremnih radnji, ugrađen je novi sloj asfaltnog zastora tipa eruptivac koji kvalitetom odgovara zahtjevima jedne od prometom najopterećenijih gradskih ulica.
Radovi su trajali sedam dana nakon čega je ocrtana horizontalna signalizacija te su ponovno ugrađeni senzori za smart parking, a za to vrijeme građanima s PPK karticama je bilo omogućeno parkiranje na donjoj razini parkinga Žičara.