
Nakon oglasa na Radio Nevisnju u kojem Uber u ovogodišnjoj turističkoj sezoni oglašava zapošljavanje taksi vozača u Dubrovniku, usljedile su reakcije, ne zbog mogućeg zapošljavanja naših susjeda, već zbog prometnih gužvi koje ljeti vladaju u gradu. Naime prošle godine u Dubrovniku je vozilo između dvije i 4 tisuće taksista. Dubrovački gradonačelnik Mato Franković naglašava kako je Uberov oglas dokaz da je odluka gradske uprave o ograničavanju prometa oko povijesne cjeline ispravna.
- Vidio sam taj oglas i bez obzira o kome se radi i koga se želi zaposliti u Dubrovniku to je manje bitno od činjenice kako smo prometno zagušen grad tijekom turističke sezone. Zato ćemo zahvaljujući zakonskim izmjenama koje smo mi inicirali biti prvi grad u Hrvatskoj koji će imati Zonu posebnog prometnog režima. Naime, cilj nam je ograničiti promet u gradu, posebice oko povijesne cjeline oko koje će već od travnja ili svibnja smjeti voziti samo građani Dubrovnika. Odluka je gotova i idući tjedan stavljamo je na javno savjetovanje te ovom prilikom pozivam sve da se uključe i to ne samo gospdarski subjekti već i što veći broj građana. Ovo je rpva takva odlukla u Hrvatskoj pa smo možda u njoj nešto predvidjeli i izostavili te nam je jako važno da nam se ukaže na moguće propuste kako bi je napravili životno, a ne samo admnistrativno ispravnom - poručuje dubrovački gradonačelnik dodajući kako je ta odluka sastavni dio Plana upravljanja povijesnom cjelinom koji je Dubrovnik prvi u Hrvatskoj donio.
- Ovo graniči s ludošću! Problem je počeo kad je s državne razine lokalnim vlastima ukinuto pravo na kontrolu broja autotaksi prijevoznika. Liberalizacija tržišta pokazala se kao kaotično rješenje, a stanje bi se dolaskom Trebinjaca samo još pogoršalo - kratko je komentirao predsjednik dubrovačkog Plavog taksija Ivica Smoljko oglas Radio Nevesinja kojim se pozivaju vozači Ubera iz Republike Srpske da za nadolazeću sezonu dođu voziti u Dubrovnik:
- Sjetimo se kako je i bez njih lani u ljeto bila prava stihija. Prema nekim procjenama, vozilo je po Dubrovniku između dvije i četiri tisuće ‘gostujućih‘ taksista. I sam poznajem barem pedeset njih koji su radili bez oznaka, samo se ulogiraju na platformu, odrade vožnju i to je to – ogorčen je Smoljko koji jedini izlaz iz prijetećeg kaosa u autotaksi prijevozu vidi u – gradonačelniku Matu Frankoviću:
- Vjerujte, on je jedini borac protiv kaosa u taksiranju. Na njegovu je inicijativu Sabor prihvatio posebni režim prometovanja oko stare gradske jezgre Dubrovnika, Splita i Pule, povijesnih gradova i turističkih odredišta koji ne bi odoljeli pritisku bez kontroliranog prometa – osvrće se šef Plavog taksija na izmjene Zakona o sigurnosti prometa na cestama kojima je uveden pojam „zona prometa u zaštićenoj kulturno povijesnoj cjelini i kontaktnoj zoni”. Time je, kaže zakonodavac, povijesnim gradovima pod zaštitom UNESCO-a omogućeno uvođenje organizacije i kontrole prometa s fokusom na građane i njihove potrebe.
- Na ovaj način će Grad Dubrovnik moći regulirati promet na svom području. Da reda treba uvesti znamo svi, a ovako se može točno odrediti koje uvjete trebaju ispuniti oni koji prometuju oko Grada i provjeriti tko ima dozvolu za prometovanje – izjavio je Smoljko koji se nada skorom usvajanju Pravilnika o prometovanju Gradom radi reguliranja ‘pravila ponašanja‘ na cesti.
Predsjednik Plavog taksija smatra kako bi se u ovu problematiku trebala intenzivnije uključiti Obrtnička komora:
- Po sili Zakona 80 posto nas autotaksi prijevoznika su članovi HOK-a, plaćamo uredno članarinu i mislimo da bi za to trebali dobiti neku zaštitu, da se zauzmu za nas na lokalnoj razini – poručuje naš sugovornik.
Usvajanjem Zakona o sigurnosti prometa na cestama u srpnju prošle godine lokalne vlasti mogu sustavno regulirati i urediti načine i uvjete ulaza, prometovanja i izlaza svih kategorija vozila u kontaktnoj zoni kako bi se promet optimizirao te, sukladno smjernicama UNESCO-a i Plana upravljanja, smanjio štetan utjecaj motoriziranog prometa na zaštićenim kulturno-povijesnim cjelinama.
Naslanja se to na prethodno rješenje u zoni posebnog prometnog režima oko povijesne jezgre Grada postavlajnjem video nadzora za regulaciju zaustavljanja i parkiranja turističkih autobusa i osobnih automobila (8+1) i pokrenuta web aplikacija na kojoj se rezerviraju termini zaustavljanja vozila u zoni.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....