StoryEditorOCM
DubrovnikBANKAR SPECIJALIST |

ANDRIJA MARTIĆ Često sam i ‘psiholog‘ jer ljude treba poslušati, ali i financijski opismeniti

Piše Bruno Lucić
30. siječnja 2021. - 16:53

Put do kredita u OTP banci strankama svakodnevno olakšava Andrija Martić. Kao bankar specijalist za fizičke osobe radi s klijentima koji uglavnom žele podići stambeni kredit. Nakon nezavršenog studija građevine vratio se u grad i radio različite poslove do prijave na natječaj OTP banke gdje radi od 2. siječnja 2013.

Dosta je zainteresiranih

- U početku sam radio na šalteru za ostale transakcije, od 7.30 do 13.30 ili 14 sati, ovisno radite li subotom. Kad sam 2015. prešao na Odjel za kredite, počeo sam raditi od 8 do 16 sati, započinje Andrija.

Većina vremena prođe u razgovoru s klijentima.

- Počeo sam raditi na kreditima malo prije donošenja Zakona o konverziji kredita u švicarskim francima. Ljudi su zbog neugodnih iskustava bili nepovjerljivi, mnogi se i ne razumiju u stavke oko kredita tako da inicijalni razgovori najčešće traju sat vremena. Zakoni se mijenjaju, a klijenti imaju dosta pitanja, zanima ih što će u budućnosti biti, kako se mijenja kamatna stopa i slično. Mislim da bi u školi trebalo uvesti barem jedan predmet financijske pismenosti kako bi ljudi bili bolje upoznati s nekim pojmovima, ali sa svojim pravima i mogućnostima, veli bankar.

image
Tonći Plazibat/Cropix

Stranaka ne manjka. - Kako je OTP banka sljednica Dubrovačke banke, ljudi su dosta orijentirani prema njoj. U Dubrovniku držimo veliki dio tržišta, dosta je zainteresiranih: ljudi se najavljuju za razgovor, dolaze po preporuci drugih klijenata kojima smo već radili kredite tako da zaista imamo puno posla. Nekad ne stignemo cijeli dan obrađivati kredite jer cijeli dan razgovaramo s novim strankama, priča Andrija koji trenutačno radi na više od 10 stambenih kredita.

- Na šalterima za ostale transakcije završiš smjenu i gotov si, a ovdje dio posla nosiš doma, razmišljaš o tim kreditima jer si ljudima nešto obećao i želiš to i ispuniti. Razumljivo, ljudi su dosta nestrpljivi jer se ipak radi o investicijama za cijeli život i rješavanje stambenog pitanja, naglašava sugovornik.

Nije mu problem raditi s ljudima, pristupa im s razumijevanjem i s maksimalnim strpljenjem.

- Većinom su to pozitivni slučajevi. Jasno, bude slučajeva kad su ljudi nepovjerljivi ili su u startu dosta negativno nastrojeni protiv banaka, možda zbog ranijih neugodnih iskustava. U posljednje je vrijeme bilo dosta posla oko moratorija zbog korone. Nekad klijenti budu nezadovoljni, ali ne može se uvijek svakome udovoljiti –postoje pravila, zakoni koje moramo poštivati i po njima postupati. Ta pravila su ustanovljena upravo za zaštitu samih klijenata, kao što je na primjer propisana kreditna sposobnost, ali klijenti nezadovoljstvo iskazuju prema nama jer smo najbliži. Mi smo ovdje izloženi kao 'glasnogovornici', primamo sve dobre i loše reakcije. Uglavnom, pozitivna su iskustva u više od 90 posto slučajeva, primjećuje Andrija.

Bude i smijeha

Bez obzira na pandemiju, svo vrijeme bili su na usluzi građanima. Osim bankarskog znanja, ponekad treba biti i 'psiholog'.

- Dođu klijenti koji nisu ni najmanje neugodni, samo imaju potrebu s nekim podijeliti svoju tužnu sudbinu ili se žale jer im se sve skupa zakompliciralo: nisu mogli vraćati kredit ili imaju druge probleme. Normalno da vas to pogodi, poslušate ljude, ostanu 15 ili 20 minuta dulje, ali popričate s njima i žao vam je svakoga tko se našao u teškoj situaciji, ističe Andrija koji dodaje kako i teže priče ostavljaju traga, ali par dana odmora dovoljni su za razbistriti glavu.

Recept za nestrpljive ili neugodne je dobro poznat.- Uvijek se trudimo razgovarati argumentirano, poslušate što čovjeka mori i onda mu objasnite da to nije vaša krivnja. Najbolje je pričekati i, ako se može, ne uzimati sve k srcu. Otkako je počela pandemija, pod povećalom su poslovi vezani za turizam, a s obzirom da je oko 90 posto ljudi u Dubrovniku u turizmu, nadamo se da će sljedeća sezona biti bolja. Imali smo odlično tržište nekretnina i za razliku od ostatka Hrvatske dosta je manje otkazanih kredita. Zahvaljujući turizmu, ovdje su ljudi lako servisirali kredite, čak i uzimali nove kako bi povećali broj apartmana.

Zato nam cijena nekretnina ovakva, tumači bankar.U papirologiji se ipak nije izgubio smisao za humor.

- Kolege i nadređeni su super tako da me oni najviše oraspolože i nasmiju. Stalno imamo neke viceve ili interne šale, a što se tiče posla, takav je da nema previše smijanja, sve je papirnato, brojevno…, govori Andrija.

image
Tonći Plazibat/Cropix

Stranke su zahvalne pa ne ostane sve na riječima, nekad donesu neku sitnicu, čokoladu, bocu vina, neki dodatan znak pažnje.

- Svaki predmet je drugačiji, ma koliko je sve naizgled slično. Klijentima se maksimalno iziđe ususret, komunikacija s ljudima čini posao zanimljivim. Kredit treba završiti do 75. godine života tako da dolaze i mlađi i stariji, ima slučajeva kad ljudi uzimaju kredite, a već imaju 60 godina pa im kredit traje 10 godina, navodi Andrija.

- Od trenutka kad klijent dođe u banku do dobivanja novca, potrebno je proći određene proceduralne korake. Nakon inicijalnog razgovora, razmotre se ponude, prikuplja se dokumentacija i čeka procjena sudskog vještaka koja nam stigne mailom. Zatim treba sat do dva dok obradimo taj zahtjev. Na kraju kredit ide na odobravanje i druge kolege u pozadini završavaju ugovor, nastavlja Andrija svoju priču.

Nađe se i vremena za opuštanje. - Kad ne radim, imam svoju stranicu Danče.hr pa za nju nešto pišem, pratim vaterpolo u slobodno vrijeme. S dvoje male djece ne stignem pisati kao prije, ali ponekad to ostavim za navečer iza ponoći, malo prije spavanja, otkriva Andrija koji na pruženu ljubaznost sigurno ne uzima kamate.

15. travanj 2024 12:08